Použití "interaktivní tabule" (ať už klasické s projektorem nebo velkoplošné dotykové obrazovky) může být různé (kopíruji z vlákna
http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?p=12735&sid=84d33a88baf8a52abd547d37dab78ba1&sid=84d33a88baf8a52abd547d37dab78ba1#p12735) je z technologického hlediska možné:
- jako myši,
- jako "pisátka" přes běžící aplikace (můžeme zvýrazňovat, vpisovat atd. do výukových i ostatních aplikací),
- jako tabule (píšeme na prázdnou plochu a napsané můžeme ukládat),
- s použitím speciálních výukových aplikací pro interaktivní tabule (FRAUS, Terasoft a další),
- s tvorbou lekcí ve speciálních programech pro interaktivní tabule (SMART Notebook, ActivInspire a další),
- s použitím hlasovacích zařízení (ale ty mohou fungovat úspěšně i bez interaktivní tabule),
- atd.
První použití má částečné alternativy například v použití bezdrátových myší, tabletů či klávesniček, které umožňují i pohyb kantora po učebně. Ale to jen tak na okraj.
Ale asi bychom měli technologické možnosti využívat s mírou s přihlédnutím k cíli. Nutit se do využívání všemožných "interaktivních" efektů může být snadno kontraproduktivní.
Samozřejmě uvedené možnosti se dají kombinovat

Důležité je samozřejmě kvalitní připojení k internetu, vhodné je využití služeb Webu 2.0: wiki, úložišť výukových objektů atd.