Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=409&t=3515
Stránka 5 z 6

Autor:  RNDr Helena Kommová [ stř 24. úno 2010 17:16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.

Autor:  Hana Dudikova [ stř 24. úno 2010 17:17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Ano, je to hezké. Pokud si z pěti dobrých tříd "sesypete" ty lepší se zájmem, musí to být zážitek. Nicméně pokud si mám sesypat ze dvou tříd skupinu s jakž takž zájmem, je to rovněž zážitek, ale na trochu jiném levelu, ne? Motivace je jistě fajn. Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky. Zvlášť pokud jim mohu slíbit pouze tvrdou práci s občas střídavými výsledky.
Hana Dudíková

Autor:  Peter Krupka [ stř 24. úno 2010 17:18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Zeptám se ještě na něco z úplně jiného soudku:

sice se to této hodiny vůbec netýká, ale všiml jsem si, že hodina proběhla v učebně, kde na stěnách visely nějaké práce žáků. Byla to učebna matematiky a ty práce byly z hodin matematiky? A jestli ne, máte ve škole odbornou učebnu matematiky a když tak, jak je vybavená a jak ji využíváte?
Děkuji

Autor:  Naďa Stehlíkova [ stř 24. úno 2010 17:18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

RNDr Helena Kommová píše:
Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.
Určitě se k tomu kloním také. Kdo tomu nerozumí, tak mu taháky stejně nepomohou. Zajímalo by mě, což tady samozřejmě nevyřešíme, jaké procento učitelů to vlastně povoluje. Setkala jsem se i s naprostým odmítáním.

Autor:  Peter Krupka [ stř 24. úno 2010 17:20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

RNDr Helena Kommová píše:
Tomáš Pavlas píše:
Já mám s taháky zkušenost takovou, že si je vyrábí žáci dobrovolně. A do své "sbírky" vzorců si uvádí i případné postupy apod. A tím, jak vše používají "vleze" jim vzorec pod kůži víc a víc. Při písemkách jim ho nechávám na lavici a učí se vidět vzorce v příkladech apod.- protože bez toho se příklad kolikrát řešit nedá. No tož jen jeden pohled ze severu.
Ano, legální taháky používám taky - s podmínkou, že musí mít každý vlastní.
Přesně tak, já taky. Já dokonce dovoluji žákům u velkých písemek používat sešity s poznámkami - ale - rozhodně platí, že jejich vlastní.

Autor:  RNDr Helena Kommová [ stř 24. úno 2010 17:23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Hana Dudikova píše:
Ano, je to hezké. Pokud si z pěti dobrých tříd "sesypete" ty lepší se zájmem, musí to být zážitek. Nicméně pokud si mám sesypat ze dvou tříd skupinu s jakž takž zájmem, je to rovněž zážitek, ale na trochu jiném levelu, ne? Motivace je jistě fajn. Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky. Zvlášť pokud jim mohu slíbit pouze tvrdou práci s občas střídavými výsledky.
Hana Dudíková
Paní kolegyně,
nejsem si jistá, jestli náš model může fungovat na škole se dvěma paralelkami.

Autor:  Hana Dudikova [ stř 24. úno 2010 17:24:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Já jsem nejprve rovněž používala legální v.r. verifikované taháčkovníky. Teď už nutím žáky používat MFCH tabulky. Ať se nám děti orientují v textu, ne?
Hana Dudíková

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 24. úno 2010 17:25:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Hana Dudikova píše:
...Pokud ovšem žáci mají před očima vidinu povinných maturitních předmětů ze zákona, je občas problém utáhnout je na kouzlo matematiky...
Hana Dudíková
Maturita je velké téma (a z matematiky dvojnásob) a rádi bychom se mu věnovali po skončení této on-line diskuse.
Budeme rádi, když se vrátíte. A zapojíte.

Autor:  RNDr Helena Kommová [ stř 24. úno 2010 17:26:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Hana Dudikova píše:
Já jsem nejprve rovněž používala legální v.r. verifikované taháčkovníky. Teď už nutím žáky používat MFCH tabulky. Ať se nám děti orientují v textu, ne?
Hana Dudíková

Ano, jenže to pasívně hledají. Kdežto vlastní tahák si sami tvoří, čímž maji větší přehled, co že za informace tam je.

Autor:  Mgr. Alena Nosková [ stř 24. úno 2010 17:29:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 24. 2. 2010 od 16.00 do 18.00

Naďa Stehlíkova píše:
Napadlo mě, zda by nestálo zato do budoucna (pokud to bude možné z hlediska financí samozřejmě - takové profesionální natáčení je jistě drahé), udělat více záznamů z hodin a pak si vybrat, které se zveřejní. Ty, které se nepovedou, resp. učitelka z nich nemá takový pocit, že by chtěla jít právě s nimi s kůží na trh, se nezveřejní.
Dobrý den, zdravím příznivce matematiky i virtuálních hospitací.
Jak je to s budoucností virtuálních hospitací? Tyto hospitace jsou součástí projektu Kurikulum G, který je naplánovaný na období 2009 - 2011. Naším úkolem je natočit 40 virtuálních hospitací. Máme zhruba 13 vzdělávacích oborů, na 1 obor můžeme tedy zvažovat 2 - 4 virtuální hospitace.
Určitě se tedy dočkáte ještě dalších virtuálních hospitací ke vzdělávacímu oboru MAT.
Výběru hodiny se snažíme věnovat především před samotným nátáčením, nezveřejnění natočeného materiálu považujeme za výjimečnou záležitost.

Stránka 5 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/