Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Pravidla fóra


Pokud máte dotaz k fungování modulu DUM na Metodickém portálu, něco se vám nedaří udělat, něčemu nerozumíte, nebo vás něco k modulu DUM zajímá, projděte si existující témata, možná odpověď najdete. A když nenajdete, ZEPTEJTE SE! Klikněte na tlačítko NOVÉ TÉMA a svou otázku napište. Fórum sledují lidé, kteří o modul DUM pečují, ale i vy můžete odpovídat na dotazy svých kolegů!

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Proč máme tolik dvojhvězdičkových DUMů?
PříspěvekNapsal: čtv 20. led 2011 22:17:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 15:06:14
Příspěvky: 49
Jsem moc rád, že se daří zveřejňovat a učitelům zpřístupňovat stále nové DUMy. Je dobré si přiznat skutečnost, že udržení kvality DUMů není jednoduchá záležitost. A také to, že ne vždy se to zcela daří.
Všechny DUMy by měly splňovat určitá technická a formální kritéria. Ta jsou zveřejněna například v historickém příspěvky Patří sem ten DUM?. Zároveň jsou na stránce Obsahové požadavky příspěvků popsány některé prvky či aktivity, které by měly DUMy splňovat. Zkuste se prosím podívat na některé DUMy s nižším hodnocením, na kolik tato kritéria splňují. Myslím, že najdete odpověď na výše položenou otázku.

Pěkný den
ON

_________________
--
Ondřej Neumajer
ondrej@neumajer.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Proč mám tolik dvojhvězdičkových DUMů?
PříspěvekNapsal: pát 21. led 2011 17:28:52 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Lucie Slejšková píše:
(Lehce sice odbočím od původního tématu, ale budiž:)
V tom s Vámi, Zdeňku, nemohu souhlasit.
Podívejte se do jakékoliv moderní publikace o kriteriálním hodnocení, jaký vliv má tento způsob na kvalitu výkonů. Rozhodně to nevede k opičkovskému nacvičování.
Mám ale na mysli samozřejmě kvalitní kritéria, ne jejich karikaturu.


Nemám nic proti kritériím! V tom s Vámi souhlasím na 100 %, ale mám pocit, že by se opravdu vytrácela osobnost recenzenta. Něco jiného totiž je, když já sám si stanovím kritéria a já sám si je hlídám, ne? Role recenzenta by pak spočívala výhradně v tom, zda dokáže ohlídat kritéria. I tak to samozřejmě jde.

Něco jiného jsou ale plošné testy, které budou nástrojem hodnocení škol a učitelů. Tam opravdu nacvičování testů (abychom dopadli lépe) vážně hrozí. Cožpak se to občas neděje i dnes?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron