Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:03:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Chtěl jsem se zeptat, zda uvedené metody jsou výrazně spojené právě s tématem moderního umění, nebo jsou použitelné univerzálně (bez ohledu na výtvarný směr)?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:03:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Radmila Kalabisová píše:
Ještě doplňující odpověď pro pana doktora - souhlasím s Vámi, hodnotím také snahu... pokud děcko pracuje v hodinách bez problémů a snaží se, nemám důvod nedat na vysvědčení jedničku.. Myslím si, že názor, který vyslovím, není pouze můj - kdo má právo a způsobilost hodnotit právě toto mé dílo, které jsem vytvořila z jistých pohnutek, které znám jenom já, a způsobem, který umím jenom já? Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Souhlasím, je to přesně tak. A jeden z cílů výtvarné výchovy je,aby dítě pochopilo, proč a za co tu jedničku má. To totiž není tak úplně jednoduché.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:10:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Tomáš Pavlas píše:
Chtěl jsem se zeptat, zda uvedené metody jsou výrazně spojené právě s tématem moderního umění, nebo jsou použitelné univerzálně (bez ohledu na výtvarný směr)?
Cílem mých hodin většinou je aby žáci na základě vlastního experimentování pochopili, proč dochází k proměnám forem výtvarného umění - to je vlastně moje velké pedagogické téma. Proto se snažím, aby si mohli projít podobnou cestu, kterou procházeli umělci. Volba techniky, materiálů i metod práce se řídí tímto cílem a také tím, kolik úsilí je která skupina žáků do práce investovat.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:11:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Radmila Kalabisová píše:
Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Ráda bych se na chvilku zastavila u techniky, kterou používali ve vlastní činnosti studenti. Moc se mi líbilo, že jste v hodině dala nabídku materiálů - a pak se každý student mohl vydat vlastní cestou. Bylo poznat, že se snažíte podporovat a rozvíjet to, co žáci v sobě mají (a třeba o tom ani neví). Někdo pracoval pouze tužkou, jiná studentka využívala plastelínu, další například lepila kartonový papír... U té závěrečné "výstavky" se ukázalo, jak ta práce byla pestrá a jak se studenti sami mohli svými přístupy obohatit.


Naposledy upravil Mgr. Alena Nosková dne čtv 11. úno 2010 18:15:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:11:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. zář 2009 0:55:52
Příspěvky: 10
Radmila Kalabisová píše:
...souhlasím s Vámi, hodnotím také snahu... pokud děcko pracuje v hodinách bez problémů a snaží se, nemám důvod nedat na vysvědčení jedničku.. Myslím si, že názor, který vyslovím, není pouze můj - kdo má právo a způsobilost hodnotit právě toto mé dílo, které jsem vytvořila z jistých pohnutek, které znám jenom já, a způsobem, který umím jenom já? Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Moje zkušenost je, že podnětné je - i v oblasti techniky - nabídnout alternativy, třeba i víc alternativ s tím, jaké další možnosti vyjádření obsahu by tím autor získal - ale je důležité nenabízet další metodu jako opravu "nedokonalého" projevu, ale spíše jako možnost vybrat si svobodněji z možných dopadů a účinků svého díla. Na učitele to ovšem klade zvýšené nároky - vyznat se ve výtvarných prostředcích a obsahových možnostech, které přinášejí (zkušenost učí, že jisté prostředky bývají většinou svázány s jistými obsahy - např. dělený rukopis s impresivní světelnou atmosférou). Vysoká odborná kvalifikace učitele byl také důležitý faktor hospitované lekce. Zajímavé je zkoušet jak již v nějak formě vázané prostředky uplatnit v novém obsahu, to je vlastně princip umělcké tovrby jako takové. Učitelé, kteří pouze nabízejí "techniky" - mimovědomě nabízejí i preferenci jistých obsahů.


Naposledy upravil Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, PhD. dne čtv 11. úno 2010 18:15:19, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Paní doktorko, i Vám děkuji za odpověď.. není to jednoduché. Mezi děckama je spousta takových, kteří si jdou do výtvarky vyloženě odpočinout. S těmi je to pak těžké, nechci známkovat, protože snížením stupně se můžu někoho dotknout, tvorba je přeci jenom velmi osobní záležitost a hodnota práce přece nemůže být stanovena učitelem... Samozřejmě - jak jsem zmínila v předchozím příspěvku - to se netýká technických činností...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:13:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Mgr. Alena Hesová píše:
Radmila Kalabisová píše:
Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Ráda bych se na chvilku zastavila u techniky, kterou používali ve vlastní činnosti studenti. Moc se mi líbilo, že jste v hodině dala nabídku materiálů - a pak se každý student mohl vydat vlastní cestou. Bylo poznat, že se snažíte podporovat a rozvíjet to, co žáci v sobě mají (a třeba o tom ani neví). Někdo pracoval pouze tužkou, jiná studentka využívala plastelínu, další například lepila kartonový papír... U té závěrečné "výstavky" se ukázalo, jak ta práce byla pestrá a jak se studenti sami mohli svými přástupy obohatit.
Cílem hodiny bylo odlišit racionální a emotivní přístupy a pojetí tvorby a poskytnout žákům možnost, aby se s některým z přístupů důsledně identifikovali. Jsem ráda, že se to povedlo.


Naposledy upravil PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. dne čtv 11. úno 2010 18:22:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:14:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Zaujaly mě odpovědi ke klasifikaci. Chápu, že ve výtvarné výchově je potřeba hodnotit jiným způsobem než např. v matematice, nebo biologii. Přesto by mě zajímalo, jak by se řešila situace, kdy žák nesouhlasí s hodnocením z výtvarné výchovy na konci pololetí (je ohodnocen horší známkou, protože nepracuje úplně tak, jak by bylo žádoucí), ale nemá nikde písemně zaznamenáno průběžné hodnocení, není nikde napsáno, že se opravdu v hodinách nezapojuje, neplní úkoly dle zadaných kritérií, apod.?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:15:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Citace:
Moje zkušenost je, že podnětné je - i v oblasti techniky - nabídnout alternativy, třeba i víc s tím, jaké další možnosti vyjádření obsahu by tím získal - ale je důležité nenabízet další metodu jako opravu "nedokonalého" projevu, ale spíše jako možnost vybrat si svobodněji z možných dopadů a účinků svého díla. Na učitele to ovšem klade zvýšené nároky - vyznat se ve výtvarných prostředcích a obsahových možnostech, které přinášejí (zkušenost učí, že jisté prostředky bývají většinou svázány s jistými obsahy - např. dělený rukopis s impresivní světelnou atmosférou). To byl také důležitý rys Zajímavé je zkoušet jak již v nějak formě vázané prostředky uplatnit v novém obsahu, to je také princip umělcké tovrby jako takové. Učitelé, kteří pouze nabízejí "techniky" - mimovědomě nabízejí i preferenci jistých obsahů.
Myslela jsem to tak, že budu učit děcka "správně" pracovat například s akvarelem.. to znamená, že jim ukážu, co dělá na vlhkém a co na suchém papíru atd... pak mám hodiny, kdy dám děcká téma a nechám je vybrat si, jakou technikou téma zpracují.. je to na nich...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:16:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Radmila Kalabisová píše:
Paní doktorko, i Vám děkuji za odpověď.. není to jednoduché. Mezi děckama je spousta takových, kteří si jdou do výtvarky vyloženě odpočinout. S těmi je to pak těžké, nechci známkovat, protože snížením stupně se můžu někoho dotknout, tvorba je přeci jenom velmi osobní záležitost a hodnota práce přece nemůže být stanovena učitelem... Samozřejmě - jak jsem zmínila v předchozím příspěvku - to se netýká technických činností...
Já se přiznám, že právě ti, kteří mi od počátku dávají najevo, že výtvarku nemusí, a že by radši třeba počítače, mě nejvíc "baví". Baví mě přemýšlet, co mám na ně nastražit, aby se začali zajímat. A většinou se to docela daří- tedy zatím.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: