Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:23:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Denisa Labischová píše:
Jak jste se vypořádali s hodnocením tohoto průřezového tématu? Jaké formy, metody volíte? Co je vlastně předmětem hodnocení v povinně volitelném předmětu mediální výchova?


Hodnotím vypracování domácích úkolů (tzn. např. dokončení prac. listů, přípravu na další hodinu, pokud je zadaná apod.), samozřejmě práci v hodině, ale musím říct, že např. písemky nepíšeme.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:24:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Jitka Krausová píše:
[Také to tak cítím a rozumím i tomu, že školy využili spojení s výukou "informatiky"

Tady se možná můžeme opřít o RVP, kde jsou přímo zmíněny vzdělávací oblasti a obory, ke kterým má PT mediální výchova nejblíž. Z předmětů jsou to český jazyk a literatura, výchova k občanství, informační a komunikační technologie, výtvarná výchova, ale i další. Tady je důležité, abychom ani jednu ze složek neopomíjeli... a to jak při koncepci samostatného předmětu tak při integraci do jednotlivých předmětů klasických...


Naposledy upravil Denisa Labischová dne stř 14. dub 2010 16:29:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:28:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Michaela Hradilová píše:
Je o seminář MV velký zájem mezi žáky? Kolik jich v semináři máte?


Ve vyšších ročnících mají studenti povinnost zvolit si XY hodin seminářů (přesné číslo z hlavy nevím), koncipujeme je jako skupinu přírodovědně zaměřených a humanitně zaměřených. MV je v balíku humanitních, kde se snažíme o co nejširší nabídku. V současné době navštěvuje seminář 15 studentů (5 ze septimy a 10 z oktávy), přičemž v obou třídách je dohromady cca 50 studentů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:34:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Chtěla bych se zeptat, jak se Vám učí podle knihy Základy mediální výchovy, která je narozdíl od klasických učebnic vystavěna jako jakýsi "manuál" - přesný popis jednotlivých lekcí, předem připravené pracovní listy atd. Neubírá takováto koncepce místy učiteli prostor pro vlastní kreativitu? Nesvazuje nám to někdy ruce (i když sama musím říci, že zmíněná publikace je skutečně velmi zdařilá a začínajícím pedagogům mediální výchovy může být výborným pomocníkem).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:35:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Denisa Labischová píše:
Michaela Hradilová píše:
Velmi mě nápad semináře zaujal, přeji vám ve vašem počínání hodně štěstí. Myslím, že v současné době je důležité některé věci týkající se médií jako takových žákům vysvětlit a nastínit základní problémy, které se tématu týkají.
Ráda pracuji s myšlenkovými mapami, takže na začátek hodiny bych s žáky mapu vytvořila, aby si uvědomili, jaké klady a zápory reklama má. Bohužel nevím, zda jste to již neprobírali v předchozích hodinách. Trochu mi ve vaší hodině chyběla úvaha na téma pro a proti, ale opakuji, že je možné, že jste to již probírali dříve.
Myšlenkové mapy zažívají renesanci téměř ve všech předmětech a osobně jsem jejich velkou příznivkyní. Dají se využít v mediální výchově např. pro vytýčení kladů a záporů televize, reklamy, co nám média dávají, čím nás obohacují, co nám naopak berou, co je to mediální etiketa.... Těch možností je spousta a žáky skutečně motivují a rozvíjejí je v kognitivní oblasti.
Myšlenkové mapy také občas používám, hlavně ve slohu. Reklamě jsme se před natáčenou hodinou věnovali si 2 týdny a pro a proti se nám tam v průběhu povídání objevilo několikrát, i když musím říci, že ne nějak uceleně.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:39:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Žáci v hodině působí poměrně přirozeně, zdá se, že přítomnost kamer je příliš nevyvedla z míry. Jaké byly jejich dojmy z natáčení? Měli už žáci možnost zhlédnout videozáznam hodiny? Pokud ano, jaké byly jejich reakce? Myslíte, že i pro žáky může být přínosné, pokud sami sebe vidí při práci ze záznamu? Myslíte, že můžete nějakým způsobem nahrávku hodiny využít v předmětu mediální výchova?
Na záznam jsme se společně dívali minulý týden. Studenti se sami ohodnotili. Většinou, že jim kamery vadily zpočátku, pak už ne, jedna dívka opravdu napsala něco v tom smyslu, že pohled na třídu z pozice učitele je skutečně jiný a nikdy tomu nechtěla věřit, ale vesměs byly reakce pozitivní.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:41:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Zuzana Šepsová píše:
Na záznam jsme se společně dívali minulý týden. Studenti se sami ohodnotili. Většinou, že jim kamery vadily zpočátku, pak už ne, jedna dívka opravdu napsala něco v tom smyslu, že pohled na třídu z pozice učitele je skutečně jiný a nikdy tomu nechtěla věřit, ale vesměs byly reakce pozitivní.


Za sebe musím říci, že se mi atmosféra ve třídě velmi líbila, žáci byli přirození a někteří docela kreativní. Bylo vidět, že mediální výchova je zajímá...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:41:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 13. dub 2010 12:53:18
Příspěvky: 6
Jak hodnotí seminář sami studenti? Máte nějaké zpětné vazby? Zajímalo by mě, zda je pro studenty seminář atraktivní?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:42:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Zuzana Šepsová píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Žáci v hodině působí poměrně přirozeně, zdá se, že přítomnost kamer je příliš nevyvedla z míry. Jaké byly jejich dojmy z natáčení? Měli už žáci možnost zhlédnout videozáznam hodiny? Pokud ano, jaké byly jejich reakce? Myslíte, že i pro žáky může být přínosné, pokud sami sebe vidí při práci ze záznamu? Myslíte, že můžete nějakým způsobem nahrávku hodiny využít v předmětu mediální výchova?
Na záznam jsme se společně dívali minulý týden. Studenti se sami ohodnotili. Většinou, že jim kamery vadily zpočátku, pak už ne, jedna dívka opravdu napsala něco v tom smyslu, že pohled na třídu z pozice učitele je skutečně jiný a nikdy tomu nechtěla věřit, ale vesměs byly reakce pozitivní.
To je docela zajímavé. :) Hodnotili se žáci podle nějakých předem daných kritérií, měli za úkol zaměřit se na nějaké konkrétní věci v záznamu, nebo se jednalo spíše o bezprostřední dojmy?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 16:43:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Denisa Labischová píše:
Chtěla bych se zeptat, jak se Vám učí podle knihy Základy mediální výchovy, která je narozdíl od klasických učebnic vystavěna jako jakýsi "manuál" - přesný popis jednotlivých lekcí, předem připravené pracovní listy atd. Neubírá takováto koncepce místy učiteli prostor pro vlastní kreativitu? Nesvazuje nám to někdy ruce (i když sama musím říci, že zmíněná publikace je skutečně velmi zdařilá a začínajícím pedagogům mediální výchovy může být výborným pomocníkem).
Musím řict, že se mi učí celkem dobře, některé lekce realizuju tak, jak jsou napsané, některé trochu upravuji. Ale jsem za tuto publikaci vděčná, protože jsem v mediální váchově jako učitelka "nováčkem", tudíž jsem ráda za jakýkoliv materiál, který mi pomůže se nenásilně do problematiky vpravit. Není vyloučeno, že to v dalších letech nebude jinak. Nerada učím pořád to samé.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: