Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

První dojmy z hodiny
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=427&t=6305
Stránka 1 z 1

Autor:  Zdeňka Švecová [ čtv 22. dub 2010 22:51:36 ]
Předmět příspěvku:  První dojmy z hodiny

Viděli jste videozáznam hodiny z Gymnázia Mnichovo Hradiště, nebo její části?

Jaké jsou vaše první dojmy? Zaujalo nebo překvapilo vás něco v hodině?

Těšíme se na vaše postřehy.

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ čtv 29. dub 2010 10:44:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Dvojnásobně díky za tuto hodinu. Moc se mi líbila. Zároveň ukazuje, že "ti mladí" to umí.
Oceňuji celkovou koncepci hodiny, kdy pomocí brainstormingu kolegyně zjišťovala co studenti o tématu vědí, instrukce byla zadána srozumitelně a bylo vidět, že to není pro žáky "nahraná komedie", ale běžný způsob práce. (Krátký pohled do zpětné vazby žáka to potvrzoval: "Byla to běžná hodina.") Ve skupinách kamera snímala diskusi žáků k dané tématice. Takže se dané problematice opravdu věnovali.
Krásná ukázka nenásilného využití skupinové práce.
Bylo také vhodné obcházení kolegyně a vysvětlování, případně "zdravé provokování" žáků.
Neazpoměla ani na přirozené ocenění jejich práce.
Myslím si, že hodina byla velmi zdařilá.
Ještě jednou díky za ukázku hezké hodiny.
Zajímalo by mne, jaká je celková koncepce tohoto tématu: Které hodiny předcházely a které budou následovat, jaké výukové cíle má kolegyně stanoveny v daném tematickém celku. Kolik hodin celkem danému tématickému celku chce věnovat.

Autor:  Iva Dobiášová [ úte 04. kvě 2010 21:07:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Mgr. Jan Zouhar píše:
Které hodiny předcházely a které budou následovat, jaké výukové cíle má kolegyně stanoveny v daném tematickém celku. Kolik hodin celkem danému tématickému celku chce
věnovat.

Děkuji za Váš příspěvek, potěšil mě.

Lidské sexualitě a jejím etickým aspektům jsem věnovala dvě hodiny. Některým bodům jsme se již věnovali v průběhu roku, na další hodině jsem si spíše vyjasňovali některé názory.

Celkově etiku na gymnázium učím ve čtvrtém ročníku od března do května, Lidské sexualitě předcházelo téma Úcta k lidskému životu (sebevraždy, euthanasie, interrupce,...).

Cíle v etice nejsou příliš v oblasti poznávací, ale spíše mi jde o formování postojů, schopnost vyjádřit svůj názor, vysvětlit své stanovisko, naslouchat názorům ostatních a přemýšlet o nich. Zamýšlet se nad současnou situací.

Autor:  Jana Kneřová [ stř 05. kvě 2010 13:35:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Z hodiny mám velmi dobrý dojem. Oceňuji, že vyučující umožnila studentům vytvořit aktivně svůj postoj k tématu. Velmi příjemně na mě působila atmosféra třídy a vztahy mezi vyučující a studenty. Díky.
Překvapila mě časová dotace tohoto předmětu. Zajímalo by mě, jak je tento předmět rozvržen v jednotlivých ročnících?

Autor:  Lenka Urbanová [ stř 05. kvě 2010 13:50:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Hodina mě vysloveně potěšila. Líbil se mi start hodiny v duchu "co myslíte, že jsem si pro vás připravila" (pěkně využitý čas zapisování do třídnice, osvěžující) a samozřejmě také aktivita "od otázky k otázce". Bylo znát, že sedí k tématu i ke studentům. Je to inspirativní, děkuji!
Také bych ráda ocenila to, že vyučující oslovuje studenty jmény, kdy jen je to možné.
A poznamenala jsem si milou větičku "Někteří si zvolili alternativní pohyb po třídě."
Výborná atmosféra, rozhodně plodná.
Díky!
Lenka

Autor:  Jana Kneřová [ čtv 06. kvě 2010 9:55:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Ono bylo příjemné i to loučení se studenty. Vyučující jim poděkovala. :idea: Já taky děkuju ještě jednou.

Autor:  Iva Dobiášová [ úte 25. kvě 2010 13:03:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Jana Kneřová píše:
Z hodiny mám velmi dobrý dojem. Oceňuji, že vyučující umožnila studentům vytvořit aktivně svůj postoj k tématu. Velmi příjemně na mě působila atmosféra třídy a vztahy mezi vyučující a studenty. Díky.
Překvapila mě časová dotace tohoto předmětu. Zajímalo by mě, jak je tento předmět rozvržen v jednotlivých ročnících?


Děkuji za příjemná slova.
Rozvržení předmětu ZSV od školního roku 2010/2011
1. ročník .........psychologie 1 hodina týdně
2. ročník.........sociologie, právo, mezinárodní vztahy, globální svět 2 hodiny týdně
3. ročník.........politologie, ekonomie.........1 hodina týdně (přírodovědně-technické zaměření),
3 hodiny týdně (humanitní zaměření)
4. ročník.........filosofie, etika..................1 hodina týdně (přírodovědně-technické zaměření),
3 hodiny týdně (humanitní zaměření)
Společenskovědní seminář................3. a 4. ročník, 2 hodiny týdně
Obsah: vybrané kapitoly z psychologie a pedagogiky; tolerance, mezilidské vztahy; sociologie rodiny a dětství; sociálně patologické jevy

Autor:  Jana Kneřová [ úte 25. kvě 2010 13:33:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Děkuji za vysvětlení, znamená to tedy, že někdy během druhého ročníku si žáci volí další zaměření studia? Rozumím tomu dobře?

Autor:  Iva Dobiášová [ stř 26. kvě 2010 18:20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy z hodiny

Jana Kneřová píše:
Děkuji za vysvětlení, znamená to tedy, že někdy během druhého ročníku si žáci volí další zaměření studia? Rozumím tomu dobře?


Přesně tak, v druhém ročníku si žáci zvolí, zda chtějí posílit počet hodin matematiky, nebo základů společenských věd.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/