Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:48:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Žáci v hodině působí poměrně přirozeně, zdá se, že přítomnost kamer je příliš nevyvedla z míry. Jaké byly jejich dojmy z natáčení? Měli už žáci možnost zhlédnout videozáznam hodiny? Pokud ano, jaké byly jejich reakce? Myslíte, že i pro žáky může být přínosné, pokud sami sebe vidí při práci ze záznamu? Myslíte, že můžete nějakým způsobem nahrávku hodiny využít v předmětu mediální výchova?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:49:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Zuzana Šepsová píše:
Seminář je totiž koncipovám jako dvouletý. Ale zatím je to spíše ve fázi hledaní a zkoušení nějaké koncepce.
To je vlastně odpověď na moji otázku :-)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:51:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Denisa Labischová píše:
...loni v Plzni byl prezentován drobný výzkum, zjišťující, jak je mediální výchova do výuky začleňována na základních školách a trošičku mě překvapilo, že hodně učitelů ztotožňuje MV s výukou informatiky.

To je velmi zajímavé zjištění. V čem si myslíte, že spočívá omyl, který školy vede ke ztotožnění MV a informatiky?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:51:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Ještě mě v souvislosti s konkrétní zhlédnutou hodinou napadá dotaz, který byl vznesen i v off-line diskuzi. V úvodní části hodiny, kde žáci doplňovali do pracovního listu s reklamními slogany příslušné produkty - mně tam také trošičku chyběla diskuze nad tím, jak nás reklama dostává, jak s námi manipuluje - věnovali jste mediální manipulaci a jejím prostředkům některou z předchozích hodin?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:53:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 12. úno 2010 18:13:28
Příspěvky: 21
Mgr. Alena Hesová píše:
Zuzana Šepsová píše:
Mediální výchovu nabízíme v tercii (1 h) a v kvartě (1h) jako povinně volitelný předmět a potom jako dvouhodinový povinně volitelný seminář v septimě a oktávě.
Dobrý den,
zdravím šikovnou paní kolegyni a mám také dotaz k povinně volitelnému předmětu Mediální výchovy na nižším gymnáziu. Pokud se žák do předmětu Mediální výchovy přihlásí v tercii, může se pak ještě přihlásit v kvartě?
Tuto situace jsme hodně řešili při tvorbě ŠVP. Nakonec jsme dospěli k tomu, že žák se povinně volitelného předmětu může zúčastnit buď v tercii, nebo v kvartě (tedy pouze 1x). Pak jsme pro určitý předmět mohli napsat pouze jedny osnovy do ŠVP. Pokud by byl předmět pokračovací, museli bychom mít vytvořené osnovy 2x - jednou pro tercii a jednou pro kvartu. Při uvažování o nastavení povinně volitelných předmětů jsme se dostali i k tomu, jestli je žádoucí, aby v kvartě spolu výuku navštěvovali žáci poučenější (ti, co absolvovali tento předmět v tercii) a začátečníci (ti, co si jej vybrali pouze v kvartě).
Jak jste se s touto situací vyrovnali u Vás, v Letohradě?
Alena Hesová

U nás to funguje tak, že v tercii si student zvolí MV a pak v ní pokračuje i v kvartě - předmět je koncipován jako dvouletý (alternetivou k MV jsou laboratorní práce, takže přírodovědné zaměření, a zatím se nám nestalo, že by chtěl někdo po tercii předmět změnit, ovšem jedeme tento model teprve druhý rok).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:55:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Můžete nám prozradit které informační zdroje jste nejvíce využila pro výuku tohoto předmětu?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:56:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 13. dub 2010 12:53:18
Příspěvky: 6
Velmi mě nápad semináře zaujal, přeji vám ve vašem počínání hodně štěstí. Myslím, že v současné době je důležité některé věci týkající se médií jako takových žákům vysvětlit a nastínit základní problémy, které se tématu týkají.
Ráda pracuji s myšlenkovými mapami, takže na začátek hodiny bych s žáky mapu vytvořila, aby si uvědomili, jaké klady a zápory reklama má. Bohužel nevím, zda jste to již neprobírali v předchozích hodinách. Trochu mi ve vaší hodině chyběla úvaha na téma pro a proti, ale opakuji, že je možné, že jste to již probírali dříve.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:57:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Zuzana Šepsová píše:
U nás to funguje tak, že v tercii si student zvolí MV a pak v ní pokračuje i v kvartě - předmět je koncipován jako dvouletý ...
U tohoto způsobu mne jen napadá, jak je zajištěno probrání témat mediální výchovy u ostatních žáků. Zda témata realizovaná s nimi nejsou příliš stručná. Jakou s tím máte zkušenost?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:57:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Tomáš Pavlas píše:
Denisa Labischová píše:
...loni v Plzni byl prezentován drobný výzkum, zjišťující, jak je mediální výchova do výuky začleňována na základních školách a trošičku mě překvapilo, že hodně učitelů ztotožňuje MV s výukou informatiky.

To je velmi zajímavé zjištění. V čem si myslíte, že spočívá omyl, který školy vede ke ztotožnění MV a informatiky?

Tady bych viděla jako příčinu asi to, že některé školy k tvorbě ŠVP přistoupily povrchněji bez hlubší motivace a důkladnějšího prostudování RVP. Jednalo se o ty respondenty, kteří v dotazníku odpověděli, že mediální výchovu vyučovali na jejich škole vždy a proto do ŠVP v tomto směru nic nového nepřipravovali (v doplňujících odpovědích pak zazněla informatika). Ale věřím, že se jedná jen o minimum škol.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 14. 4. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 14. dub 2010 15:58:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Zuzana Šepsová píše:
Mgr. Alena Hesová píše:
Zuzana Šepsová píše:
Mediální výchovu nabízíme v tercii (1 h) a v kvartě (1h) jako povinně volitelný předmět a potom jako dvouhodinový povinně volitelný seminář v septimě a oktávě.
Dobrý den,
zdravím šikovnou paní kolegyni a mám také dotaz k povinně volitelnému předmětu Mediální výchovy na nižším gymnáziu. Pokud se žák do předmětu Mediální výchovy přihlásí v tercii, může se pak ještě přihlásit v kvartě?
Tuto situace jsme hodně řešili při tvorbě ŠVP. Nakonec jsme dospěli k tomu, že žák se povinně volitelného předmětu může zúčastnit buď v tercii, nebo v kvartě (tedy pouze 1x). Pak jsme pro určitý předmět mohli napsat pouze jedny osnovy do ŠVP. Pokud by byl předmět pokračovací, museli bychom mít vytvořené osnovy 2x - jednou pro tercii a jednou pro kvartu. Při uvažování o nastavení povinně volitelných předmětů jsme se dostali i k tomu, jestli je žádoucí, aby v kvartě spolu výuku navštěvovali žáci poučenější (ti, co absolvovali tento předmět v tercii) a začátečníci (ti, co si jej vybrali pouze v kvartě).
Jak jste se s touto situací vyrovnali u Vás, v Letohradě?
Alena Hesová

U nás to funguje tak, že v tercii si student zvolí MV a pak v ní pokračuje i v kvartě - předmět je
koncipován jako dvouletý (alternetivou k MV jsou laboratorní práce, takže přírodovědné zaměření, a zatím se nám nestalo, že by chtěl někdo po tercii předmět změnit, ovšem jedeme tento model teprve druhý rok).

Mám tomu rozumět tak, že MV má poze polovina třídy? Nebo se prostě žáci jen střídají?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: