Dobrý den,
do kurzů CLIL se přihlásili především učitelé, kteří již touto metodou pracují nebo aplikují v hodinách její části. Důležité je být motivován a nenechat se od práce odradit.
A jaké byly nejčastější problémy? Nebudu zde psát nic nového:
1) problémy se znalostí obsahových cílů podle ŠVP u učitelů jazyka
2) problémy s jazykovou úrovní u oborových učitelů
3) časová i orgabnizační náročnost (např. ve třídách, kde se učí polovina třídy FRJ a druhá polovina NEJ - jak výuku propojit etc.)
Lucie Slejšková píše:
Dobrý den paní Frýbová,
díky za velkou zásobu odkazů a inspirace. Pro ostatní: znáte a používáte? Chtěli byste o těchto zdrojích něco vědět?
Pochopila jsem, že jste lektorka kurzů pro učitele ZŠ v CLIL. Tak mi to nedá, abych se nezeptala, když mezi nás přišel člověk s takovými zkušenostmi: S jakými problémy při zavádění CLIL do školy jste se nejčastěji u svých "studentů" setkávala? Jak vůbec učitelé na metodu CLIL reagovali?