Lenka Viktoříková píše:
Navazovat na předchozí znalosti a ne znova opakovat...
Obávám se, že spoléhat se na znalosti ze základních škol opravdu není možné. Mám zkušenost, že pokud učím naše žáky z víceletého gymnázia, mohu si dovolit říct-jak jsme si říkali v kvartě, jak jsme to probírali...a on se někdy někdo chytne! Občas je jich i více, a to jsem si jistá, že jsme látku probrali (a že z ní měli jedničky). Bohužel u žáků čtyřletého gymnázia nemohu často navázat na nic. Myslím si, že cesta je zkrátit výuku nejstarších dějin a zúžit ji na kulturní dějiny (i když vynechat řecké dějiny je smutné...), něco podobného provést se středověkem a zaměřit se na 19. a20. století, ale osobně nevím, jak to udělat, aby se neztrácely tolik potřebné souvislosti, už teď mne mrzí, kolik látky vynechávám...
My jsme u nás na škole konečně najeli na systém -1. ročník – dotace 2 hodiny týdně (pravěk, starověk, středověk do 13. století); 2. ročník dotace 2 hodiny týdně (zbytek středověku, novověk); 3. ročník dotace 1 hodina týdně ( moderní dějiny do roku 1945); 4. ročník dotace 2 hodiny týdně (situace v ČSR a světě po roce 1945). Seminář bude věnovaný regionálním dějinám.A musí to jít.