Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zápis do sešitu
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:31:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Janek Wagner píše:
Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?

V mé hodině to smysl má - vysvětlím.
Žáci si mohou a nemusí v matematice vést sešity. Nekontroluji jim je a nevyžaduji je. Je jejich věc, jak si své záznamy vytvářejí. Ale: u velkých písemek jim dovolím své vlastní (!!) sešity používat. Kdo je má dobře vedené, je ve výhodě, kdo má dobře komentovaná řešení úloh, je ve výhodě atd.
Tyto úohy jsem jim dal k zapsání do sešitu (zapíší si je, pokud budou chtít), aby měli bohatější příkladový materiál.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zápis do sešitu
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:33:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Peter Krupka píše:
Janek Wagner píše:
Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?

V mé hodině to smysl má - vysvětlím.
Žáci si mohou a nemusí v matematice vést sešity. Nekontroluji jim je a nevyžaduji je. Je jejich věc, jak si své záznamy vytvářejí. Ale: u velkých písemek jim dovolím své vlastní (!!) sešity používat. Kdo je má dobře vedené, je ve výhodě, kdo má dobře komentovaná řešení úloh, je ve výhodě atd.
Tyto úohy jsem jim dal k zapsání do sešitu (zapíší si je, pokud budou chtít), aby měli bohatější příkladový materiál.

Díky za odpověď, sám to dělám podobně. Jen si nejsem jist - vnímám dost velkou důležitost vedení žáků i ke kvalitnímu způsobu tvorby zápisu. Byť si dovedu představit proměny media. Jaké jsou vaše názory?

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zápis do sešitu
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:34:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. led 2010 19:30:34
Příspěvky: 25
Peter Krupka píše:
Janek Wagner píše:
Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?

V mé hodině to smysl má - vysvětlím.
Žáci si mohou a nemusí v matematice vést sešity. Nekontroluji jim je a nevyžaduji je. Je jejich věc, jak si své záznamy vytvářejí. Ale: u velkých písemek jim dovolím své vlastní (!!) sešity používat. Kdo je má dobře vedené, je ve výhodě, kdo má dobře komentovaná řešení úloh, je ve výhodě atd.
Tyto úohy jsem jim dal k zapsání do sešitu (zapíší si je, pokud budou chtít), aby měli bohatější příkladový materiál.

To je pěkný nápad nechat jim sešity na písemky!

Já se domnívám, že sešity v matematice smysl mají. Úlohy se prostě musejí aktivně řešit, tím, že si budou studenti řešení jen číst, se podle mého nic nenaučí. (Bohužel takto se např. i naši studenti snaží matiku učit.) Proto je nutné, aby si to sami studenti zapsali, propočítali.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:36:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. úno 2010 10:59:14
Příspěvky: 2
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.

Myslím si také, že smysl didaktických her spočívá především v tom, že žáci nevidí v matematice jen strohou vědu, ale, že je to může být i zábava. Na druhé straně, pokud se to nepoužívá příliš často,je potřeba žáky nějak odměnit, aby se při další hře snažili.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:36:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
K vedení sešitů připojím ještě jeden postřeh:

když mají žáci někde řešit úlohy a problémy (při písemkách, při testech na VŠ, ale třeba i v životě v nějaké náhlé situaci), a to teď nemyslím jenom na matematiku, tak si musí poradit často jen s papírem a tužkou, někdy dokonce zpaměti. Proto si myslím, že je třeba, aby papír a tužku prostě pořád používali i ve výuce, aby se naučili je používat při svém učení apod.
Myslím si, že vedení si vlastních záznamů rukou na papír je zatím nezastupitelné díky kognitivním souvislostem.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zápis do sešitu
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:38:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Tomáš Pavlas píše:
Peter Krupka píše:
Janek Wagner píše:
Zarazilo mě v zhodnocení hodiny to, že se úlohy z pexesa žákům dají k zapsání do sešitu. Má to opravdu dnes ještě smysl?

V mé hodině to smysl má - vysvětlím.
Žáci si mohou a nemusí v matematice vést sešity. Nekontroluji jim je a nevyžaduji je. Je jejich věc, jak si své záznamy vytvářejí. Ale: u velkých písemek jim dovolím své vlastní (!!) sešity používat. Kdo je má dobře vedené, je ve výhodě, kdo má dobře komentovaná řešení úloh, je ve výhodě atd.
Tyto úohy jsem jim dal k zapsání do sešitu (zapíší si je, pokud budou chtít), aby měli bohatější příkladový materiál.

Díky za odpověď, sám to dělám podobně. Jen si nejsem jist - vnímám dost velkou důležitost vedení žáků i ke kvalitnímu způsobu tvorby zápisu. Byť si dovedu představit proměny media. Jaké jsou vaše názory?

Dělám to téměř přesně jako Petr. Jen žákům nastíním další "výhody" vlastního vedení si sešitu při učení. Navedu je na různé možnosti vedení zápisu: odstavci počínaje, myšlenkovými mapami konče.

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:41:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 447
Ještě technologická poznámka: pro tvorbu pexesa se dá použít freeware generátor http://www.stahuj.centrum.cz/hry_a_zabava/logicke/karetni/dawe-pexeso-maker/.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:41:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Hana Kupková píše:
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.

Myslím si také, že smysl didaktických her spočívá především v tom, že žáci nevidí v matematice jen strohou vědu, ale, že je to může být i zábava. Na druhé straně, pokud se to nepoužívá příliš často,je potřeba žáky nějak odměnit, aby se při další hře snažili.

Děkuji za názor. Taky mám ten pocit, že hra, jakkoli je zábavná, musí být zařazována uvážlivě - ne moc často, ať je pořád zábavná. Proto si myslím, že si i z tohoto důvodu žáci zaslouží ocnění za svou aktivní roli.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:42:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Janek Wagner píše:
Ještě technologická poznámka: pro tvorbu pexesa se dá použít freeware generátor http://www.stahuj.centrum.cz/hry_a_zabava/logicke/karetni/dawe-pexeso-maker/.

Děkuji, podívám se. To neznám.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 9. 6. 2010 od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 09. čer 2010 16:46:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Připojím ještě jeden můj názor na hru ve výuce:

Je to velmi "osobnostní" záležitost. Umím si představit učitele, který z každé "hovadiny" dokáže udělat vynikající a zábavnou hru s didaktickým a vzdělávacím dopadem, ale také učitele, které prostě nedokáže hru dobře do výuky zařadit. Ten první zase třeba nedokáže přednést souvislou vygradovanou přednášku, ten druhý zase má vygradovanou každou frontálně odučenou hodinu.
Každý učitel je jiný a každý učitel by měl učit tak, jak mu to nejlépe vyhovuje (s tím, že neříkám, že se nemá pokoušet své obzory rozšiřovat).

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: