Žádné děti se neztratily...
(bohužel ani kdyby chtěly, tak s "dozorným systémem" nemají moc šancí)
Aktivita není vytržena z kontextu dne, trvá 2 h s vysvětlením a hodnocením, s tím, že vlastní pátrání po škole je max. 1 vyučovací hodina, úkoly se vejdou na 1 list A4 (na druhou stranu mají úkoly "kreslící" - nějaký symbol, pan školník při práci apod.) a úkoly vycházejí z dané situace na škole.
... z mé zkušenosti vím, že detektivní a pátrací úkoly jsou velmi oblíbené, hlavně pokud dodáme příběh, spojíme se zážitkem... (z nakladatelství Portál oblíbená literatura pro inspiraci: Záhady pro detektivy začátečníky aj. zde:
http://obchod.portal.cz/produkt/zahady- ... catecniky/ , Chyťte BYCHA,...)
Přivést děti k pokládání otázek, které nás dovedou k řešení, mě inspirovaly tzv. Černé historky, pro prvňáky a mladší žáky si upravuji zvláštní příběhy...