Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:59:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
RNDr Helena Kommová píše:
Jitka Krausová píše:
Dobrý den všem,
zaujala mne informace o žácích ve třídě. Použili jste rozdělení do skupin,které je typické spíše pro jazyky - podle úrovně znalostí. jakou s tímto dělením máte zkušenost? jak dlouho tento způsob používáte?
Od dělení v jazycích se to liší dost zásadně - v jazycích se dělí podle výsledků nějakého testu, v matematice si žáci úroveň volí, tedy je to záležitost motivace. Používáme to už řadu let, funguje to, ale je to náročné na rozvrh.
Že si svou polovinu volí, to je téměř geniální - ale, když má matematiku třeba "chytřejší" polovina, co má v té době ta druhá půlka? To musí nějaký jiný předmět, který je dělený na půlky, respektovat rozdělení, které je v matematice? Nebo mají v té době volno?

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 16:59:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Jitka Krausová píše:
Jak vypadá taková motivace?

To vypadá takhle:
První ročník mají všichni společně, aby se rozkoukali. Na jaře v prváku se žákům promluví do duše, že nesou sami zodpovědnost za své vzdělání atd, a dá se jim vybrat mezi úrovní A (což je náročnější) a B )což je jakási humanitní, minimální. A oni si vyberou. Nakonec se udělá úroveň A* pro opravdu nadané..

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:00:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. led 2010 19:30:34
Příspěvky: 25
Hana Dudikova píše:
Myslíte si, že je vhodné zavést opět povinné maturity z matematiky na gymnáziu? Já zcela osobně ano. Hana Dudikova.
Myslím, že to je velmi komplexní otázka a každý na ni má nějaký svůj názor. Určitě si zaslouží nějaký prostor a navrhovala bych založit pro tuto otázku zvláštní vlákno.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:01:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
RNDr Helena Kommová píše:
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Hodina ne mě působila moc dobře a oceňuji Vaše žáky. Byli výborní, je vidět, že jsou zvyklí pracovat a také umějí.
Zajímalo by mě, jestli také hodnotíte někdy práci v hodině konkrétními známkami a pokud ano, tak jak často to děláte? Vidíte to jako užitečný nástroj k motivaci v hodině?
Jak probíhá konzultační cvičení, o kterém se zmiňujete na konci na hodiny? Je to pravidelná hodina?
Práci v hodině hodnotím pouze výjimečně známkami, a to téměř výhradně za nějaký opravdu dobrý výkon (takže jedničkou :D )
Konzultační cvičení je občas forma půlených hodin, obvykle ke konci tematického celku nebo před písemkou. Žáci si připraví otázky, nejasnosti atd. je to dobré k vytvoření studijních návyků.
Znamená to, že konzultační cvičení je dobrovolné? Jakou máte účast?
Nene, to je normálně povinná hodina. Probíhá v půlených hodinách, kterým my říkáme cvičení - abych zvládla reagovat.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:02:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Citace:
To vypadá takhle:
První ročník mají všichni společně, aby se rozkoukali. Na jaře v prváku se žákům promluví do duše, že nesou sami zodpovědnost za své vzdělání atd, a dá se jim vybrat mezi úrovní A (což je náročnější) a B )což je jakási humanitní, minimální. A oni si vyberou. Nakonec se udělá úroveň A* pro opravdu nadané..

:) děkuji za inspiraci

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:03:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Peter Krupka píše:
RNDr Helena Kommová píše:
Jitka Krausová píše:
Dobrý den všem,
zaujala mne informace o žácích ve třídě. Použili jste rozdělení do skupin,které je typické spíše pro jazyky - podle úrovně znalostí. jakou s tímto dělením máte zkušenost? jak dlouho tento způsob používáte?
Od dělení v jazycích se to liší dost zásadně - v jazycích se dělí podle výsledků nějakého testu, v matematice si žáci úroveň volí, tedy je to záležitost motivace. Používáme to už řadu let, funguje to, ale je to náročné na rozvrh.
Že si svou polovinu volí, to je téměř geniální - ale, když má matematiku třeba "chytřejší" polovina, co má v té době ta druhá půlka? To musí nějaký jiný předmět, který je dělený na půlky, respektovat rozdělení, které je v matematice? Nebo mají v té době volno?
Ona to není žádná polovina. Prostě se celý ročník sesype dohormady a udělají se skupiny nové. Matematiku mají všichni ve stejnou dobu. Náročné je, že nastoupí všichni matikáři naráz - tedy 5 lidí v ročníku.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:05:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
RNDr Helena Kommová píše:
... Ona to není žádná polovina. Prostě se celý ročník sesype dohormady a udělají se skupiny nové. Matematiku mají všichni ve stejnou dobu. Náročné je, že nastoupí všichni matikáři naráz - tedy 5 lidí v ročníku.


Rozumím, děkuji, už je mi to jasné a je to výborné.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:06:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. led 2010 19:30:34
Příspěvky: 25
Žáci v ukázce mají nějaké ‚taháky‘, něco zřejmě musí umět zpaměti,
něco si mohou vyhledávat. Do jaké míry mají žáci umět goniometrické vzorce
zpaměti? Které z nich? Má na to paní profesorka nějaké "pravidlo"?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:09:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Naďa Stehlíkova píše:
Žáci v ukázce mají nějaké ‚taháky‘, něco zřejmě musí umět zpaměti,
něco si mohou vyhledávat. Do jaké míry mají žáci umět goniometrické vzorce
zpaměti? Které z nic? Má na to paní profesorka nějaké "pravidlo"?
Já bych ráda pravidlo měla - umět všechno! - ale musím respektovat, že současné mládeži nefunguje paměť. Takže trvám na tom, že se mají umět aspoň hodnoty základních úhlů a opravdu pár vzorců. Uznávám, že jsem měkká...

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:13:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: