Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=413&t=4675
Stránka 4 z 5

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 16:12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Vážený pane Koutský´, tak především musím říci, že geografie je obor, který se stále vyvíjí a tudíž to co bylo před 10 lety je dnes mnohem dále...
A nyní Vaše dotazy:
1) Nepřemýšlel... (snad jen jednou, když jsem uvažoval, že si udělám doktorát... :oops: )
2) Ano, naše gymnázium je osmileté...
3) Není to jen o samostudiu. Já akorát odmítám opakovat to, co si můžou přečíst v učebnici a pokud textu rozumí netřeba se k tomu dále vyjadřovat.

Autor:  Jaroslav Vávra [ stř 31. bře 2010 16:15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Jaroslav Vávra píše:
Marek Koutský píše:
...
2) LSG je vicelete gymnazium. System samostudia vyuzivate jiz od prvnich rocniku (tedy zaku II. stupne zakladnich skol)?
3) Jak studenti tetno system (samostudium) prijimaji?
...
K samostudiu: Dobrá možnost je používání open source MOODLE. Umožňuje to komunikovat i se studenty, kteří jsou dočasně mimo školu (nemoc, nebo reprezentant apod.) V Liberci učíme studenty s tímto prostředkem. Vím, že se to již používá na středních školách, konkrétně v dějepisné hodině v Budějovicích?
Vím z vlastní praxe, že žáci 8. nebo deváte třídy jsou schopni dělat svoje vlastnéí internetové stránky a prezentovat své zeměpisné projekty. Například na ZS v Ostroměř náš student takto s nimi dělat projekt o hořickém pískovci.

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 16:17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Pro pana Koutského ještě odpověď na ot. č.4
4) inovace - no, potřebuji nutně telurium, jinak je naše škola velmi moderní. A především více času ne exkurze - například povydří je úžasná lokalita na geologicko - geografické exkurze, ovšem naše možnosti jsou značně omezené... (ostatně celá Šumava, že...)

Autor:  Jaroslav Vávra [ stř 31. bře 2010 16:22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Otázka na kolegu Bendla:
Jakou máte zkušenost z používáním videosekvencí (přes internet). Máte určitou zkušenost s nějakým videem na zhlédnuté téma?

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 16:24:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Školní geografický archiv - tak jsou to hlavně knížky a mapy a videodokumenty, které sbírám snad už 20 let a dal jsem je do školy aby byl větší užitek (je to ostatně vidět na videu - ty dvě knihovny)
no a pak je to virtuální archiv, který se rozšiřuje hlavně s pomocí dnešních pánů počítačů - tedy studentů a já si z těchto materiálů tvořím ppt. prezentace, které jsou pak na serveru-knihovně

Autor:  Jitka Krausová [ stř 31. bře 2010 16:30:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Hned mě napadlo, jak moc využívají "knihovnu" studenti?

Autor:  Václav Chochol [ stř 31. bře 2010 16:30:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Pavel Bendl píše:
Jaroslav Vávra píše:
Otázka pro kolegu Bendla:
Téma hydrogeografie má vícehodinovou dotaci. Jak redukujete celý obsah do maturitních 15 minut?

Opět je to otázka na delší povídání, takže se pokusím velmi stručně... U maturity je 15 minut na hydrogeografii opravdu málo (doufám, že mi studenti odpustí), ale konkrétně, na obecnou hydrogegrafii mají studenti na potítku připravené body ke kterým by se měli stihnout vyjádřit a zároveň se tato otázka prolíná do České rep., kde v okruhu "fyzická geografie ČR" je jedním z bodů Hydrogeografie ČR.


Dobry den,
zdravím z Českých Budějovic,
chtěl bych se Vás zeptat na tradiční geografický problém při výuce zeměpisu na středních školách – a sice poměr mezi učivem a časovou dotací fyzické geografie a socioekonomické (sociogeografické), potažmo regionální geografie – jak je to na Vaší škole?
Já jsem zastáncem většího důrazu na socioekonomickou (sociogeografickou), potažmo regionální geografii na středních školách a fyzickogeografickou na základních školách.
Jaká je Vaše zkušenost a názor?

PS: Já mám v maturitních otázkách hydrogeografii spolu s atmosférou v jedné otázce dohromady….Právě proto, aby s dostalo na socioekonomickou a regionální geografii

S pozdravem Václav Chochol

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 16:32:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Jaroslav Vávra píše:
Otázka na kolegu Bendla:
Jakou máte zkušenost z používáním videosekvencí (přes internet). Máte nějakou zkušenost s nějakým videem na Zhlédnuté téma?

Výborné jsou dokumenty od hochů z BBC - konkrétně "Zkoumání Země" vícedílný seriál.
Jinak jsem velmi zajímavé odkazy uvedl v anotaci (např. mapa aktuálních zemětřesení a pod.), a pokud najdu nějakou zajímavou animaci ve fleši, náš IT mi je stahuje, protože mnohdy nejsou dlouhodobě aktivní...

Autor:  Václav Chochol [ stř 31. bře 2010 16:33:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Jaroslav Vávra píše:
Marek Koutský píše:
...
2) LSG je vicelete gymnazium. System samostudia vyuzivate jiz od prvnich rocniku (tedy zaku II. stupne zakladnich skol)?
3) Jak studenti tetno system (samostudium) prijimaji?
...
K samostudiu: Dobrá možnost je používání open source MOODLE. Umožňuje to komunikovat i se studenty, kteří jsou dočasně mimo školu (nemoc, nebo reprezentant apod.) V Liberci učíme studenty s tímto prostředkem. Vím, že se to již používá na středních školách, konkrétně v dějepisné hodině v Budějovicích?


Zdravím z Budějovic,
využívám jej i v zeměpisu a mám zatím jen pozitivní zkušnosti

Autor:  Pavel Bendl [ stř 31. bře 2010 16:35:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 31. 3. 2010 od 16.00 do 18.00

Václav Chochol píše:
Pavel Bendl píše:
Jaroslav Vávra píše:
Otázka pro kolegu Bendla:
Téma hydrogeografie má vícehodinovou dotaci. Jak redukujete celý obsah do maturitních 15 minut?

Opět je to otázka na delší povídání, takže se pokusím velmi stručně... U maturity je 15 minut na hydrogeografii opravdu málo (doufám, že mi studenti odpustí), ale konkrétně, na obecnou hydrogegrafii mají studenti na potítku připravené body ke kterým by se měli stihnout vyjádřit a zároveň se tato otázka prolíná do České rep., kde v okruhu "fyzická geografie ČR" je jedním z bodů Hydrogeografie ČR.


Dobry den,
zdravím z Českých Budějovic,
chtěl bych se Vás zeptat na tradiční geografický problém při výuce zeměpisu na středních školách – a sice poměr mezi učivem a časovou dotací fyzické geografie a socioekonomické (sociogeografické), potažmo regionální geografie – jak je to na Vaší škole?
Ano, problém časových dotací je asi celorepublikový. U nás je na nižším stupni v každém ročníku máme 2 hodiny týdně, na vyšším gymplu kvinta-septima také 2 hodiny, v oktávě je volitelný dvouhodinový seminář a součástí je bohužel jen jedna geologicko-geografická exkurze, která je 5dnů...

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/