Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Podělte se o své dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: čtv 18. bře 2010 7:49:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 13:00:13
Příspěvky: 37
Mgr. Jan Zouhar píše:
Dobrý den!
K bodu 1. Plně s Vámi souhlasím s Vaším přehledem dovedností, které by žáci měli zvládat na určité základní úrovní. Dodávám k tomu ale: i na střední škole musíme tyto dovednosti dále rozvíjet. Jak? Frontální výukou? :D


Dobrý den,
Nemohu dostatečně rozvíjet dovednosti žáků, dokud jsme tlačen časem, abych je naučil znalostem.
K čemu žákovi bude, když u něj budu každou hodinu rozvíjet kritické myšlení, analýzu a syntézu informací, sebekázeň, sebehodnocení, sebekritiku, schopnost zaujmout vlastní názor a umět ho obhájit, řešení problémových situací, práci s mapou, komunikační a prezentační dovednosti, když pak přijde test státní maturity nebo přijímacích zkoušek na vysokou školu, kde bude otázka na Pražské jaro 1968 a žák nebude vědět nic, protože se daná látka nestihla probrat…..V celkovém pořadí pak skončí někde v zadu a před ním budou hodnoceni žáci, kteří sice nemají dovednosti jako on, ale znalostně jsou na tom lépe…
Znovu opakuji – jsem pro výuku znalostí a dovedností v určité rovnováze. Ale opravdu mámě ve školách v hodinách dějepisu v současné době potřebný čas a prostor, aby to v rovnováze bylo?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: