Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 15:52:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 15:53:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. bře 2010 13:49:28
Příspěvky: 21
Jana Vejvodová píše:
Lenko,
když se žáky provádíte hodnocení jejich písemných slohových projevů, čtete nějaké ukázky? Jaké ukázky k této četbě vybíráte? A jak na to reagují Vaši žáci? Čtete pěkné ukázky se souhlasem autorů? :-) Děkuji. Jana
Ano, jejich texty čteme. Zpravidla začínají číst dobrovolnící, později vyzývám spíše ty, jejichž práce jsou vydařené (pokud to tedy předem vím). Žáci obzvl. v nižších ročnících nemají problémy s prezentací vlastní tvorby. Čím jsou starší, tím je pochopitelně ostych větší. Nikoho nikdy nenutím, kdo nechce, nečte. Vzhledem k tomu, že si žáky na osmiletém gymnáziu vedeme touto "prezentační" cestou, jsou na podobné situace zvyklí. Vždy je nutné vytvořit "bezpečné" prostředí, pochopitelně.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 15:57:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. bře 2010 13:49:28
Příspěvky: 21
Jana Vejvodová píše:
Lenko,
pouštěla jsem Vaši hodinu svým studentům v semináři didaktiky komunikační výchovy, hodnotili ji v superlativech. Zaujalo je, že ve třídě máte i žáka jiné národnosti - Vasila (pokud se nemýlím). Mluví česky od malička, nebo je mu věnována speciální péče v oblasti komunikace v češtině? Jana
Vasil hovoří česky od dětství, není tedy potřeba speciálního přístupu. Nicméně je poměrně běžné, že v každé naší třídě je alespoň jeden žák jiné národnosti. Pak je individuální přístup potřebný.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:00:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. bře 2010 13:49:28
Příspěvky: 21
Jitka Krausová píše:
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?
Technické zpracování hodnotíme v případě, že se jedná o úkol spadající do mezipředmětového projektu se zapojením předmětu ICT. Na typografické chyby upozorňuji, ale nejsou jinak součástí hodnocení.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:05:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Jitka Krausová píše:
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?

Zda psát, či nepsat slohové písemné projevy na počítači - toť otázka. Důležitý je výsledek, tj. vysoce kvalitní text, a to, jakou formou k tomu kvalitnímu textu žáci dojdou, by podle mého názoru klidně mohlo být libovolné. Ač jsem sama závislá na informačních a komunikačních technologií, dovedu si představit, že mí přátelé, kterým vycházejí prózy, píší zásadně v ruce. Pokud by tedy některému žákovi vyhovovalo raději psát fixem na barevný papír, jinému perem na bílý papír, někomu na linkovaný, jinému na čtverečkovaný, mohlo by to být, podle mého názoru, jedno. Zvlášť když jde o vypravování, nikoli o nějaký žánr administrativního stylu. Osobně bych v tom byla asi poněkud benevolentní, ale to je subjektivní názor.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:10:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Lenka Palkovská píše:
Jitka Krausová píše:
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?
Technické zpracování hodnotíme v případě, že se jedná o úkol spadající do mezipředmětového projektu se zapojením předmětu ICT. Na typografické chyby upozorňuji, ale nejsou jinak součástí hodnocení.

Rozumím tomu správně: pokud jde o integraci ICT do českého jazyka, pak se hodnocení promítne v ICT?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:11:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Lenka Palkovská píše:
... Vzhledem k tomu, že si žáky na osmiletém gymnáziu vedeme touto "prezentační" cestou, jsou na podobné situace zvyklí. Vždy je nutné vytvořit "bezpečné" prostředí, pochopitelně.

Osobně vidím v četbě "ukázkových" textů žáků tento problém: máme-li ve třídě několik nejlepších stylistů a četli bychom vždy pouze jejich práce, mohlo by to na ostatní působit i demotivačně ("takové úrovně stejně nikdy nedosáhnu, tak co bych se snažil"), navíc v určitém věku by to mohlo posilovat jejich už tak dost vysoké sebevědomí. Myslíte si, že jde vybrat k takové "ukázkové" četbě třeba zdařilé pasáže textů průměrných stylistů? Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:11:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. bře 2010 13:49:28
Příspěvky: 21
Jana Vejvodová píše:
Jitka Krausová píše:
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?
Zda psát, či nepsat slohové písemné projevy na počítači - toť otázka. Důležitý je výsledek, tj. vysoce kvalitní text, a to, jakou formou k tomu kvalitnímu textu žáci dojdou, by podle mého názoru klidně mohlo být libovolné. Ač jsem sama závislá na informačních a komunikačních technologií, dovedu si představit, že mí přátelé, kterým vycházejí prózy, píší zásadně v ruce. Pokud by tedy některému žákovi vyhovovalo raději psát fixem na barevný papír, jinému perem na bílý papír, někomu na linkovaný, jinému na čtverečkovaný, mohlo by to být, podle mého názoru, jedno. Zvlášť když jde o vypravování, nikoli o nějaký žánr administrativního stylu. Osobně bych v tom byla asi poněkud benevolentní, ale to je subjektivní názor.

Naprosto souhlasím, obzvl. při psaní textů s prvky kreativního vyjadřování. Zatím se mi pouze stalo ojediněle (a to u žáků mladších), že by někdo upřednostňoval psaní rukou. Většinou to také úzce souvisí s čitelností, která, bohužel, je mnohdy "nečitelností". Pak je PC zpracování na místě. Pozor ale na neustálé vysedávání u PC.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:15:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. bře 2010 13:49:28
Příspěvky: 21
Jitka Krausová píše:
Lenka Palkovská píše:
Jitka Krausová píše:
Líbilo se mi,že požadujete zpracování DÚ na PC a zajímá mě zda také nějak hodnotíte jejich "technické zpracování"?
Technické zpracování hodnotíme v případě, že se jedná o úkol spadající do mezipředmětového projektu se zapojením předmětu ICT. Na typografické chyby upozorňuji, ale nejsou jinak součástí hodnocení.
Rozumím tomu správně: pokud jde o integraci ICT do českého jazyka, pak se hodnocení promítne v ICT?

Ano, učitel ICT provede hodnocení dle požadavků ve svém předmětu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 2.6.2010 od 16:00 do 18:00
PříspěvekNapsal: stř 02. čer 2010 16:18:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Lenko,
jste přesvědčena o tom, že autorství domácí slohové práce je vždy jednoznačně identifikovatelné? Mám trochu obavy, zda se náhodou pak nezapojují vedle žáka i ostatní členové rodiny.

Z tohoto hlediska se mi moc líbí myšlenka Zdeňka Kožmína zařazovat do hodin slohu a komunikační výchovy patnáctiminutové slohové etudy. Hodnocení i čtení etud pak může následovat hned v hodině. Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: