Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=411&t=4185
Stránka 1 z 5

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 03. bře 2010 18:58:28 ]
Předmět příspěvku:  ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Vítejte v online diskuzi k videozáznamu dějepisu.

Termín diskuze: čtvrtek 11. 3. 2010, 14:00 – 16:00

Diskutujte
* s vyučujícím této hodiny Mgr. Václavem Chocholem
* s PhDr. Denisou Labischovou, CSc. z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě.

Jak vypadá online diskuze?

* Má formu chatu, který probíhá v reálném čase.
* Umožní vám diskutovat s učitelem, který byl natočen, zeptat se ho na další možné souvislosti, které z videozáznamu nemusí být patrné.
* Moderuje ji přizvaný odborník na vzdělávání, který upozorňuje na vybrané zajímavé části hodiny.

Před spuštěním online diskuze můžete psát své názory a dotazy do některého z témat dlouhodobé diskuze. Na takové dotazy budou moci vyučující nebo přizvaný odborník reagovat v online diskuzi přednostně. Z časových důvodů mohou být některé z dotazů online diskuze zodpovězeny až v rámci témat dlouhodobé diskuze.

Přispět do diskuzí k virtuálním hospitacím a reagovat na jednotlivé příspěvky mohou pouze registrovaní přihlášení uživatelé Metodického portálu. Pro registraci přejděte sem.


Chcete se zúčastnit a přidat vlastní příspěvek?

* Pro přidání nového příspěvku klikněte ODPOVĚDĚT a svůj vzkaz napište do textového okna. Pro zveřejnění příspěvku klikněte ODESLAT. Také můžete reagovat na konkrétní příspěvek v diskuzi pomocí tlačítka CITACE. Svůj vzkaz napište do textového okna pod citaci a opět odešlete příspěvek pomocí "odeslat".
Při odesílání napsaného příspěvku do fóra může nastat situace, že během doby, kdy jste psali příspěvek, odeslal někdo jiný vlastní příspěvek, který jste neměli možnost si přečíst. Systém vám ukáže nové příspěvky a dá vám možnost podle nich upravit svůj nový příspěvek. Pokud upravovat nechcete, stačí znovu kliknout na "odeslat".

* Pro sledování nových příspěvků diskuze je nutno obnovovat stránku – stisknout F5.

* Při větším počtu příspěvků se diskuze automaticky stránkuje – přepínání mezi stránkami je vpravo nahoře i dole na stránce.

* Doporučujeme na dolní liště (pod diskusními příspěvky) u položky "seřadit podle" vybrat "čas odeslání" a ve vedlejším okně zvolit sestupně. Nejnovější příspěvky se budou poté vždy objevovat na první stránce nahoře. Pokročilejší uživatelé mohou využít možnost nastavit řazení všech fór ve svém Uživatelském panelu (na obrazovce vpravo úplně nahoře).

Autor:  Denisa Labischová [ čtv 11. bře 2010 13:59:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Dobrý den, vítám všechny účastníky dnešní diskuze. Velmi mě těší, že se touto formou můžeme společně zamyslet na zhlédnutou hodinou. Ráda bych Vás pozvala k aktivní účasti v diskusi o několika tématech, které se k průběhu hodiny pojí. Tématem vyučovací jednotky jsou Počátky 2. světové války. Jedná se o klasickou vyučovací hodinu postavenou především na výkladu učitele (frontální výuka). Jaké máte zkušenosti se zařazením aktivizačních vyučovacích metod v dějepisném vyučování?

Denisa Labischová

Autor:  Tomáš Pavlas [ čtv 11. bře 2010 14:00:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Přeji krásné odpoledne, dovoluji si přivítat Mgr. Václava Chochola z Gymnázia v Českých Budějovicích a PhDr. Denisu Labischovou, CSc. z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě. Doufáme, že využijete jedinečné příležitosti se jich zeptat na vše co Vás zajímá.
Tomáš Pavlas

Autor:  Václav Chochol [ čtv 11. bře 2010 14:01:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Zdravím všechny účastníky diskuse z Českých Budějovic.
Václav Chochol

Autor:  Jitka Krausová [ čtv 11. bře 2010 14:06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Dobrý den,
zdravím také odvážného pana kolegu a pokusím se položit tradiční otázku - jaké to bylo před kamerou?

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ čtv 11. bře 2010 14:09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Zdravím ze zasněženého Vsetína do Budějovic.
Otázka: Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?

Autor:  Václav Chochol [ čtv 11. bře 2010 14:11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Jitka Krausová píše:
Dobrý den,
zdravím také odvážného pana kolegu a pokusím se položit tradiční otázku - jaké to bylo před kamerou?
Před kamerou jsem se cítil kupodivu dobře, ani mi nepřišlo, že jsem snímán ze dvou kamer. Tím bych chtěl i poděkovat kameramanům za jejich "velmi tichou práci".

Autor:  Denisa Labischová [ čtv 11. bře 2010 14:15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Mgr. Jan Zouhar píše:
Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
V průběhu své pedagogické praxe jsem se často setkala s názorem vyučujících (především z různých typů SŠ), že používat učebnice je zbytečné, že si je studenti nemusejí pořídit, že stejně učitelé koncipují vlastní zápis do sešitu (portfolia). V čem spatřujete příčiny takové nedůvěry vůči dějepisným učebnicím?

Autor:  Václav Chochol [ čtv 11. bře 2010 14:16:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Mgr. Jan Zouhar píše:
Zdravím ze zasněženého Vsetína do Budějovic.
Otázka: Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
Edice - Dějiny pravěku a starověku (Jan Souček) Dějiny středověku (Zdeněk Beneš) ......
Výhoda virtuálních textů podle mě spočívá v tom, že se jeden rok udělají ( dá to samozřejmě spoustu práce, stojí to spoustu času) a další roky se už jen doplňují, popřípadě se něco vypustí apod.

Autor:  Václav Chochol [ čtv 11. bře 2010 14:21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 11. 3. 2010 od 14.00 do 16.00

Denisa Labischová píše:
Mgr. Jan Zouhar píše:
Jaké učebnice žákům doporučujete? Není lepší používat učebnic, kde jsou opakovací otázky, přehledy pojmů rejstřík osobností, atd. než vytvářet na "koleně" virtuální texty, což nám zabere hodně času, který bychom mohli věnovat něčemu jinému?
V průběhu své pedagogické praxe jsem se často setkala s názorem vyučujících (především z různých typů SŠ), že používat učebnice je zbytečné, že si je studenti nemusejí pořídit, že stejně učitelé koncipují vlastní zápis do sešitu (portfolia). V čem spatřujete příčiny takové nedůvěry vůči dějepisným učebnicím?
Nedůvěra podle mě vychází z příliš velkého spektra učebnic, ten výběr je opravdu příliš široký. Není třeba řešením vytvořit si takovou učebnici sám, podle specifika a zaměření školy? Již jsem psal v jiné části diskuze, my jsme na škole získali grant na tvorbu učebnic na internetu, dostupnou pro žáky 24 hodin denně a 365 dnů v roce ( u nás se tak žáci mohou učit i na soustředění, či reprezentačních akcích)...

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/