Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=413&t=4675
Stránka 2 z 5

Autor:  Jana Stará [ stř 31. bře 2010 15:32:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Dobrý den, lámu si nad otázkou pana Vávry hlavu, ale připadá mi zhola nemožné vyhnout se v jakékoli diskusi prezentaci vlastního názoru. O jejich výměně přece diskuse je. Pokud učitel vyjádří názor takovou formou, jak popisuje p.Bendl, myslím, že je vše v pořádku.

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 31. bře 2010 15:32:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Pavel Bendl píše:
Děkuji, nervozita pochopitelně pracovala. Nejhorší bylo předtáčení, ktreré mi psychicky vůbec nepomohlo...

Mohl byste nám trochu rozvést, čím se lišila natáčená hodina od normální?

Autor:  Tereza Bížová [ stř 31. bře 2010 15:33:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Vážený RNDr. Jaroslave Vávro, Ph.D., protože jsem člověkem, který se svým dítětem uvažuje o gymnáziu v Letohradě, ráda bych věděla co jste jako odborník říkal přednášce. Jak říkám geografie není můj obor, ale z nahrávky jsem plně pochopila probíranou látku, zaujalo mě i nadšení pana učitele.

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 15:33:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Tereza Bížová píše:
Jinak bych chtěla zdůraznit, že názor na jakoukoliv problematiku, musí vycházet z dobře ověřených zdrojů. Tzn., že učitel si musí být jistý, že si svůj názor dokáže obhájit nejen před studenty, ale také např. před odbornou veřejností.
Je dobré pro studenty, aby věděli, že je důležité nejenom věci znát, ale také na ně mít názor. Ostatně to je i úkol RVP, vychovat samostatně myslící jedince. Příkladem se dá také mnoho vychovat, např. učitel má na danou problematiku svůj názor a student má odlišnou, učitel by měl být schopen se studentem diskutovat na základě odborných věcí.

Ano, zde mi nezbývá než s Vámi souhlasit. Zvlášť u "citlivých" témat.

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 31. bře 2010 15:35:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Zdravím všechny diskutující, především pana Bendla.

Přidám jen svůj pohled ze zákulisí týkající se účastníků natáčení a přítomnosti kamer v hodinách. Účastním se většiny natáčených hodin a někdy opravdu nervy (hlavně na začátku) zapracují a na vyučujících a jejich žácích je to znát, a také na jejich projevu je to patrné často i v záznamu. Přeci jen kamery v hodinách nejsou častým jevem. O to větší dík patří těm učitelům a žákům, kteří se natočit nechají.

Musím ale říci, že pro některé učitele natáčení bylo docela příjemné, velkou nervozitu nepociťovali, naopak prý přítomnost kamer povzbudila žáky k větší aktivitě v hodině :) .

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 15:36:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Pavel Bendl píše:
Děkuji, nervozita pochopitelně pracovala. Nejhorší bylo předtáčení, ktreré mi psychicky vůbec nepomohlo...
Mohl byste nám trochu rozvést, čím se lišila natáčená hodina od normální?

To zvláštní "zamrznutí", které mne hodně svazovalo...

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 15:40:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Pavel Bendl píše:
Tomáš Pavlas píše:
Pavel Bendl píše:
Děkuji, nervozita pochopitelně pracovala. Nejhorší bylo předtáčení, ktreré mi psychicky vůbec nepomohlo...
Mohl byste nám trochu rozvést, čím se lišila natáčená hodina od normální?
To zvláštní "zamrznutí", které mne hodně svazovalo...
Je jisté, že kdyby se natáčelo více hodin, tak by můj výkon byl o poznání přirozenější... Psal jsem to v autoevaluaci, že by bylo zajímavé natočit celý vyučovací blok - hydrogeografie.

Autor:  Jaroslav Vávra [ stř 31. bře 2010 15:43:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Jana Stará píše:
Dobrý den, lámu si nad otázkou pana Vávry hlavu, ale připadá mi zhola nemožné vyhnout se v jakékoli diskusi prezentaci vlastního názoru. O jejich výměně přece diskuse je. Pokud učitel vyjádří názor takovou formou, jak popisuje p.Bendl, myslím, že je vše v pořádku.

Ad: vlastní názor. Moje zkušenost je, že někteří studenti často papouškovali můj názor. Byl to hrozný pocit slyšet svá slova z úst studenta. Tak to jsem měl na myslí ke sdělování vlastního názoru. Jinak samozřejmě bez názoru asi učit nelze.

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 31. bře 2010 15:43:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Pavel Bendl píše:
...
Je jisté, že kdyby se natáčelo více hodin, tak by můj výkon byl o poznání přirozenější... Psal jsem to v autoevaluaci, že by bylo zajímavé natočit celý vyučovací blok - hydrogeografie.

Chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem své hodiny plánujete. Zda víc po obsahové stránce, nebo po stránce aktivit žáků?

Autor:  Tereza Bížová [ stř 31. bře 2010 15:45:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Otázka pro pana učitele Bendla: Mluvíte o autoevaluaci, je mi jasné, že jste během natáčení byl nervózní, ale co Vám nahrávka dala konkrétního ? Např. namátkově uvedu jen, měl bych mluvit hlasitěji....... Dala Vám možnost objevit Vaše skryté zdroje ?

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/