Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:16:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. úno 2010 11:50:19
Příspěvky: 5
Ano, je to hezké. Pokud si z pěti dobrých tříd "sesypete" ty lepší se zájmem, musí to být zážitek. Nicméně pokud si mám sesypat ze dvou tříd skupinu s jakž takž zájmem, je to rovněž zážitek, ale na trochu jiném levelu, ne? Motivace je jistě fajn. Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky. Zvlášť pokud jim mohu slíbit pouze tvrdou práci s občas střídavými výsledky.
Hana Dudíková


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:18:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Zeptám se ještě na něco z úplně jiného soudku:

sice se to této hodiny vůbec netýká, ale všiml jsem si, že hodina proběhla v učebně, kde na stěnách visely nějaké práce žáků. Byla to učebna matematiky a ty práce byly z hodin matematiky? A jestli ne, máte ve škole odbornou učebnu matematiky a když tak, jak je vybavená a jak ji využíváte?
Děkuji

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:18:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. led 2010 19:30:34
Příspěvky: 25
RNDr Helena Kommová píše:
Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.
Určitě se k tomu kloním také. Kdo tomu nerozumí, tak mu taháky stejně nepomohou. Zajímalo by mě, což tady samozřejmě nevyřešíme, jaké procento učitelů to vlastně povoluje. Setkala jsem se i s naprostým odmítáním.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:20:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
RNDr Helena Kommová píše:
Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.
Přesně tak, já taky. Já dokonce dovoluji žákům u velkých písemek používat sešity s poznámkami - ale - rozhodně platí, že jejich vlastní.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:23:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Hana Dudikova píše:
Ano, je to hezké. Pokud si z pěti dobrých tříd "sesypete" ty lepší se zájmem, musí to být zážitek. Nicméně pokud si mám sesypat ze dvou tříd skupinu s jakž takž zájmem, je to rovněž zážitek, ale na trochu jiném levelu, ne? Motivace je jistě fajn. Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky. Zvlášť pokud jim mohu slíbit pouze tvrdou práci s občas střídavými výsledky.
Hana Dudíková
Paní kolegyně,
nejsem si jistá, jestli náš model může fungovat na škole se dvěma paralelkami.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:24:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. úno 2010 11:50:19
Příspěvky: 5
Já jsem nejprve rovněž používala legální v.r. verifikované taháčkovníky. Teď už nutím žáky používat MFCH tabulky. Ať se nám děti orientují v textu, ne?
Hana Dudíková


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:25:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Hana Dudikova píše:
...Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky...
Hana Dudíková
Maturita je velké téma (a z matematiky dvojnásob) a rádi bychom se mu věnovali po skončení této on-line diskuse.
Budeme rádi, když se vrátíte. A zapojíte.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:26:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. úno 2010 19:13:38
Příspěvky: 23
Hana Dudikova píše:
Já jsem nejprve rovněž používala legální v.r. verifikované taháčkovníky. Teď už nutím žáky používat MFCH tabulky. Ať se nám děti orientují v textu, ne?
Hana Dudíková

Ano, jenže to pasívně hledají. Kdežto vlastní tahák si sami tvoří, čímž maji větší přehled, co že za informace tam je.

_________________
Helena Kommová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 17:29:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Naďa Stehlíkova píše:
Napadlo mě, zda by nestálo zato do budoucna (pokud to bude možné z hlediska financí samozřejmě - takové profesionální natáčení je jistě drahé), udělat více záznamů z hodin a pak si vybrat, které se zveřejní. Ty, které se nepovedou, resp. učitelka z nich nemá takový pocit, že by chtěla jít právě s nimi s kůží na trh, se nezveřejní.
Dobrý den, zdravím příznivce matematiky i virtuálních hospitací.
Jak je to s budoucností virtuálních hospitací? Tyto hospitace jsou součástí projektu Kurikulum G, který je naplánovaný na období 2009 - 2011. Naším úkolem je natočit 40 virtuálních hospitací. Máme zhruba 13 vzdělávacích oborů, na 1 obor můžeme tedy zvažovat 2 - 4 virtuální hospitace.
Určitě se tedy dočkáte ještě dalších virtuálních hospitací ke vzdělávacímu oboru MAT.
Výběru hodiny se snažíme věnovat především před samotným nátáčením, nezveřejnění natočeného materiálu považujeme za výjimečnou záležitost.


Naposledy upravil Mgr. Alena Hesová dne stř 24. úno 2010 17:31:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: