Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Interaktivní tabule
PříspěvekNapsal: stř 10. bře 2010 14:38:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Dobrý den, virtuální hospitace nám naznačila základní možnost využití interaktivní tabule v dějepisné výuce (výklad nového učiva - PowerPointová prezentace). Jaké metody výuky zařadit, abychom lépe využili didaktický potenciál tohoto média? Do kterých fází vyučovací hodiny bychom mohli práci s IT také začlenit a jak?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Interaktivní tabule
PříspěvekNapsal: čtv 11. bře 2010 15:15:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 14:54:17
Příspěvky: 1
Interaktivní tabule není samospasitelná, žáci si na ni brzy zvyknou. Pro učitele dějepisu je přínosem jednoduchost s jakou se dají do hodiny zakomponovat mapy, fotografie, videa...Pochopitelně existují interaktivní učebnice, ale konec konců, pořád jde o frontální výuku. Nevím nakolik jsou pro gymnazisty „stravitelné“ soutěže, kvízy, anagramy, geografické skládačky (mapy)... Toto vše je většinou k dispozici na internetu nebo je to součástí SW dodaného s tabulí. Jde v podstatě pouze o to, kolik času může učitel věnovat přípravě na hodinu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Interaktivní tabule
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 13:41:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Použití "interaktivní tabule" (ať už klasické s projektorem nebo velkoplošné dotykové obrazovky) může být různé (kopíruji z vlákna http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?p=12735&sid=84d33a88baf8a52abd547d37dab78ba1&sid=84d33a88baf8a52abd547d37dab78ba1#p12735) je z technologického hlediska možné:
  • jako myši,
  • jako "pisátka" přes běžící aplikace (můžeme zvýrazňovat, vpisovat atd. do výukových i ostatních aplikací),
  • jako tabule (píšeme na prázdnou plochu a napsané můžeme ukládat),
  • s použitím speciálních výukových aplikací pro interaktivní tabule (FRAUS, Terasoft a další),
  • s tvorbou lekcí ve speciálních programech pro interaktivní tabule (SMART Notebook, ActivInspire a další),
  • s použitím hlasovacích zařízení (ale ty mohou fungovat úspěšně i bez interaktivní tabule),
  • atd.
První použití má částečné alternativy například v použití bezdrátových myší, tabletů či klávesniček, které umožňují i pohyb kantora po učebně. Ale to jen tak na okraj.

Ale asi bychom měli technologické možnosti využívat s mírou s přihlédnutím k cíli. Nutit se do využívání všemožných "interaktivních" efektů může být snadno kontraproduktivní.

Samozřejmě uvedené možnosti se dají kombinovat ;-) Důležité je samozřejmě kvalitní připojení k internetu, vhodné je využití služeb Webu 2.0: wiki, úložišť výukových objektů atd.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: