Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=443&t=15037
Stránka 4 z 7

Autor:  Naďa Stehlíkova [ stř 09. čer 2010 15:53:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Peter Krupka píše:
Pro žáky sexty je dle mého názoru klidně vhodná jakákoli "infantilní" hra - dokážou se odvázat i klidně u hloupého zamrzlíka. Hrál jsem pexeso i se staršími žáky a normálně je to bavilo.
Tito žáci budou určitě více taktizovat, když budeme hrát podruhé.

Musím se připojit, byť je to možná pro někoho neočekávané, i velmi "dospělé" děti se dokážou do her zabrat tak, že zapomenou na to, že je to jen hra.

Měli jsme na to už několik diplomek na hry v matematice i na střední škole a ve všech případech diplomanti neviděli příliš rozdíl mezi reakcemi žáků na ZŠ a SŠ. Myslím, že to může být i tím, že současná generace SŠ studentů je generace mimo jiné počítačových her. Tedy hra se už nebere jako něco infantilního a vhodné pro děti, ale i pro dospělé (stačí se podívat na stále rostoucí oblibu i deskových her mezi dospělými). Proto se domnívám, že vhodně vybraná hra má místo i na střední škole (v hodinách matematiky samozřejmě s matematickým obsahem). ;)

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 15:54:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Michaela Porvisova píše:
.... a jak moc se zapojí do takových her aktivně i průměrní či slabší žáci? Nevezou se jen na vlně nejchytřejšího ve skupině?

Mám pocit, že i slabší žáci se snaží zapojit. Když jsou skupinky asi tak čtyřčlenné, tak i ti slabší dostanou úkoly (hlavně, když se stejná hra - s jiným obsahem - hraje poněkolikáté). Mnohdy se mi stalo, že slabší právě pomohli hru vyhrát, protože se zasoustředili na jeden problém a ten vyřešili, zatímco ti chytřejší chtěli řešit všechno naráz a bylo toho moc.

Autor:  Hana Kupková [ stř 09. čer 2010 15:55:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Zdravím Vás z GJO Litovel, chtěla jsem se zeptat, jak dopadla tato hodina v druhé skupině cvičení? Dále jsem se Vás chtěla zeptat, kdy máte zařazenou geometrii v učivu matematiky,

Autor:  Michaela Porvisova [ stř 09. čer 2010 15:59:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Patrně tedy zapojujete různé soutěže často, to určitě žáci vítají, píšete i o různých turnajích. Máte i další hry, které patří mezi oblíbené, kromě pexesa? Třeba ještě nějaký zajímavý příklad? ;)

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:00:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Hana Kupková píše:
Zdravím Vás z GJO Litovel, chtěla jsem se zeptat, jak dopadla tato hodina v druhé skupině cvičení? Dále jsem se Vás chtěla zeptat, kdy máte zařazenou geometrii v učivu matematiky,

Dobrý den!
Ve druhé hodině cvičení byla hra živější - žáci se bavili více uvolněně, dokázali trošku víc taktizovat - např. si zapamatovali umístění jednoho konkrétního úkolu a hledali k němu druhou kartičku (a tato taktika jim vyšla), na druhou stranu se potvrdilo, že úlohy byly přece jen na pamětné počítání příliš náročné (i když v závěrečném vyhodnocení se ukáalo, ža vlastně všechny úkony zpaměti zvládli, ale že náročnost spočívala právě v kombinaci toho, že museli zpaměti řešit současně víc úkolů a ještě si pamatovat, kde byl který umístěn).

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 09. čer 2010 16:01:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 09. čer 2010 16:04:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Žáci pracovali ve skupinách, jakým způsobem si je zhodnotil? Odlišil jsi nějak jejich roli ve skupině?

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:04:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Michaela Porvisova píše:
Patrně tedy zapojujete různé soutěže často, to určitě žáci vítají, píšete i o různých turnajích. Máte i další hry, které patří mezi oblíbené, kromě pexesa? Třeba ještě nějaký zajímavý příklad? ;)

Velmi rád hraji trojrozměrné piškvorky jako turnaj při probírání výuky stereometrie - jako turnaj, dál mám třeba nachystanou prezentaci, kde se mají hledat dvojice v po sobě se zobrazujících "kartičkách", které jsou zobrazeny jen přsně vymezený čas, hráváme právě třeba obyčejného zamrzlíka. Při probírání dělitelnosti hrajeme "nim" - odebírání sirek z hromádky a hledání vítězných strategií, při kombinatorice zase nějaké hazardní hry.

Autor:  Naďa Stehlíkova [ stř 09. čer 2010 16:06:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:07:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Žáci pracovali ve skupinách, jakým způsobem si je zhodnotil? Odlišil jsi nějak jejich roli ve skupině?


Měl jsem v úmyslu odlišit jejich roli ve skupině tak, že jim dám každé skupince k rozdělení nějaký počet "plusíků" (vysvětlím) tak, aby si je rozdělili sami. Nakonec jsem to neudělal, protože jsem měl pocit, že se role nijak výrazně neodlišily. Dal jsem každému členovi skupinky počet plusíků podle umístění skupinky ve hře.

Stránka 4 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/