Měli jsme sezení s třídní učitelkou a výchovnou poradkyní. Případ se třídou řešili, zprávu mi podal syn. Já si ale ve škole znovu domluvím schůzky. O žádném speciálním (vzdělávacím) projektu, který by v naší škole probíhal okolo školního klimatu, nevím.
Momentálně řeším dost ničivou flegmatičnost syna k čemukoli, co se ve škole děje, o zájem o učení a jakýkoli výkon. Čeká nás pravidelná návštěva v pedagogicko-psychologické poradně. Vyhledám také pomoc ve středisku pomoci ohroženým dětem, kam jsme chodili od předškolního období kvůli ADHD. Kombinace puberty a situace ve škole mi připadá zralá, i proto, že syn je nadprůměrně inteligentní a školní výsledky tomu vůbec neodpovídají (tedy jak v kterých předmětech). Klasický případ
Potřebujeme se v tom doma všichni lépe vyznat.
Ovšem: Vážení kolegové a uživatelé tohoto fóra! Vlastní případ tu uvádím právě proto, že
ze zkušenosti a vlastního pátrání mezi přáteli-rodiči vím, že náš problém je problém (bohužel) poměrně běžný. Někteří naši přátelé vyjadřovali tendenci mávnout nad podobnými potížemi svých dětí rukou. Vědí přibližně, že mají jednat s třídním učitelem a výchovným poradcem, ale v podstatě tápou. Klima ve škole považují za "životní boj, kterým děti musí projít, aby byly připravené do života". Připadá mi to jednak nebezpečné a jednak zbytečné, mnohé školy se mění (ozdravují) a přístup mnohých rodičů nikoli. Projekty pro školy existují, vím. Já sama v postupu tápu také, ale pracujeme na tom. A tak věřím, že se posunujeme.