Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:09:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?

"Plusíky" mají v našem hodnocení přesně definovaný význam, stručně řečeno jde o hodnocení aktivity žáků a kvality jejich domácí práce. "Mínusy" zase dostávají, když je nachytám při nějaké hrozné nenalosti nebo když nesplní nějaký úkol.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:12:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Vracím se k otázce o zařazení geometrie ve výuce - máme zařazenu planimetrii na konci kvinty a začátku sexty, většinou to vyjde tak, že zobrazení a jejich užití probíráme v sextě. Na konci sexty je pak zařazena stereometrie - a ta přejde do začátku septimy.
:-( tento rok mám zpoždění:-(

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:13:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.


Myslíte, že by bylo možné u pexesa, které jsme viděli ve videozáznamu, nastavit předem kritéria hodnocení tak, aby na jejich základě žáci dobře viděli svou míru úspěšnosti při hře?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:14:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.

Souhlasím, žáky sama hra baví, sama o sobě stačí k tomu, aby hodina byla úspěšná. Já jen rád ocením, když se žáci zapojí do hodiny výrazně aktivně - a to v tomto případě bylo, museli přetrpět útrapy natáčení.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:16:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Peter Krupka píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?

"Plusíky" mají v našem hodnocení přesně definovaný význam, stručně řečeno jde o hodnocení aktivity žáků a kvality jejich domácí práce. "Mínusy" zase dostávají, když je nachytám při nějaké hrozné nenalosti nebo když nesplní nějaký úkol.

Děkuji za vysvětlení. Je fajn, když žáci vědí, co takový "plusík" znamená.

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:17:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.
Myslíte, že by bylo možné u pexesa, které jsme viděli ve videozáznamu, nastavit předem kritéria hodnocení tak, aby na jejich základě žáci dobře viděli svou míru úspěšnosti při hře?
Upřímně - to teda nevím. Dá se možná říci, jak bude ohodnocená skupinka, dá se možná říci, že si pak budou sami rozdělovat "plusíky" podle svého uvážení. Ale aby se přímo dala svázat úspěšnost každého žáka s jeho hodnocením, to je asi v tomto případě těžké.
Ještě se mi nestalo, že by se žáci cítili ohodnoceni špatně, vlášť, když "plusíky" jsou kladné hodnocení a jejich počet jen zvyšuje "míru kladnosti" tohoto hodnocení.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:19:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3429
Pro zajímavost: Petr také podrobně popisuje svůj bodovací systém jinde ve fóru ZDE.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Skupiny, které v této hodině byly, vznikly náhodně. Sestavuješ je náhodně nebo cíleně s tím aby byli žáci rovnoměrně zastoupeni?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Zápis do sešitu
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:22:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:26:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Tomáš Pavlas píše:
Skupiny, které v této hodině byly, vznikly náhodně. Sestavuješ je náhodně nebo cíleně s tím aby byli žáci rovnoměrně zastoupeni?

Teoreticky by se alo říci, že nejlepší by bylo vytvořit skupinky podle nějakého klíče tak, aby byli rovnoměrně zastoupeni třeba podle znalostí. Dokonce jsem se o to i několikrát pokoušel. Nakonec jsem ale přišel na to, že nejlepší pro průběh hry jje právě náhodné rozdělení - žáci si vyzkouší role, které obvykle nemají a lépe si procvičí (rozvinou) své sociální a komunikativní dovednosti.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron