Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:19:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Zaujaly mě odpovědi ke klasifikaci. Chápu, že ve výtvarné výchově je potřeba hodnotit jiným způsobem než např. v matematice, nebo biologii. Přesto by mě zajímalo, jak by se řešila situace, kdy žák nesouhlasí s hodnocením z výtvarné výchovy na konci pololetí (je ohodnocen horší známkou, protože nepracuje úplně tak, jak by bylo žádoucí), ale nemá nikde písemně zaznamenáno průběžné hodnocení, není nikde napsáno, že se opravdu v hodinách nezapojuje, neplní úkoly dle zadaných kritérií, apod.?
Na začátku školního roku řeknu děckám pravidla, jak je budu hodnotit. V průběhu pololetí je hodnotím ústně a ti, kteří nepracují, samozřejmě slyší odezvu, takže většinou nebývají překvapení.. Přiznám se, že se mi zatím nestalo, aby děcko protestovalo...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:20:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Zaujaly mě odpovědi ke klasifikaci. Chápu, že ve výtvarné výchově je potřeba hodnotit jiným způsobem než např. v matematice, nebo biologii. Přesto by mě zajímalo, jak by se řešila situace, kdy žák nesouhlasí s hodnocením z výtvarné výchovy na konci pololetí (je ohodnocen horší známkou, protože nepracuje úplně tak, jak by bylo žádoucí), ale nemá nikde písemně zaznamenáno průběžné hodnocení, není nikde napsáno, že se opravdu v hodinách nezapojuje, neplní úkoly dle zadaných kritérií, apod.?

Někdy je to trochu problém, zvláště když žák nechápe úplně přesně, o co ve výtvarné výchově jde, a předpokládá, že stačí, když odevzdá "výkres", a je vše v pořádku. Ale většinou se to vyřeší již během pololetí, takže výslednou známku již žák akceptuje. Ale já těch dvojek dávám poměrně málo.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:22:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 9:55:53
Příspěvky: 7
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. píše:
Radmila Kalabisová píše:
Paní doktorko, i Vám děkuji za odpověď.. není to jednoduché. Mezi děckama je spousta takových, kteří si jdou do výtvarky vyloženě odpočinout. S těmi je to pak těžké, nechci známkovat, protože snížením stupně se můžu někoho dotknout, tvorba je přeci jenom velmi osobní záležitost a hodnota práce přece nemůže být stanovena učitelem... Samozřejmě - jak jsem zmínila v předchozím příspěvku - to se netýká technických činností...
Já se přiznám, že právě ti, kteří mi od počátku dávají najevo, že výtvarku nemusí, a že by radši třeba počítače, mě nejvíc "baví". Baví mě přemýšlet, co mám na ně nastražit, aby se začali zajímat. A většinou se to docela daří- tedy zatím.
Je pravda, že je zajímavé pracovat s různými žáky.. učím děcka, které chodí do výtvarky na ZUŠ, umění milují a jsou velice šikovné a samostatné, pak je mezi nimi skupina těch druhých :)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:26:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Mgr. Alena Hesová píše:
Radmila Kalabisová píše:
Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..
Ráda bych se na chvilku zastavila u techniky, kterou používali ve vlastní činnosti studenti. Moc se mi líbilo, že jste v hodině dala nabídku materiálů - a pak se každý student mohl vydat vlastní cestou. Bylo poznat, že se snažíte podporovat a rozvíjet to, co žáci v sobě mají (a třeba o tom ani neví). Někdo pracoval pouze tužkou, jiná studentka využívala plastelínu, další například lepila kartonový papír... U té závěrečné "výstavky" se ukázalo, jak ta práce byla pestrá a jak se studenti sami mohli svými přístupy obohatit.

V tomto případě byla volba techniky součástí zadání, protože šlo o to, aby si žáci uvědomili rozdíl mezi racionálním a emotivním přístupem k tématu a měli možnost to viditelně vyjádřit. I v jiných hodinách se snažím žákům nabízet možnost volby, pokud není cílem, aby se naučili zvládat základy nějaké konkrétní techniky.


Naposledy upravil PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. dne čtv 11. úno 2010 18:28:48, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:26:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Radmila Kalabisová píše:
Samozřejmě můžu promluvit do techniky, ale do vlastní tvorby ne..

Rozumím tomu dobře, že technika je součástí hodnocení. Mohu se zeptat, jak je hodnocena technika, co na ní hodnotíte?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:28:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 04. zář 2009 0:55:52
Příspěvky: 10
Citace:
Myslela jsem to tak, že budu učit děcka "správně" pracovat například s akvarelem.. to znamená, že jim ukážu, co dělá na vlhkém a co na suchém papíru atd... pak mám hodiny, kdy dám děcká téma a nechám je vybrat si, jakou technikou téma zpracují.. je to na nich...

Bavíme-li se o rozdílu mezi akvarelem na vlhkém a suchém papíru, hovoříme již o tak jemných nuancích, které by měly mít ve výtvarné výchově místo poté, co se proberou asi strukturně podstatnější věci, jako je třeba vliv volby techniky na vyznění obsahu obecně (asi spíš jsou schopni pochopit a ve svém vnímání uplatnit např. rozdíl mezi obrazovou a plastickou tvorbou, poté např. mezi olejomalbou a akvarelem). Myslel bych na to, kde, jak často a před kým jsou schopni získaný poznatek uplatnit.


Naposledy upravil Doc. PhDr. Jaroslav Vančát, PhD. dne čtv 11. úno 2010 18:30:26, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:28:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Ještě mě teď napadlo téma trošku z jiného soudku: jak je to u Vás Na Zatlance s maturitou z VV? Předpokládám, že VV není v učebním plánu po celé 4 roky studia na G. Chtějí u Vás studenti maturovat z VV? Jak udržujete kontinuitu předmětu, pokud není vyučován celé 4 roky? Jak taková maturita u Vás vypadá? Možná je to podnět pro otevření dalšího tématu offline :-)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:34:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Mgr. Alena Hesová píše:
Ještě mě teď napadlo téma trošku z jiného soudku: jak je to u Vás Na Zatlance s maturitou z VV? Předpokládám, že VV není v učebním plánu po celé 4 roky studia na G. Chtějí u Vás studenti maturovat z VV? Jak udržujete kontinuitu předmětu, pokud není vyučován celé 4 roky? Jak taková maturita u Vás vypadá? Možná je to podnět pro otevření dalšího tématu offline :-)

Myslím, že ještě letos maturovat z Vv nebude problém ( počet hodin je zatím dostačující), zajímavé to bude v režimu nové maturity.

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:40:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Radmila Kalabisová píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Zaujaly mě odpovědi ke klasifikaci. Chápu, že ve výtvarné výchově je potřeba hodnotit jiným způsobem než např. v matematice, nebo biologii. Přesto by mě zajímalo, jak by se řešila situace, kdy žák nesouhlasí s hodnocením z výtvarné výchovy na konci pololetí (je ohodnocen horší známkou, protože nepracuje úplně tak, jak by bylo žádoucí), ale nemá nikde písemně zaznamenáno průběžné hodnocení, není nikde napsáno, že se opravdu v hodinách nezapojuje, neplní úkoly dle zadaných kritérií, apod.?
Na začátku školního roku řeknu děckám pravidla, jak je budu hodnotit. V průběhu pololetí je hodnotím ústně a ti, kteří nepracují, samozřejmě slyší odezvu, takže většinou nebývají překvapení. Přiznám se, že se mi zatím nestalo, aby děcko protestovalo...
Možná neprotestují nejen proto, že jsou na začátku roku dobře nastavena pravidla a že jsou si vědomi, že by mohli pracovat lépe, pravděpodobně také mezi nimi a Vámi vládne přátelská atmosféra. Jen si říkám, kdyby nějaký žák známku odporoval a třebas by se do toho zapojili i rodiče žáka... Uznávám, je to pravděpodobnější na nižším stupni vzdělávání, ale i o takových případech vím, a když pak chybí průběžné hodnocení... :-)

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 2. 2010 od 17.00 do 19.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 18:42:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. úno 2010 14:55:49
Příspěvky: 21
Mgr. Alena Hesová píše:
Ještě mě teď napadlo téma trošku z jiného soudku: jak je to u Vás Na Zatlance s maturitou z VV? Předpokládám, že VV není v učebním plánu po celé 4 roky studia na G. Chtějí u Vás studenti maturovat z VV? Jak udržujete kontinuitu předmětu, pokud není vyučován celé 4 roky? Jak taková maturita u Vás vypadá? Možná je to podnět pro otevření dalšího tématu offline :-)

Výtvarnou výchovu mají studenti dva roky a potom si mohou zvolit seminář, který má název Dějiny a teorie umění. Je víc zaměřený na teorii, ale je otevřený i pro studenty, kteří mají zájem o praktické výtvarné činnosti. Maturita je tedy spíše teoretická, každé pololetí studenti uzavírají prezentací seminární práce, která může být teoretická i praktická.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: