Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 22:51:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Viděli jste videozáznam hodiny z Gymnázia Mnichovo Hradiště, nebo její části?

Jaké jsou vaše první dojmy? Zaujalo nebo překvapilo vás něco v hodině?

Těšíme se na vaše postřehy.

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: čtv 29. dub 2010 10:44:54 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Dvojnásobně díky za tuto hodinu. Moc se mi líbila. Zároveň ukazuje, že "ti mladí" to umí.
Oceňuji celkovou koncepci hodiny, kdy pomocí brainstormingu kolegyně zjišťovala co studenti o tématu vědí, instrukce byla zadána srozumitelně a bylo vidět, že to není pro žáky "nahraná komedie", ale běžný způsob práce. (Krátký pohled do zpětné vazby žáka to potvrzoval: "Byla to běžná hodina.") Ve skupinách kamera snímala diskusi žáků k dané tématice. Takže se dané problematice opravdu věnovali.
Krásná ukázka nenásilného využití skupinové práce.
Bylo také vhodné obcházení kolegyně a vysvětlování, případně "zdravé provokování" žáků.
Neazpoměla ani na přirozené ocenění jejich práce.
Myslím si, že hodina byla velmi zdařilá.
Ještě jednou díky za ukázku hezké hodiny.
Zajímalo by mne, jaká je celková koncepce tohoto tématu: Které hodiny předcházely a které budou následovat, jaké výukové cíle má kolegyně stanoveny v daném tematickém celku. Kolik hodin celkem danému tématickému celku chce věnovat.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: úte 04. kvě 2010 21:07:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Mgr. Jan Zouhar píše:
Které hodiny předcházely a které budou následovat, jaké výukové cíle má kolegyně stanoveny v daném tematickém celku. Kolik hodin celkem danému tématickému celku chce
věnovat.

Děkuji za Váš příspěvek, potěšil mě.

Lidské sexualitě a jejím etickým aspektům jsem věnovala dvě hodiny. Některým bodům jsme se již věnovali v průběhu roku, na další hodině jsem si spíše vyjasňovali některé názory.

Celkově etiku na gymnázium učím ve čtvrtém ročníku od března do května, Lidské sexualitě předcházelo téma Úcta k lidskému životu (sebevraždy, euthanasie, interrupce,...).

Cíle v etice nejsou příliš v oblasti poznávací, ale spíše mi jde o formování postojů, schopnost vyjádřit svůj názor, vysvětlit své stanovisko, naslouchat názorům ostatních a přemýšlet o nich. Zamýšlet se nad současnou situací.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 13:35:19 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Z hodiny mám velmi dobrý dojem. Oceňuji, že vyučující umožnila studentům vytvořit aktivně svůj postoj k tématu. Velmi příjemně na mě působila atmosféra třídy a vztahy mezi vyučující a studenty. Díky.
Překvapila mě časová dotace tohoto předmětu. Zajímalo by mě, jak je tento předmět rozvržen v jednotlivých ročnících?

_________________
Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: stř 05. kvě 2010 13:50:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Hodina mě vysloveně potěšila. Líbil se mi start hodiny v duchu "co myslíte, že jsem si pro vás připravila" (pěkně využitý čas zapisování do třídnice, osvěžující) a samozřejmě také aktivita "od otázky k otázce". Bylo znát, že sedí k tématu i ke studentům. Je to inspirativní, děkuji!
Také bych ráda ocenila to, že vyučující oslovuje studenty jmény, kdy jen je to možné.
A poznamenala jsem si milou větičku "Někteří si zvolili alternativní pohyb po třídě."
Výborná atmosféra, rozhodně plodná.
Díky!
Lenka

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: čtv 06. kvě 2010 9:55:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Ono bylo příjemné i to loučení se studenty. Vyučující jim poděkovala. :idea: Já taky děkuju ještě jednou.

_________________
Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 13:03:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Jana Kneřová píše:
Z hodiny mám velmi dobrý dojem. Oceňuji, že vyučující umožnila studentům vytvořit aktivně svůj postoj k tématu. Velmi příjemně na mě působila atmosféra třídy a vztahy mezi vyučující a studenty. Díky.
Překvapila mě časová dotace tohoto předmětu. Zajímalo by mě, jak je tento předmět rozvržen v jednotlivých ročnících?


Děkuji za příjemná slova.
Rozvržení předmětu ZSV od školního roku 2010/2011
1. ročník .........psychologie 1 hodina týdně
2. ročník.........sociologie, právo, mezinárodní vztahy, globální svět 2 hodiny týdně
3. ročník.........politologie, ekonomie.........1 hodina týdně (přírodovědně-technické zaměření),
3 hodiny týdně (humanitní zaměření)
4. ročník.........filosofie, etika..................1 hodina týdně (přírodovědně-technické zaměření),
3 hodiny týdně (humanitní zaměření)
Společenskovědní seminář................3. a 4. ročník, 2 hodiny týdně
Obsah: vybrané kapitoly z psychologie a pedagogiky; tolerance, mezilidské vztahy; sociologie rodiny a dětství; sociálně patologické jevy

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 13:33:15 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Děkuji za vysvětlení, znamená to tedy, že někdy během druhého ročníku si žáci volí další zaměření studia? Rozumím tomu dobře?

_________________
Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy z hodiny
PříspěvekNapsal: stř 26. kvě 2010 18:20:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Jana Kneřová píše:
Děkuji za vysvětlení, znamená to tedy, že někdy během druhého ročníku si žáci volí další zaměření studia? Rozumím tomu dobře?


Přesně tak, v druhém ročníku si žáci zvolí, zda chtějí posílit počet hodin matematiky, nebo základů společenských věd.

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: