Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:25:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. píše:
... První ročníky také ješte "nevidí na konec", takže neodhadují smysl skupinové práce.

Mohu se zeptat co tím přesně myslíte?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:30:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Dobrý večer,
zdravím všechny diskutující a mám dotaz na paní Kitzbergerovou. V závěru hodiny žáci reflektovali vlastní práci. Líbilo se mi, že docela dobře dokázali popsat, čeho se snažili dosáhnout ve své práci. Překvapily Vás něčím jejich odpovědi? Jsou žáci ve Vašich hodinách zvyklí tímto způsobem reflektovat svou práci? Používáte i jiné metody? Zaznamenala jsem použití dotazníku...

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:33:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
PhDr. Jaroslav Vančát, PhD. píše:
Lenko, jaký máš pocit z hodiny ty? Čím se lišila od jiných, nenatáčených? Co bys udělala jinak? Jak hodnotíš zkrácený čas na vlastní realizaci?

Hodina se příliš od ostatních nelišila, v takto postavené hodině je většinou na realizaci výtvarné práce tak asi 30 minut. Navazovali jsme na téma, kterému jsme se věnovali už několik hodin předem, takže žáci nepotřebovali mnoho času, aby se do něj mohli soustředěně ponořit.
Pocit jsem měla dobrý, byla jsem ráda, že se všem povedlo práci dokončit.
Tomáš Pavlas píše:
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. píše:
... První ročníky také ješte "nevidí na konec", takže neodhadují smysl skupinové práce.

Mohu se zeptat co tím přesně myslíte?

Tomáši, "nevidí na konec", tím myslím, že ještě netuší, co vlastně obnáší práce s obrazem, jak se o něm dá mluvit a co všechno se s tím a okolo toho dá dělat a mluvit.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:38:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Dobrý večer,
zdravím všechny diskutující a mám dotaz na paní Kitzbergerovou. V závěru hodiny žáci reflektovali vlastní práci. Líbilo se mi, že docela dobře dokázali popsat, čeho se snažili dosáhnout ve své práci. Překvapily Vás něčím jejich odpovědi? Jsou žáci ve Vašich hodinách zvyklí tímto způsobem reflektovat svou práci? Používáte i jiné metody? Zaznamenala jsem použití dotazníku...

Snažím se, aby žáci v každé hodině měli prostor pro slovní vyjádření, především aby reflektovali své práce - vlastní i navzájem, i promítaná výtvarná díla. Učí se to postupně, ale na konci prvního ročníku už to celkem všichni zvládají. Odpovědi mě překvapily především tím, jak byly soustředěné, jak se žáci dokázali zcela oprostit od počáteční nervozity.


Naposledy upravil PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. dne čtv 11. úno 2010 18:00:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:41:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Mne zaujala klasifikace. Pokud se žáci známku dostanou až na konci pololetí, jak se dozví vaše průběžné hodnocení?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:42:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Dobrý den, zdravím všechny diskutující, jmenuji se Radmila Kalabisová a učím na Gymnáziu v Litovli český jazyk a výtvarnou výchovu. Musím říct, že hodina se mi velmi líbila, je vidět, že studenti jsou na podobný styl práce zvyklí a že jsou samostatní... Chtěla bych se zeptat, paní doktorko, psala jste, že žáky v hodinách neklasifikujete. Z čeho tedy tvoříte výslednou známku na vysvědčení?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:44:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Děkuji za odpověď. Ačkoliv nemám aprobaci z výtvarné výchovy, předpokládám, že Vy (a časem i Vaši žáci) používáte při hodnocení výtvarných děl odborný jazyk. Jak obtížné je pro žáky si odpovídající terminologii osvojit, aby a) dobře porozuměli Vám a b) mohli také odborný jazyk používat?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:50:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. zář 2009 0:55:52
Příspěvky: 10
Radmila Kalabisová píše:
Chtěla bych se zeptat, paní doktorko, psala jste, že žáky v hodinách neklasifikujete. Z čeho tedy tvoříte výslednou známku na vysvědčení?

