Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:23:22 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Takže otázka zní: považujete za důležitou prostorovou orientaci žáků v dějepise?

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:25:25 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Jak v online učebnicích, které tvoříte upřednostňujete zaměření školy?

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:26:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Vždy obdivujeme odvahu vyučujících se nechat natočit.
Co Vás osobně přesvědčilo, že jste se natočit nechal?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:26:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Mgr. Jan Zouhar píše:
Takže otázka zní: považujete za důležitou prostorovou orientaci žáků v dějepise?

Jsem vyučující zeměpisu, takže.....Ano. Snažím se využívat ve svých prezentacích a při práci na interaktivní tabuli mapy v dějepise co možná nejvíce. Ale samozřejmě ne tak intenzivně jako v zeměpise.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:28:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Václav Chochol píše:
my jsme na škole získali grant na tvorbu učebnic na internetu, dostupnou pro žáky 24 hodin denně a 365 dnů v roce ( u nás se tak žáci mohou učit i na soustředění, či reprezentačních akcích)...

Toto je docela zajimavá možnost, zvláště na Vaší škole určitě velmi přínosná. Jakou máte zkušenost? Opravdu to žáci využívají?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:28:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Tomáš Pavlas píše:
Vždy obdivujeme odvahu vyučujících se nechat natočit.
Co Vás osobně přesvědčilo, že jste se natočit nechal?

Snaha prezentovat svoji práci, svoji školu na které působím a samozřejmě dozvědět se postřehy ostatních kolegů, jak probíhá výuka u nich na škole, dozvědět se i něco nového, co bych mohl ve své práci využít.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:30:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Václav Chochol píše:
Nedůvěra podle mě vychází z příliš velkého spektra učebnic, ten výběr je opravdu příliš široký. Není třeba řešením vytvořit si takovou učebnici sám, podle specifika a zaměření školy? Již jsem psal v jiné části diskuze, my jsme na škole získali grant na tvorbu učebnic na internetu, dostupnou pro žáky 24 hodin denně a 365 dnů v roce ( u nás se tak žáci mohou učit i na soustředění, či reprezentačních akcích)...
Jsem přesvědčena, že když si jednotlivé školy vytvářejí své učební texty "na míru", je to nepochybně velmi pozitivní věc. V dějepisu bych však preferovala učiteli vytvořené materiály pouze pro určitá témata (např. regionální dějiny, dějiny oboru, který se na dané škole studuje apod.). Když totiž vezmeme v úvahu, jaké odborné nároky text v učebnici musí splňovat (a dle zkušenosti recenzentky učebnic vím, že i odborníci se mnohdy dopustí faktografických chyb), nabízí se otázka, zda je vůbec v silách učitelů pojmout celé učivo a zpracovat komplexní výklad celého předmětu adekvátně (v této souvislosti se nabízí otázka: jaké zkušenosti máte s používání tzv. studijních opor?)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:32:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Mgr. Jan Zouhar píše:
Jak v online učebnicích, které tvoříte upřednostňujete zaměření školy?

Tak třeba v jednotlivých obdobích se více věnovat dějinám sportu než na ostatních školách ( příklad, podrobněji než na ostatních školách se věnuji starověkým olympijským hrám, OH 1936 v Berlíně ve spojitosti s nástupem fašismu nebo činnosti Sokola na našem území...)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:35:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Václav Chochol píše:
Mgr. Jan Zouhar píše:
Takže otázka zní: považujete za důležitou prostorovou orientaci žáků v dějepise?
Jsem vyučující zeměpisu, takže.....Ano. Snažím se využívat ve svých prezentacích a při práci na interaktivní tabuli mapy v dějepise co možná nejvíce. Ale samozřejmě ne tak intenzivně jako v zeměpise.
Jak pracují s mapou samotní žáci? Myslím, že pro lepší vštěpení geografických pojmů je důležitá jejich vlastní aktivita (když pouze sledují, co učitel ukazuje ukazovátkem, mnozí si mnoho neodnesou). Na interaktivní tabuli mohou do "promítnuté mapy" zakreslovat, vyznačovat hranice apod. Máte s tím zkušenosti?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:40:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Jitka Krausová píše:
Václav Chochol píše:
my jsme na škole získali grant na tvorbu učebnic na internetu, dostupnou pro žáky 24 hodin denně a 365 dnů v roce ( u nás se tak žáci mohou učit i na soustředění, či reprezentačních akcích)...
Toto je docela zajimavá možnost, zvláště na Vaší škole určitě velmi přínosná. Jakou máte zkušenost? Opravdu to žáci využívají?
Tak obrovskou výhodou je, že se nám zobrazuje počet přístupů žáků, takže vidíme, že toho opravdu využívají. Navíc kontrola z mé strany je i pomocí on- line testů, které žáci mohou kdykoliv vypracovat a lze to pak zahrnout do klasifikace. Víme navíc od trenérů, že na soustředění žáci opravdu učebnice po internetu využívají.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: