Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=443&t=15037
Stránka 5 z 7

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?

"Plusíky" mají v našem hodnocení přesně definovaný význam, stručně řečeno jde o hodnocení aktivity žáků a kvality jejich domácí práce. "Mínusy" zase dostávají, když je nachytám při nějaké hrozné nenalosti nebo když nesplní nějaký úkol.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Vracím se k otázce o zařazení geometrie ve výuce - máme zařazenu planimetrii na konci kvinty a začátku sexty, většinou to vyjde tak, že zobrazení a jejich užití probíráme v sextě. Na konci sexty je pak zařazena stereometrie - a ta přejde do začátku septimy.
:-( tento rok mám zpoždění:-(

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 09. čer 2010 16:13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.


Myslíte, že by bylo možné u pexesa, které jsme viděli ve videozáznamu, nastavit předem kritéria hodnocení tak, aby na jejich základě žáci dobře viděli svou míru úspěšnosti při hře?

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.

Souhlasím, žáky sama hra baví, sama o sobě stačí k tomu, aby hodina byla úspěšná. Já jen rád ocením, když se žáci zapojí do hodiny výrazně aktivně - a to v tomto případě bylo, museli přetrpět útrapy natáčení.

Autor:  Zdeňka Švecová [ stř 09. čer 2010 16:16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Peter Krupka píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?

"Plusíky" mají v našem hodnocení přesně definovaný význam, stručně řečeno jde o hodnocení aktivity žáků a kvality jejich domácí práce. "Mínusy" zase dostávají, když je nachytám při nějaké hrozné nenalosti nebo když nesplní nějaký úkol.

Děkuji za vysvětlení. Je fajn, když žáci vědí, co takový "plusík" znamená.

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.
Myslíte, že by bylo možné u pexesa, které jsme viděli ve videozáznamu, nastavit předem kritéria hodnocení tak, aby na jejich základě žáci dobře viděli svou míru úspěšnosti při hře?
Upřímně - to teda nevím. Dá se možná říci, jak bude ohodnocená skupinka, dá se možná říci, že si pak budou sami rozdělovat "plusíky" podle svého uvážení. Ale aby se přímo dala svázat úspěšnost každého žáka s jeho hodnocením, to je asi v tomto případě těžké.
Ještě se mi nestalo, že by se žáci cítili ohodnoceni špatně, vlášť, když "plusíky" jsou kladné hodnocení a jejich počet jen zvyšuje "míru kladnosti" tohoto hodnocení.

Autor:  Lenka Urbanová [ stř 09. čer 2010 16:19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Pro zajímavost: Petr také podrobně popisuje svůj bodovací systém jinde ve fóru ZDE.

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 09. čer 2010 16:21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Skupiny, které v této hodině byly, vznikly náhodně. Sestavuješ je náhodně nebo cíleně s tím aby byli žáci rovnoměrně zastoupeni?

Autor:  Janek Wagner [ stř 09. čer 2010 16:22:03 ]
Předmět příspěvku:  Zápis do sešitu

Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?

Autor:  Peter Krupka [ stř 09. čer 2010 16:26:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00

Tomáš Pavlas píše:
Skupiny, které v této hodině byly, vznikly náhodně. Sestavuješ je náhodně nebo cíleně s tím aby byli žáci rovnoměrně zastoupeni?

Teoreticky by se alo říci, že nejlepší by bylo vytvořit skupinky podle nějakého klíče tak, aby byli rovnoměrně zastoupeni třeba podle znalostí. Dokonce jsem se o to i několikrát pokoušel. Nakonec jsem ale přišel na to, že nejlepší pro průběh hry jje právě náhodné rozdělení - žáci si vyzkouší role, které obvykle nemají a lépe si procvičí (rozvinou) své sociální a komunikativní dovednosti.

Stránka 5 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/