Mgr. Jan Zouhar píše:
Zajímalo by mne, co vás vedlo k rozhodnutí realizovat grant na tvorbu e-textů pro žáky, když na trhu jsou již hotové a profesionálně udělané? Pracovali na tom 7 let, takže určitá kvalita je snad zajištěna.
http://www.silcom-multimedia.cz/tituly/cd/index.htm#nicK využití grantu rozšíření jazykových a ICT kompetencí žáků gymnázia s využitím e-learningu jsme se odhodlali z několika důvodů:
1) Žáci gymnázia se seznámí a budou aktivně využívat e-learningové kurzy, vytvořené vyučujícími. Nepůjde jen o využití při samostudiu, elektronická výuka bude plnohodnotnou součástí vyučování.
2) Těžištěm projektu bude využití ICT při výuce jazyků - s kvalitními jazykovými znalostmi, se zkušenostmi s e-learningem a s širokým spektrem znalosti z oblasti infomatiky budou vysoce konkurenceschopní.
3) Primárním cílem projektu je vytvoření multimediálních e-learningových kurzů, obsahujících jak výukový obsah, tak i testové a opakovací rozhraní. Žáci tak poznají své znalosti a porovnají je s požadavky vyučujícího.
4) Sekundární cíle jsou volné zpřístupnění ICT všem žákům i vyučujícím po celé škole, vytvoření dostačujících podmínek pro využití e-learningových kurzů při výuce a nasazení OS Linux.
5) Pro vyučující bude přínosem projektu zdokonalení ICT dovedností, získání sebedůvěry v práci s ICT, zdokonalení ve využívání elektronické komunikace. Kvalitní přípravou kurzu si usnadní práci s jeho údržbou, získají zpětnou vazbu (i mezi vyučujícími stejného předmětu). Podle požadavků si snadno připraví testovací rozhraní, celkově zefektivní svou práci. Elektronickou komunikací s žáky na soustředění či dlouhodobě zraněnými snadno zadají práci a zkontrolují si její plnění. Tak se zmenší dopad časté absence na plynulost výuky.
6) Využití notebooků při výuce umožní využít nové metody při práci se žáky. Zjednoduší se i zastupování (suplování) za učitele. Elektronický kurz bude velkým přínosem i pro handicapované studenty (např. nevidomé), kteří navštěvují naši školu.
7) E-learningový kurz nebude pouze statická webová stránka s anonymním přístupem, ale individuálně zaměřený vzdělávací portál, obsahující animace, videa, zvuky a rozšiřující odkazy. Úspěšnost každého žáka se bude uchovávat v jeho profilu, dostupnému jak žákovi, tak i rodičům a vyučujícím. Výsledky testů, i jednotlivých otázek budou pro vyučující (i vedení školy) spolehlivou zpětnou vazbou, ze které bude možné vyvodit závěry pro výuku (které části jsou pro žáky problematické). S využitím notebooků budou kurzy navíc využívány přímo při výuce, nebudou tak sloužit jen pro domácí přípravu.