Anna Voráčová píše:
První dojem - učitelka umí obstojně anglicky. Děti pracují převážně z písemných materiálů, připravených lektorkou a z učebnice. Vyplňováním křížovek a vypisováním učebnic se však mluvit nikdo nenaučí. Učení takovým způsobem vede pouze k pasivní znalosti jazyka. Zcela chybí jakákoliv moderní didaktická metoda. Celkově na mě hodina působí značně nudně a ztrnule. Vyniká pouze jazykový projev lektorky, praktické užívání jazyka žáků je omezeno na čtení z učebnice. Děti neřekly jedinou větu bez užití učebnice. Toto není ideální výuka jazyka!
Já se také přidám se svou polemikou s Vaším názorem, i když Vám dávám v obecné rovině zapravdu (za pravdu ? nevím, co je správně
)
Viděli jsme jednu hodinu, která měla jednu konkrétní náplň. Nemůžeme ale říci, že v jiných hodinách nehovoří zejména žáci. Tato hodina slouží jako inspirace, jako námět k zamyšlení, jak lze s žáky pracovat. Je to námět, jak lze pracovat s učebnicí, s křížovkami apod. - nic víc v tom nehledejme, není to sdělení, že "takto máme učit angličtinu".
Ovšem, Vaše poznámka je správná a jistě zaslouží hlubší debatu - a dávám Vám zapravdu (za pravdu ...) a děkuji Vám - základem výuky cizího jazyka musí být aktivní role žáka.
Srdečně zdravím