Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:40:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. úno 2010 10:13:29
Příspěvky: 4
Připojuji se s kladným hodnocením zejména rozcvičky, kontrolujete výsledky obvykle "pouze" ústní formou? Ve třídě i s více než 30 žáky (což nebyl Váš případ) častokrát raději připravím výsledky ke zkontrolování na obrazovku nebo doplňují jednotlivě u tabule


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:41:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
Hodina ne mě působila moc dobře a oceňuji Vaše žáky. Byli výborní, je vidět, že jsou zvyklí pracovat a také umějí.
Zajímalo by mě, jestli také hodnotíte někdy práci v hodině konkrétními známkami a pokud ano, tak jak často to děláte? Vidíte to jako užitečný nástroj k motivaci v hodině?
Jak probíhá konzultační cvičení, o kterém se zmiňujete na konci na hodiny? Je to pravidelná hodina?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:43:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Michaela Porvisova píše:
Připojuji se s kladným hodnocením zejména rozcvičky, kontrolujete výsledky obvykle "pouze" ústní formou? Ve třídě i s více než 30 žáky (což nebyl Váš případ) častokrát raději připravím výsledky ke zkontrolování na obrazovku nebo doplňují jednotlivě u tabule

Ano, pokud mám projektor k dispozici, promítám. Jinak stačí ústně.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:47:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Hodina ne mě působila moc dobře a oceňuji Vaše žáky. Byli výborní, je vidět, že jsou zvyklí pracovat a také umějí.
Zajímalo by mě, jestli také hodnotíte někdy práci v hodině konkrétními známkami a pokud ano, tak jak často to děláte? Vidíte to jako užitečný nástroj k motivaci v hodině?
Jak probíhá konzultační cvičení, o kterém se zmiňujete na konci na hodiny? Je to pravidelná hodina?
Práci v hodině hodnotím pouze výjimečně známkami, a to téměř výhradně za nějaký opravdu dobrý výkon (takže jedničkou :D )
Konzultační cvičení je občas forma půlených hodin, obvykle ke konci tematického celku nebo před písemkou. Žáci si připraví otázky, nejasnosti atd. je to dobré k vytvoření studijních návyků.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:47:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Naďa Stehlíkova píše:
Peter Krupka píše:
... A navážu otázkou - na konci hodiny jsem si všiml krátké poznámky: řekla jste, že v další hodině bude "konzultační cvičení". Můžete prosím vysvětlit, o co jde? A o jakou hodinu tedy šlo v té hodině, kterou jsme viděli? Děkuji.
Můžeš dát nějaký příklad "moderních metod"?
Schválně připojím nepovedeně použité "moderní" metody:
Měl jsem na mysli třeba použití interaktivní tabule jako promítacího plátna, když šlo využít interaktivitu, nebo třeba prezentaci v PowerPointu, kterou šlo dobře (nebo lépe) odvykládat s křídou u tabule, nebo třeba nějakou práci ve skupinkách, kde se vlastně účelnost těch skupinek nějak vytrácí.
Naopak je možno vše z toho, co jsem uvedl, použít dobře. Ale tradiční výuka je podle mě efektivní a fungující.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:52:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Dobrý den všem,
zaujala mne informace o žácích ve třídě. Použili jste rozdělení do skupin,které je typické spíše pro jazyky - podle úrovně znalostí. jakou s tímto dělením máte zkušenost? jak dlouho tento způsob používáte?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:54:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Jitka Krausová píše:
Dobrý den všem,
zaujala mne informace o žácích ve třídě. Použili jste rozdělení do skupin,které je typické spíše pro jazyky - podle úrovně znalostí. jakou s tímto dělením máte zkušenost? jak dlouho tento způsob používáte?

Od dělení v jazycích se to liší dost zásadně - v jazycích se dělí podle výsledků nějakého testu, v matematice si žáci úroveň volí, tedy je to záležitost motivace. Používáme to už řadu let, funguje to, ale je to náročné na rozvrh.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:55:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Jak vypadá taková motivace?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:56:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
RNDr Helena Kommová píše:
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Hodina ne mě působila moc dobře a oceňuji Vaše žáky. Byli výborní, je vidět, že jsou zvyklí pracovat a také umějí.
Zajímalo by mě, jestli také hodnotíte někdy práci v hodině konkrétními známkami a pokud ano, tak jak často to děláte? Vidíte to jako užitečný nástroj k motivaci v hodině?
Jak probíhá konzultační cvičení, o kterém se zmiňujete na konci na hodiny? Je to pravidelná hodina?
Práci v hodině hodnotím pouze výjimečně známkami, a to téměř výhradně za nějaký opravdu dobrý výkon (takže jedničkou :D )
Konzultační cvičení je občas forma půlených hodin, obvykle ke konci tematického celku nebo před písemkou. Žáci si připraví otázky, nejasnosti atd. je to dobré k vytvoření studijních návyků.
Znamená to, že konzultační cvičení je dobrovolné? Jakou máte účast?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:56:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. úno 2010 11:50:19
Příspěvky: 5
Myslíte si, že je vhodné zavést opět povinné maturity z matematiky na gymnáziu? Já zcela osobně ano. Hana Dudikova.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: