Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:35:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 19:20:35
Příspěvky: 5
S tématem Facebook mám podobnou zkušenost jako p. Picková - téma, které je žákům blízké je samozřejmě nejvhodnější .... děkuji za tip s mobilními telefony, určitě to v hodině vyzkouším :)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:36:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Kateřina Picková píše:
add VÝSTUP Z HODINY
Téma bylo skutečně objemné, zabývali jsme se pak hodně terminologií spojenou s mobilními telefony, kdy jsem je donutila změnit si nastavení mobilů na angličtinu ;) , blogování jako takové z toho nakonec vyšlo jako podtéma nejslabší, daleko nosnější se ukázala debata na téma výhody a nebezpečí internetu a nejvděčnější byl samozřejmě facebook. Kdybych to bývala věděla předem, vyměnila bych fcb za blog, protože při tom žáci skutečně ožili a všichni měli co říct (plus chtěli). Blogging project jsme nakonec nedělali, tlačil nás čas, studenti (teda vlastně žáci) odjeli na lyže, takže jsme to uzavřeli jakousi panelivou diskuzí, kde jsem pro jednou nebyla dominantní já :)

Líbí se mi, že jste netrvala na tématu bloggingu a přenesla pozornost k facebooku, který je této věkové skupině žáků (klidně jim zde říkejme studenti :-) ) pravděpodobně bližší, a také ho často využívají, zejména pokud to pozitivně ovlivnilo jejich osvojování anglického jazyka.

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:37:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 11:38:17
Příspěvky: 8
Mgr. David Novák píše:
Dle poznatků vědy, malé děti jsou vybaveny téměř zázračným mozkovým mechanismem, který jim umožňuje induktivní metodou zažít velmi komplexní gramatická pravidla bez jakéhokoliv vysvětlení. Tato schopnost se během několika let ztrácí. Navíc, a to je velmi důležité, dítě se neučí jazyk pouhých 3 x 40 minut týdně, ale několik let cca 10. hodin denně!

S tak malou časovou dotací prostě induktivní metoda nikdy bez pomoci deduktivní fungovat nebude -- s výjimkou triviálních gramatických jevů.



Tento mechanizmus nazývá Chomsky "Language acquisition device". Podle některých teorií, které staví zejména na Lennebergovi, dospíváním ztrácíme k tomuto "zařízení" přístup. Podle jiných se však jen proměnují jeho funkce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:38:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Mgr. David Novák píše:
Domnívám se, že tato argumentační linie je příliš zkratkovitá. Není indukce způsob, jakým jsme se naučili mateřskému jazyku, či způsob, jakým se cizímu jazyku učíme v přirozeném prostředí? (Uznávám, že tyto argumenty nejsou příliš validní pro danou situaci, vyhrocuji je pro potřeby diskuse.)


Dle poznatků vědy, malé děti jsou vybaveny téměř zázračným mozkovým mechanismem, který jim umožňuje induktivní metodou zažít velmi komplexní gramatická pravidla bez jakéhokoliv vysvětlení. Tato schopnost se během několika let ztrácí. Navíc, a to je velmi důležité, dítě se neučí jazyk pouhých 3 x 40 minut týdně, ale několik let cca 10. hodin denně!

S tak malou časovou dotací prostě induktivní metoda nikdy bez pomoci deduktivní fungovat nebude -- s výjimkou triviálních gramatických jevů.[/quote][/quote]

Já obdivuji vaši jistotu, stav poznání o procesech učení se cizím jazykům tak daleko ještě nedošel, aby věci tvrdil s takovou jistotou.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:38:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
Mgr. Jan Zouhar píše:
Nepoužíváte jinou úpravu sezení žáků? Při malém množství se nabízí půlkruh, aby na sebe lépe viděli v případné komunikaci.

tak teď budu asi znít konzervativně, ale v tomto případě jsem zcela proti, ovšem z velmi prozaických důvodů:
v naší škole se studenti neustále stěhují z třídy do třídy, takže by skutečně bylo časově náročné třídu pro každou hodinu upravovat...
osobně navíc praktikuji ještě větší extrém - u obzvlášť živých tříd mám každého posazeného v jedné lavici, aby se lépe soustředili a nenechali se rozptylovat podkolenkami sousedky, na prácí ve dvojicích a skupinách je pak nakombinuju pokaždé jinak, aby spolu nekonverzovali stále stejní lidé


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:41:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 12. led 2010 13:17:49
Příspěvky: 20
Kateřina Picková píše:
Mgr. Jan Zouhar píše:
Nepoužíváte jinou úpravu sezení žáků? Při malém množství se nabízí půlkruh, aby na sebe lépe viděli v případné komunikaci.

tak teď budu asi znít konzervativně, ale v tomto případě jsem zcela proti, ovšem z velmi prozaických důvodů:
v naší škole se studenti neustále stěhují z třídy do třídy, takže by skutečně bylo časově náročné třídu pro každou hodinu upravovat...
osobně navíc praktikuji ještě větší extrém - u obzvlášť živých tříd mám každého posazeného v jedné lavici, aby se lépe soustředili a nenechali se rozptylovat podkolenkami sousedky, na prácí ve dvojicích a skupinách je pak nakombinuju pokaždé jinak, aby spolu nekonverzovali stále stejní lidé

A nevadí vám, že je k některým žákům hodně daleko?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:45:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. led 2010 19:37:20
Příspěvky: 13
ani ne, tuto individuální úpravu aplikuju jen u těch nejmenších, při jejichž hodině skutečně neposedím, takže neustále pobíhám od jednoho k druhému a stále kontroluji, kdo co dělá. U starších, resp. klidnějších dětí je mám posazené všechny vepředu, takže případné diskuze a interakce probíhají slyšitelně a snad i srozumitelně pro všechny..


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:49:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. led 2010 19:20:35
Příspěvky: 5
Musím přiznat, že v některých třídách, tedy především u některých žáků, tuto "separaci" uplatňuji také. Neplatí to samozřejmě pro všechny hodiny a pro všechny aktivity.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:50:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 28. led 2010 12:00:50
Příspěvky: 2
Ještě dovolte otázku k poslechu použitému v hodině. Nebyl pro žáky příliš obtížný?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: DISKUSE K VIDEOZÁZNAMU HODINY - 28. 1. 2010 od 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2010 17:51:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. led 2010 23:31:36
Příspěvky: 3
Monika Černá píše:
Vyučovací hodina byla vedena frontálně s výjimkou poslední aktivity, kdy žáci pracovali ve dvojicích. Vnímáte převahu frontální výuky v tomto konkrétním případě spíš pozitivně nebo negativně?


Tak se mi nějak nezdařilo vložit moji poznámku:). Tak ještě jednou.
Navazuji na odpovědi Kateřiny na mé dotazy a díky za perfektně položenou otázku.
Mně osobně se zdálo frontálního přístupu hodně (i když třída byla velmi malá - 10 studentů). Já osobně ráda volím kontrolu ve dvojicích nebo čtveřicích, a pak kontrolujeme jen "sporné" jevy. Jeví se mi to jako mnohem efektivnější. Nemám nic proti frontální výuce, také ji používám. Ale jsou vždycky naši studenti "s námi" při frontální výuce?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: