Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04. kvě 2010 18:23:03
Příspěvky: 10
Dovoluji si Vás oslovit k danému tématu. V úvodu poděkovat a velice pochválit paní kolegyni za pedagogické zpracování metod, organizace práce studentů


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:21:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Denisa Labischová píše:
Velmi se mi líbila myšlenka žákovské evaluace v podobě krátkého dotazníčku a zejména připravenost paní kolegyně zakomponovat výsledky evaluace do přípravy příští hodiny. Jak často tuto metodu do výuky zařazujete (je to na konci každé hodiny, nebo v nějakém časovém intervalu)?
Evaluaci provádíme často spíš ústně, občas se ve třídě zeptám, jaké téma by je z daného bloku zajímalo, čemu by se chtěli dále věnovat apod.
Přiznám se, že psanou zpětnou vazbu příliš často neužívám. Pravidelné místo má na konci školního roku, kdy hodnotí obsah hodin i formy práce, které užíváme.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:24:29 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Učebnice od Šila a Karolové jsou již pro všechny ročníky.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:24:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Tomáš Pavlas píše:
Iva Dobiášová píše:
...
Myšlenkové mapy se mi ve škole osvědčily. Příjemně mě překvapila reakce jednoho mého žáka, který se mě zeptal, proč si takového zápisy neděláme vždy a ke všemu, že by se takto lépe doma ze zápisků učilo.
To je moc pěkné... a to by mne zajímalo, co jste mu na to odpověděla?
Mile jsem se na něj usmála a doporučila jsem mu, že pokud to zvládne, může si takto zapisovat sám běžně.
Stručně jsem mu vysvětlila, že nemohu nikdo přemlouvat k tomu, aby myšlenkové mapy používal k zápisu. On se taky usmál a občas si i nyní tyto mapy v sešitě vytváří. :)

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:25:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 13:05:21
Příspěvky: 50
Iva Dobiášová píše:
...
Myšlenkové mapy se mi ve škole osvědčily. Příjemně mě překvapila reakce jednoho mého žáka, který se mě zeptal, proč si takového zápisy neděláme vždy a ke všemu, že by se takto lépe doma ze zápisků učilo.


K tomu mohu pouze dodat, že myšlenkové mapy jsou vhodné nejen jako forma zápisu do sešitu, ale také jako metoda pro uspořádání nápadů v brainstormingu, někdy si i samotný učitel na myšlenkové mapy navykne tak, že si touto formou koncipuje své přípravy a výborné jsou mentální mapy jako "osnova" u referátu (místo obvyklého - "dělejte si u spolužákova referátu poznámky" referující předloží základní myšlenky svého příspěvku formou mentální mapy, případně ji tvoří společně se spolužáky - často se tím třída aktivizuje).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:26:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04. kvě 2010 18:23:03
Příspěvky: 10
A nyní k vlastní hodině:
Hodina byla vedena profesionálně a s přehledem, ovšem sympatický výkon učitelky dle mého soudu příliš ustupoval moderním metodickým požadavkům. Výsledkem je obětování obsahu formálním znakům: hodina byla skutečně v pohybu, dynamická, byly v ní zastoupeny triviální projevy občanské, komunikativní a určitě ještě nějaké jiné kompetence, pracovalo se ve skupinách atd. Úroveň jednotlivých formulací a kognitivních obsahů však neopustila hranice brainstormingu, který je z pro mne neznámých důvodů vydáván za metodu (kritického) myšlení. O dosažení koncipovaných „cílů“ hodiny nelze hovořit: o faktorech způsobujících „proměnlivost norem“ týkajících se sexuality nebylo řečeno nic, otázka o vztahu mezi etikou a sexualitou nebyla ani položena. Zdá se, že být dynamický, plynulý a kompetence prohlubující znamená zůstat povrchní. Možná je to psychologickým cílem kurikulárních reforem.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:26:39 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Rád bych věděl kolik hodin ZSV je u Vás v jednotlivých ročnících a jaké nabízíte semináře.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:26:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Mgr. Jan Zouhar píše:
Učebnice od Šila a Karolové jsou již pro všechny ročníky.
Vím, že jsou pro všechny ročníky, ale osobně se mi zdá, že ta první byla nejlepší. Možná to je tím, že jsem krátce poté, co jsem tuto knihu nalezla, začala navštěvovat ono zmiňované kritické myšlení - díky tomu se mi rozšířily obzory, takže ty další díly už mě tolik neoslnily, ale netvrdím, že nejsou dobré. Jen už to nebylo to velké příjemné překvapení.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:27:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Iva Dobiášová píše:
...
Mile jsem se na něj usmála a doporučila jsem mu, že pokud to zvládne, může si takto zapisovat sám běžně.
Stručně jsem mu vysvětlila, že nemohu nikdo přemlouvat k tomu, aby myšlenkové mapy používal k zápisu. On se taky usmál a občas si i nyní tyto mapy v sešitě vytváří. :)
To je moc fajn - tuším souvislost mezi učebními typy a právě stylem zápisků. A také se setkávám s žáky, kteří tento způsob preferují. Díky za odpověď.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 5. 5. 2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 15:30:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Používáte pro filosofii Blecha, Filosofie pro střední školy a hlavně jeho chrestomatii filosofických textů?
A co Fürst, Filosfie a také Psychologie. Filosofie se tam právě probírá tematicky a nehistoricky, což je docela zajímavé. Jak vy probíráte filosofická témata?

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: