Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:43:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Tomáš Pavlas píše:
Radmila Kalabisová píše:
Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Rozumím tomu dobře, že technika je součástí hodnocení. Mohu se zeptat, jak je hodnocena technika, co na ní hodnotíte?
Měl jsem na mysli, že když žáci tvoří, musím jim vysvětlit, jak správně materiál použít a využít jeho možnosti.. můžu poradit, říct základy, na ostatní přijdou sami... Pak se dívám, do jaké míry možnosti materiálu využili - když to řeknu velmi zjednodušeně - jak dobře je u keramiky přilepené ouško, atd.. ale je na nich, jaký tvar keramice dají...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:45:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Radmila Kalabisová píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Zaujaly mě odpovědi ke klasifikaci. Chápu, že ve výtvarné výchově je potřeba hodnotit jiným způsobem než např. v matematice, nebo biologii. Přesto by mě zajímalo, jak by se řešila situace, kdy žák nesouhlasí s hodnocením z výtvarné výchovy na konci pololetí (je ohodnocen horší známkou, protože nepracuje úplně tak, jak by bylo žádoucí), ale nemá nikde písemně zaznamenáno průběžné hodnocení, není nikde napsáno, že se opravdu v hodinách nezapojuje, neplní úkoly dle zadaných kritérií, apod.?
Na začátku školního roku řeknu děckám pravidla, jak je budu hodnotit. V průběhu pololetí je hodnotím ústně a ti, kteří nepracují, samozřejmě slyší odezvu, takže většinou nebývají překvapení. Přiznám se, že se mi zatím nestalo, aby děcko protestovalo...
Možná neprotestují nejen proto, že jsou na začátku roku dobře nastavena pravidla a že jsou si vědomi, že by mohli pracovat lépe, pravděpodobně také mezi nimi a Vámi vládne přátelská atmosféra. Jen si říkám, kdyby nějaký žák známku odporoval a třebas by se do toho zapojili i rodiče žáka... Uznávám, je to pravděpodobnější na nižším stupni vzdělávání, ale i o takových případech vím, a když pak chybí průběžné hodnocení... :-)
U nás ve škole máme v klasifikačním řádu (v příloze školního řádu) uvedeno, že klasifikace musí být průběžná. Jak to máte vy ve škole? To co popisujete je zajímavé.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:46:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. zář 2009 0:55:52
Příspěvky: 10
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Možná neprotestují nejen proto, že jsou na začátku roku dobře nastavena pravidla a že jsou si vědomi, že by mohli pracovat lépe, pravděpodobně také mezi nimi a Vámi vládne přátelská atmosféra. Jen si říkám, kdyby nějaký žák známku odporoval a třebas by se do toho zapojili i rodiče žáka... Uznávám, je to pravděpodobnější na nižším stupni vzdělávání, ale i o takových případech vím, a když pak chybí průběžné hodnocení... :-)
V podstatě máme ve výtvarné výchově jako výhodu dokumentaci. Portfolio žáka většinou prozradí i jeho přístup k výtvarné činnosti - často menším počtem děl, protože je líný toho moc dělat, jejich nepracovaností, protože to už chce mít za sebou nepropracovanost je ovšem jiná kvalita než třeba jednoduchost, použil bych asi jako důkaz práce ostatních, doložit se dá nechuť diskutovat, nepodílení se na prezentacích apod. Nicméně je to zajímavá otázka k dalšímu řešení.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:47:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
PhDr. Jaroslav Vančát, PhD. píše:
Citace:
Myslela jsem to tak, že budu učit děcka "správně" pracovat například s akvarelem.. to znamená, že jim ukážu, co dělá na vlhkém a co na suchém papíru atd... pak mám hodiny, kdy dám děcká téma a nechám je vybrat si, jakou technikou téma zpracují.. je to na nich...
Bavíme-li se o rozdílu mezi akvarelem na vlhkém a suchém papíru, hovoříme již o tak jemných nuancích, které by měly mít ve výtvarné výchově místo poté, co se proberou asi strukturně podstatnější věci, jako je třeba vliv volby techniky na vyznění obsahu obecně (asi spíš jsou schopni pochopit a ve svém vnímání uplatnit např. rozdíl mezi obrazovou a plastickou tvorbou, poté např. mezi olejomalbou a akvarelem). Myslel bych na to, kde, jak často a před kým jsou schopni získaný poznatek uplatnit.
Ještě bych dodala k tomuto tématu: pro mě není osvojení techniky cílem práce. Já ji žákům nabízím jako prostředek k jejich vyjádření. Když ho přijmou a dále rozvíjejí, je to dobře, ale když ho nepřijmou, nenutím je příliš. Největší problémys učením se novým technikám mívají paradoxně nadaní žáci, kteří mají svou představu a nechtějí se nechat rušit experimentováním s něčím, co je jim vzdálené.,


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:55:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Ještě ke klasifikaci, my nemáme v klasifikačním řádu průběžnou klasifikaci, ale průběžné hodnocení - pro výchovy. Takže nemusíme ve výchovách hodnotit průběžně přímo známkou, připouští se slovní, a to i ústní hodnocení.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:57:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. zář 2009 0:55:52
Příspěvky: 10
Jsem rád za tuto první on-line diskusi o výtvarné výchově. Nejdůležitější je asi to, že naznačila témata, kterým bychom se měli věnovat dlouhodobě, např. hodnocení a klasifikace (což jsou asi ne zcela identické věci v našem oboru, jak se zdá) maturity a jejich obsah, také třeba ostych učitelů výtvarné výchovy užívat nové technické prostředky. To vše může přispět k nejen k ujasnění problémů oboru mezi sebou, ale také k navázání kontaktů s učiteli dalších oborů a tím i k jejich většímu porozumění a jejich větší podpoře výtvarné výchovy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: