Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 18:58:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Vítejte v online diskuzi k videozáznamu dějepisu.

Termín diskuze: čtvrtek 11. 3. 2010, 14:00 – 16:00

Diskutujte
* s vyučujícím této hodiny Mgr. Václavem Chocholem
* s PhDr. Denisou Labischovou, CSc. z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě.

Jak vypadá online diskuze?

* Má formu chatu, který probíhá v reálném čase.
* Umožní vám diskutovat s učitelem, který byl natočen, zeptat se ho na další možné souvislosti, které z videozáznamu nemusí být patrné.
* Moderuje ji přizvaný odborník na vzdělávání, který upozorňuje na vybrané zajímavé části hodiny.

Před spuštěním online diskuze můžete psát své názory a dotazy do některého z témat dlouhodobé diskuze. Na takové dotazy budou moci vyučující nebo přizvaný odborník reagovat v online diskuzi přednostně. Z časových důvodů mohou být některé z dotazů online diskuze zodpovězeny až v rámci témat dlouhodobé diskuze.

Přispět do diskuzí k virtuálním hospitacím a reagovat na jednotlivé příspěvky mohou pouze registrovaní přihlášení uživatelé Metodického portálu. Pro registraci přejděte sem.


Chcete se zúčastnit a přidat vlastní příspěvek?

* Pro přidání nového příspěvku klikněte ODPOVĚDĚT a svůj vzkaz napište do textového okna. Pro zveřejnění příspěvku klikněte ODESLAT. Také můžete reagovat na konkrétní příspěvek v diskuzi pomocí tlačítka CITACE. Svůj vzkaz napište do textového okna pod citaci a opět odešlete příspěvek pomocí "odeslat".
Při odesílání napsaného příspěvku do fóra může nastat situace, že během doby, kdy jste psali příspěvek, odeslal někdo jiný vlastní příspěvek, který jste neměli možnost si přečíst. Systém vám ukáže nové příspěvky a dá vám možnost podle nich upravit svůj nový příspěvek. Pokud upravovat nechcete, stačí znovu kliknout na "odeslat".

* Pro sledování nových příspěvků diskuze je nutno obnovovat stránku – stisknout F5.

* Při větším počtu příspěvků se diskuze automaticky stránkuje – přepínání mezi stránkami je vpravo nahoře i dole na stránce.

* Doporučujeme na dolní liště (pod diskusními příspěvky) u položky "seřadit podle" vybrat "čas odeslání" a ve vedlejším okně zvolit sestupně. Nejnovější příspěvky se budou poté vždy objevovat na první stránce nahoře. Pokročilejší uživatelé mohou využít možnost nastavit řazení všech fór ve svém Uživatelském panelu (na obrazovce vpravo úplně nahoře).

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 13:59:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Dobrý den, vítám všechny účastníky dnešní diskuze. Velmi mě těší, že se touto formou můžeme společně zamyslet na zhlédnutou hodinou. Ráda bych Vás pozvala k aktivní účasti v diskusi o několika tématech, které se k průběhu hodiny pojí. Tématem vyučovací jednotky jsou Počátky 2. světové války. Jedná se o klasickou vyučovací hodinu postavenou především na výkladu učitele (frontální výuka). Jaké máte zkušenosti se zařazením aktivizačních vyučovacích metod v dějepisném vyučování?

Denisa Labischová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:00:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Přeji krásné odpoledne, dovoluji si přivítat Mgr. Václava Chochola z Gymnázia v Českých Budějovicích a PhDr. Denisu Labischovou, CSc. z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě. Doufáme, že využijete jedinečné příležitosti se jich zeptat na vše co Vás zajímá.
Tomáš Pavlas

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:01:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Zdravím všechny účastníky diskuse z Českých Budějovic.
Václav Chochol


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:06:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Dobrý den,
zdravím také odvážného pana kolegu a pokusím se položit tradiční otázku - jaké to bylo před kamerou?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:09:19 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Zdravím ze zasněženého Vsetína do Budějovic.
Otázka: Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:11:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Jitka Krausová píše:
Dobrý den,
zdravím také odvážného pana kolegu a pokusím se položit tradiční otázku - jaké to bylo před kamerou?
Před kamerou jsem se cítil kupodivu dobře, ani mi nepřišlo, že jsem snímán ze dvou kamer. Tím bych chtěl i poděkovat kameramanům za jejich "velmi tichou práci".


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:15:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Mgr. Jan Zouhar píše:
Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
V průběhu své pedagogické praxe jsem se často setkala s názorem vyučujících (především z různých typů SŠ), že používat učebnice je zbytečné, že si je studenti nemusejí pořídit, že stejně učitelé koncipují vlastní zápis do sešitu (portfolia). V čem spatřujete příčiny takové nedůvěry vůči dějepisným učebnicím?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:16:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Mgr. Jan Zouhar píše:
Zdravím ze zasněženého Vsetína do Budějovic.
Otázka: Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
Edice - Dějiny pravěku a starověku (Jan Souček) Dějiny středověku (Zdeněk Beneš) ......
Výhoda virtuálních textů podle mě spočívá v tom, že se jeden rok udělají ( dá to samozřejmě spoustu práce, stojí to spoustu času) a další roky se už jen doplňují, popřípadě se něco vypustí apod.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 14:21:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Denisa Labischová píše:
Mgr. Jan Zouhar píše:
Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
V průběhu své pedagogické praxe jsem se často setkala s názorem vyučujících (především z různých typů SŠ), že používat učebnice je zbytečné, že si je studenti nemusejí pořídit, že stejně učitelé koncipují vlastní zápis do sešitu (portfolia). V čem spatřujete příčiny takové nedůvěry vůči dějepisným učebnicím?
Nedůvěra podle mě vychází z příliš velkého spektra učebnic, ten výběr je opravdu příliš široký. Není třeba řešením vytvořit si takovou učebnici sám, podle specifika a zaměření školy? Již jsem psal v jiné části diskuze, my jsme na škole získali grant na tvorbu učebnic na internetu, dostupnou pro žáky 24 hodin denně a 365 dnů v roce ( u nás se tak žáci mohou učit i na soustředění, či reprezentačních akcích)...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: