Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=443&t=15037
Stránka 2 z 7

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Naďa Stehlíkova píše:
Peter Krupka píše:
Tomáš Pavlas píše:
Jaké byly pocity učitele při natáčení?
Bylo to hodně zajímavé. Nemůžu říci, že bych byl nějak víc nervózní nebo nějak méně uvolněný, ale přesto hodina proběhla trošku jinak - pocitově - než obvykle. Řekl bych ale, že hlavní podíl na tom měl fakt, že zaražení byli studenti.
Bylo to jejich první natáčení? Mohlo se udělat nějaké přípravné, třeba falešné natáčení. Tím by si na to lépe zvykli. Mám s tím zkušenosti ze základní školy, teď už kameru vůbec nevnímají.

Bylo to jejich první natáčení - ale myslím si, že hlavní bylo, že hra byla zařazena poprvé.

Jinak ale, aby to nevypadalo :-) - myslím si, že se žáci celkem bavili, v diskuzi si to pochvalovali a pořád otravují, kdy budeme hrát pexeso znovu.

Autor:  Jitka Krausová [ stř 09. čer 2010 15:19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Peter Krupka píše:
Po natáčení - hlavně jsem se diil, že hodina proběhla jinak, než jsem si myslel, že proběhne. Myslel jsem, že bude živá, že tam bude randál, že se budou trošku hádat mezi sebou a tak.
Takže jsem se snažil najít důvody a můžou být různé. Hlavně si myslím, že to bylo tím, že náplň hodiny byla jiná (hra byla v této třídě poprvé) spíš než že to bylo tím, že by tam byly kamery. To mi taky (váhavě) žáci potvrdili.

Tyto pocity známe všichni, myslíš, že Ti to něco dalo a příště zkusíš některé věci jinak?

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 09. čer 2010 15:19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Ta prezentace, kterou jsi použil, byla již někdy použita? Nebo jsi ji vytvořil speciálně pro tuto hodinu?

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Natáčení asi mělo vliv na to, že se žáci bavili potichu až velmi potichu. V druhé půlce třídy byla hra přece jen živější.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Ta prezentace, kterou jsi použil, byla již někdy použita? Nebo jsi ji vytvořil speciálně pro tuto hodinu?

Tuto prezentaci jsem použil už mnohokrát (desetkrát) s nejrůznější náplní. Celkem se mi osvědčila přes její slabiny (je vidět současně jenom jedna kartička pexesa).

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 09. čer 2010 15:24:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Peter Krupka píše:
Tuto prezentaci jsem použil už mnohokrát (desetkrát) s nejrůznější náplní. Celkem se mi osvědčila přes její slabiny (je vidět současně jenom jedna kartička pexesa).

A použil jsi i tento obsah? Zajímá mne to pro případné srovnání s jinou třídou.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:24:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Jitka Krausová píše:
Peter Krupka píše:
Po natáčení - hlavně jsem se divil, že hodina proběhla jinak, než jsem si myslel, že proběhne. Myslel jsem, že bude živá, že tam bude randál, že se budou trošku hádat mezi sebou a tak.
Takže jsem se snažil najít důvody a můžou být různé. Hlavně si myslím, že to bylo tím, že náplň hodiny byla jiná (hra byla v této třídě poprvé) spíš než že to bylo tím, že by tam byly kamery. To mi taky (váhavě) žáci potvrdili.

Tyto pocity známe všichni, myslíš, že Ti to něco dalo a příště zkusíš některé věci jinak?

Určitě ano - v tomto případě se ukázalo, že úlohy byly přece jen obtížnější, než měly být. Příště jim při hře dovolím používat psací potřeby na výpočty - pravidlo, že si nesmí psát pozice kartiček věřím že dodrží, vždyť vlastně o nic nejde, tak není důvod švindlovat, že jo.
Výborný nápad měla Naďa v hodnocení hodiny, že by se mohly kartičky rozdělit do dvou polovin, první kartička by byla vždy v horní půlce hracího plánu a druhá kartička v dolní půlce. To by zjedodušilo orientaci. o taky vyzkouším.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:26:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Peter Krupka píše:
Tuto prezentaci jsem použil už mnohokrát (desetkrát) s nejrůznější náplní. Celkem se mi osvědčila přes její slabiny (je vidět současně jenom jedna kartička pexesa).

A použil jsi i tento obsah? Zajímá mne to pro případné srovnání s jinou třídou.

Tento obsah jsem použil jako normální úlohy v hodinách. Jsou to dokonce úlohy méně obtížné, než normálně řešíme. jejich náročnost spočívala v tom, že bšechno museli žáci řešit zpaměti a navíc si pamatovat, na které kartičce to bylo napsáno atd.

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 09. čer 2010 15:27:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Zdravím pana Krupku i ostatní diskutující. Moc se mi líbila použitá prezentace a zajímalo by mě, jak časově náročná je příprava takové prezentace. Také by mě zajímalo, jak moc jste zohlednil výběr funkcí pro tuto hru (jejich obtížnost, či naopak snadnost)?

Autor:  Naďa Stehlíkova [ stř 09. čer 2010 15:28:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Peter Krupka píše:
Jitka Krausová píše:
Peter Krupka píše:
Po natáčení - hlavně jsem se divil, že hodina proběhla jinak, než jsem si myslel, že proběhne. Myslel jsem, že bude živá, že tam bude randál, že se budou trošku hádat mezi sebou a tak.
Takže jsem se snažil najít důvody a můžou být různé. Hlavně si myslím, že to bylo tím, že náplň hodiny byla jiná (hra byla v této třídě poprvé) spíš než že to bylo tím, že by tam byly kamery. To mi taky (váhavě) žáci potvrdili.

Tyto pocity známe všichni, myslíš, že Ti to něco dalo a příště zkusíš některé věci jinak?

Určitě ano - v tomto případě se ukázalo, že úlohy byly přece jen obtížnější, než měly být. Příště jim při hře dovolím používat psací potřeby na výpočty - pravidlo, že si nesmí psát pozice kartiček věřím že dodrží, vždyť vlastně o nic nejde, tak není důvod švindlovat, že jo.
Výborný nápad měla Naďa v hodnocení hodiny, že by se mohly kartičky rozdělit do dvou polovin, první kartička by byla vždy v horní půlce hracího plánu a druhá kartička v dolní půlce. To by zjedodušilo orientaci. o taky vyzkouším.


Ano, to je pravda. Měla jsem pocit, že tam byla zbytečně velká role paměti. Bylo skutečně obtížné si pamatovat poměrně složité výrazy. Proto jsem navrhovala buď, aby byly obě kartičky vidět najednou (např. v tištěné variantě by to šlo), nebo alespoň, aby to bylo rozděleno na ta dvě pole. To by jim umožnilo lépe si pamatovat.

Stránka 2 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/