Klasifikace ve výtvarné výchově by měla respektovat fakt, že se každý ve své výtvarné tvorbě může vyjádřit jakkoli bez sankcí (což by mohla být snížená i známka, někdy jen z důvodu, že se jeho učiteli výsledek "nelíbí") - vlastním "ohodnocením" jeho vlastního tvůrčího projevu je komunikační ověření, např. od spolužáků, rodičů, při prezentaci výsledků, které RVP předepisuje jako nedílnou součást vzdělávacího procesu ve VV. Hodnocení v rámci klasifikace se tedy týká spíše projevů, které souvisí se zájmem o obor, pracovitostí, rozhledem při interpretaci a pod.
Jaké máte zkušenosti vy?


Naposledy upravil Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, PhD. dne čtv 11. úno 2010 17:59:37, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 17:55:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Paní Hesová se ptá, kolik času věnuji přípravě na takovou hodinu. V podstatě na svou práci a na obsah hodiny myslím stále, takže s malou nadsázkou všechen čas. Ale konkrétní příprava pracovních listů a prezentací zabírá tak asi dvě až tři hodiny v průměru. Tím, že učím v paralelních třídách, mohu potom už připravené materiály upravovat podle situace.

Radmila Kalabisová píše:
Dobrý den, zdravím všechny diskutující, jmenuji se Radmila Kalabisová a učím na Gymnáziu v Litovli český jazyk a výtvarnou výchovu. Musím říct, že hodina se mi velmi líbila, je vidět, že studenti jsou na podobný styl práce zvyklí a že jsou samostatní... Chtěla bych se zeptat, paní doktorko, psala jste, že žáky v hodinách neklasifikujete. Z čeho tedy tvoříte výslednou známku na vysvědčení?
Známka na vysvědčení je tvořena hodnocením aktivity v hodinách, zájmu o předmět a usilování o výsledek. Všechno hodnotím průběžně slovně, spíš se snažím chválit a žáci už vědí, že když málo chválím, není něco v pořádku. Většinou se pohybuji mezi známkami výborně - chvalitebně a nenám důvod volit nižší stupně.

Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Děkuji za odpověď. Ačkoliv nemám aprobaci z výtvarné výchovy, předpokládám, že Vy (a časem i Vaši žáci) používáte při hodnocení výtvarných děl odborný jazyk. Jak obtížné je pro žáky si odpovídající terminologii osvojit, aby a) dobře porozuměli Vám a b) mohli také odborný jazyk používat?
S odborným jazykem je potíž, protože nejprve se žáci učí používat svůj běžný jazyk tak, aby sami rozuměli tomu, co vlastně říkají. přiznám se, že se daleko víc věnuji rozvíjení schopností běžného vyjadřování, než osvojování odborné řeči. Nakonec bylo vidět i v záznamu hospitace, když se dívka ptala "co je to expresivní" - přestože je to jeden z nejčastěji užívaných odborných výrazů, když ho má použít aktivně "sama za sebe", najednou si není jistá přesným významem.

Jitka Krausová píše:
Mne zaujala klasifikace. Pokud se žáci známku dostanou až na konci pololetí, jak se dozví vaše průběžné hodnocení?
Ještě k otázce klasifikace, žáci průběžně sledují moje slovní hodnocení v hodinách.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:01:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Ještě doplňující odpověď pro pana doktora - souhlasím s Vámi, hodnotím také snahu... pokud děcko pracuje v hodinách bez problémů a snaží se, nemám důvod nedat na vysvědčení jedničku.. Myslím si, že názor, který vyslovím, není pouze můj - kdo má právo a způsobilost hodnotit právě toto mé dílo, které jsem vytvořila z jistých pohnutek, které znám jenom já, a způsobem, který umím jenom já? Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron