Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty?
PříspěvekNapsal: pon 25. říj 2010 10:45:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Na jiném místě diskuse se objevila tato otázka:
v případě CLILu propojujeme znalosti cizího jazyka a nejazykového předmětu - ve kterých ročnících (a předmětech) to jsou děti schopny zvládnout?

Nemusíte mít přímo zkušenosti s CLILem, ale zkuste přidat svůj názor.

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: pon 25. říj 2010 11:27:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Odpověď na otázku je velmi jednoduchá..... téměř ve všech ročnících lze postupně pomalu zařazovat tzv. language showers, čili jazykové vstupy....

Otázkou však zůstává, zda jsou kolegové/kolegyně vyučující na 1.st ochotní a jazykově zdatní do toho jít....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: pon 25. říj 2010 12:04:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Ve kterých předmětech? matematika, pracovní činnosti, tělocvik - na 1.st u mladších dětí. Na druhém stupni Z, M, Př, D, TV...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: úte 26. říj 2010 4:00:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Týmová výuka - vidíte nějaká pozitiva v případě použití metody CLIL (propojení nejazykového a jazykového předmětu)? např. v situacích, kdy je kolega jazykář NEodborník na matematiku (kterou ale chceme CLILem vyučovat) a k němu odborník ma matematiku, ale nepříliš zdatný v cizím jazyce? Anebo převažují jen negativa? např. je to příliš finančně nákladné, nedostatečná koordinace práce atd.... podělte se s názory.

Díky, D.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: úte 26. říj 2010 15:44:38 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Velmi výhodné je to v matematice a ve výukových předmětech - prvouka, přírodověda. Materiálů je na internetu v anglickém jazyce dost, takže stačí už jen trochu znalostí učitele a žáci budou naprosto samozřejmě pracovat s anglickými slovíčky.

Zrovna začátkem měsíce hodlám použít materiál do matematiky My shape book. A anglická slovíčka? To bude úplně v pohodě.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: úte 26. říj 2010 17:32:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Pavli, díky, jdete na to ze správné strany. budu se těšit na Vaše komentáře, jak to vašim žáčkům klape.
Budete tuto záležitost řešit nějak oficiálněji? podpis a souhlas rodičů s CLILem? nebo to jen tak poplyne...?

díky, D.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: úte 26. říj 2010 19:33:44 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
jsem na tom podobně jako Pavlína .. na PL nechávám původní texty, takže obohacujeme slovní zásobu o nové anglické matematické termíny

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 17:53:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
A "slovníčky" si sestavujete samy (buď znáte, nebo vyhledáte ve slovníku), nebo máte nějaký zdroj, z něhož čerpáte?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 18:42:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 12:43:28
Příspěvky: 10
Reaguji na první otázku v diskuzi - Myslím, že začít s CLILem je nejjednoduší na první stupni ZŠ, kdy se propojení nabízí - učitel, který má B1 v cizím jazyce by neměl mít obtíže, jelikož metodiku obsahu i jazyka učiva 1.stupně dobře zvládá. A žáci? Nejlépe začít v 1. třídě např. právě u těch dětí, které se seznámily s jazykem již v mateřské škole. Mnoho škol, které má posílenou výuku cizích jazyků, již toto praktikuje, např. ZŠ Nám. Curieových v Praze 1 nebo ZŠ SNP Hradec Králové.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty
PříspěvekNapsal: pát 29. říj 2010 7:30:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Dobrý den, rozhodně bych se neomezovala ve třídě pouze na děti, které měly cizí jazyk již v předškolním vzdělávání. Jak k tomu přijdou ty ostatní? Ale jsem pro nenásilné, postupné zavádění CJ do nejazykových předmětů např. formou již zmíněných Language showers (kolegové, co mají za sebou CLIL školení, vědí...) a k tomu je právě 1.st ideální...
D.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: