Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:08:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04. kvě 2010 18:23:03
Příspěvky: 10
Iva Dobiášová píše:
Michal Rubáš píše:
A nyní k vlastní hodině:
Hodina byla vedena profesionálně a s přehledem, ovšem sympatický výkon učitelky dle mého soudu příliš ustupoval moderním metodickým požadavkům. Výsledkem je obětování obsahu formálním znakům: hodina byla skutečně v pohybu, dynamická, byly v ní zastoupeny triviální projevy občanské, komunikativní a určitě ještě nějaké jiné kompetence, pracovalo se ve skupinách atd. Úroveň jednotlivých formulací a kognitivních obsahů však neopustila hranice brainstormingu, který je z pro mne neznámých důvodů vydáván za metodu (kritického) myšlení. O dosažení koncipovaných „cílů“ hodiny nelze hovořit: o faktorech způsobujících „proměnlivost norem“ týkajících se sexuality nebylo řečeno nic, otázka o vztahu mezi etikou a sexualitou nebyla ani položena. Zdá se, že být dynamický, plynulý a kompetence prohlubující znamená zůstat povrchní. Možná je to psychologickým cílem kurikulárních reforem.
Nechci Vám pochopitelně brát Váš názor. Je Váš a jiště si jej dokážete obhájit. Nevím, nač reagovat dříve. Proč je braistorming metodou kritického myšlení, Vám tu vysvětlovat nebudu. Nevím, kolik o tomto modelu učení víte. Mohu se zeptat, u koho jste případně kritické myšlení absolvoval? ( Lektorka, lektoři?)
Nemyslím si, že dynamický = povrchní.
V hodině jsme neměli jít do hloubky daných problémů, to se ani nedalo. Chtěla jsem jen načrtnout s pomocí svých žáků, kde se etické problémy v oblasti lidské sexuality objevují.
Pokud byste položil konkrétněji formulovanou otázku, ráda na ni odpovím.
Milá Ivo,
brainstorming je metoda volných asociací, o nichž klasická psychologie hovoří jako o řeči nevědomí (tedy nikoli kritického myšlení). Možná to ale moderní lektoři vidí jinak.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:11:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Michal Rubáš píše:
Iva Dobiášová píše:
Michal Rubáš píše:
A nyní k vlastní hodině:
Hodina byla vedena profesionálně a s přehledem, ovšem sympatický výkon učitelky dle mého soudu příliš ustupoval moderním metodickým požadavkům. Výsledkem je obětování obsahu formálním znakům: hodina byla skutečně v pohybu, dynamická, byly v ní zastoupeny triviální projevy občanské, komunikativní a určitě ještě nějaké jiné kompetence, pracovalo se ve skupinách atd. Úroveň jednotlivých formulací a kognitivních obsahů však neopustila hranice brainstormingu, který je z pro mne neznámých důvodů vydáván za metodu (kritického) myšlení. O dosažení koncipovaných „cílů“ hodiny nelze hovořit: o faktorech způsobujících „proměnlivost norem“ týkajících se sexuality nebylo řečeno nic, otázka o vztahu mezi etikou a sexualitou nebyla ani položena. Zdá se, že být dynamický, plynulý a kompetence prohlubující znamená zůstat povrchní. Možná je to psychologickým cílem kurikulárních reforem.
Nechci Vám pochopitelně brát Váš názor. Je Váš a jiště si jej dokážete obhájit. Nevím, nač reagovat dříve. Proč je braistorming metodou kritického myšlení, Vám tu vysvětlovat nebudu. Nevím, kolik o tomto modelu učení víte. Mohu se zeptat, u koho jste případně kritické myšlení absolvoval? ( Lektorka, lektoři?)
Nemyslím si, že dynamický = povrchní.
V hodině jsme neměli jít do hloubky daných problémů, to se ani nedalo. Chtěla jsem jen načrtnout s pomocí svých žáků, kde se etické problémy v oblasti lidské sexuality objevují.
Pokud byste položil konkrétněji formulovanou otázku, ráda na ni odpovím.
Milá Ivo,
brainstorming je metoda volných asociací, o nichž klasická psychologie hovoří jako o řeči nevědomí (tedy nikoli kritického myšlení). Možná to ale moderní lektoři vidí jinak.
Z čeho, prosím, vycházíte? Ráda bych pak toto probrala s lektorkami Kritického myšlení. V kritickém myšlení se používá brainstorming v úvodní fázi evokace. Děkuji za odpověď.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:14:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Paní Dobiášová, přemýšlela jste nad možností obhajoby práce při maturitní zkoušce ze SV, místo klasického zkoušení?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Souhlasím s Vámi, že brainstorming by se neměl omezit pouze na nápady, asociace a jejich zapisování, ale také na "práci" s těmito nápady - jejich třídění, zpracování v podobě myšlenkové mapy, hledání toho, co je pro daný problém nosné - a tomu v předvedené hodině prostor věnován nebyl. Nicméně v rámci jedné vyučovací jednotky není možno zrealizovat vše. Těžiště bylo kladeno na aktivitu "od otázky k otázce" a brainstorming zde plnil spíše funkci vstupní motivace.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Jitka Krausová píše:
Paní Dobiášová, přemýšlela jste nad možností obhajoby práce při maturitní zkoušce ze SV, místo klasického zkoušení?
Myslím, že je to určitě dobrý nápad. Na naší škole jsme zatím dali možnost klasické maturitě. Pokud by ale další členové byli tomuto způsobu maturitní zkoušky nakloněni, určitě bych souhlasila. O těchto věcech však na škole pochopitelně nerozhoduji sama. Vzhledem k tomu, že vedu studenty k tvorbě ročníkových prací, jsem přesvědčena, že by tuto formu někteří uvítali a rozhodně zvládli.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:20:22 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Program Kritické myšlení je koncept učení, vycházející z konstruktivismu. Používá různé metody jak ve fázi evokace, tak uvědomění si významu, tak reflexe. Není to ideální, ale nějak se to vžlo. Nechápejme tedy tento pojem v jeho původním významu kritické práce s texty.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:21:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Denisa Labischová píše:
Souhlasím s Vámi, že brainstorming by se neměl omezit pouze na nápady, asociace a jejich zapisování, ale také na "práci" s těmito nápady - jejich třídění, zpracování v podobě myšlenkové mapy, hledání toho, co je pro daný problém nosné - a tomu v předvedené hodině prostor věnován nebyl. Nicméně v rámci jedné vyučovací jednotky není možno zrealizovat vše. Těžiště bylo kladeno na aktivitu "od otázky k otázce" a brainstorming zde plnil spíše funkci vstupní motivace.
Souhlasím s paní Labischovou - brainstorming měl žáky především zaktivovat, v hodině jsem se k brainstormingu na konci hodiny krátce vrátila - můj velice letmý pohled na témata - co vše se objevilo v jejich odpovědích a co vše bylo na začátku hodin v jejich nápadech. Chápu, že by bylo vhodné se k němu vrátit.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:24:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Jana Kneřová píše:
Iva Dobiášová píše:
Jana Kneřová píše:
Dobrý den, zajímalo by mne, zad studenti k vám do školy přicházejí již seznámeni s metodami, které používáte nebo si je takzvaně musíte "naučit" touto formou pracovat. Díky
Někteří žáci už znají např. myšlenkové mapy, brainstorming, ale to je asi tak vše. Musím si je tak říkajíc "naučit". Ale zatím se učit novým metodám výuky chtějí, z čehož mám radost. Někdy to berou jako dobrodružství - zase něco nového přinesla, jak budeme pracovat dnes apod. Myslím, že při opakovaní určitých metod již většinou pochopili, k čemu jsou dobré a vědí, že jim tento styl práce přinese více, než když jen sedí a píší si případně má slova.
Tak to je dobrá zpráva :D , alespoň člověk ví, čím je zaujmout.
Myslíte, že tedy studenti jsou rádi v akci? Baví je tvořit hodinu?
Zařazujete i jiné metody (mimo RWCT)? Např. drama?
Právě včera jsme si zkoušeli simulační hru - otázka referenda ve fiktivním městě Jahodín ( autor p. Činčera). Zařazujeme občas dramatizace, pantomimu apod.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:27:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Blížíme se pomalu k závěru. Mohla byste nám povědět, jestli bylo něco co Vás na průběhu hodiny vysloveně překvapilo? Ať už mile, či nemile?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 16:30:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Tomáš Pavlas píše:
Blížíme se pomalu k závěru. Mohla byste nám povědět, jestli bylo něco co Vás na průběhu hodiny vysloveně překvapilo? Ať už mile, či nemile?
Mile mě překvapili moji žáci - ještě před hospitací: nemusela jsem je totiž přemlouvat, ochotně souhlasili.
Jsem ráda, že byli nakloněni ke spolupráci, občas mi dá totiž práci je přemluvit, motivovat. Většinou ale pochopí, že jsme tu proto, abychom se někam posunuli, ne stáli na místě.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron