Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=467&t=16327
Stránka 1 z 2

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 25. říj 2010 10:45:07 ]
Předmět příspěvku:  Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty?

Na jiném místě diskuse se objevila tato otázka:
v případě CLILu propojujeme znalosti cizího jazyka a nejazykového předmětu - ve kterých ročnících (a předmětech) to jsou děti schopny zvládnout?

Nemusíte mít přímo zkušenosti s CLILem, ale zkuste přidat svůj názor.

Autor:  Dagmar Csatová [ pon 25. říj 2010 11:27:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Odpověď na otázku je velmi jednoduchá..... téměř ve všech ročnících lze postupně pomalu zařazovat tzv. language showers, čili jazykové vstupy....

Otázkou však zůstává, zda jsou kolegové/kolegyně vyučující na 1.st ochotní a jazykově zdatní do toho jít....

Autor:  Dagmar Csatová [ pon 25. říj 2010 12:04:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Ve kterých předmětech? matematika, pracovní činnosti, tělocvik - na 1.st u mladších dětí. Na druhém stupni Z, M, Př, D, TV...

Autor:  Dagmar Csatová [ úte 26. říj 2010 4:00:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Týmová výuka - vidíte nějaká pozitiva v případě použití metody CLIL (propojení nejazykového a jazykového předmětu)? např. v situacích, kdy je kolega jazykář NEodborník na matematiku (kterou ale chceme CLILem vyučovat) a k němu odborník ma matematiku, ale nepříliš zdatný v cizím jazyce? Anebo převažují jen negativa? např. je to příliš finančně nákladné, nedostatečná koordinace práce atd.... podělte se s názory.

Díky, D.

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 26. říj 2010 15:44:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Velmi výhodné je to v matematice a ve výukových předmětech - prvouka, přírodověda. Materiálů je na internetu v anglickém jazyce dost, takže stačí už jen trochu znalostí učitele a žáci budou naprosto samozřejmě pracovat s anglickými slovíčky.

Zrovna začátkem měsíce hodlám použít materiál do matematiky My shape book. A anglická slovíčka? To bude úplně v pohodě.

Autor:  Dagmar Csatová [ úte 26. říj 2010 17:32:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Pavli, díky, jdete na to ze správné strany. budu se těšit na Vaše komentáře, jak to vašim žáčkům klape.
Budete tuto záležitost řešit nějak oficiálněji? podpis a souhlas rodičů s CLILem? nebo to jen tak poplyne...?

díky, D.

Autor:  Mgr. Hana Pilařová [ úte 26. říj 2010 19:33:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

jsem na tom podobně jako Pavlína .. na PL nechávám původní texty, takže obohacujeme slovní zásobu o nové anglické matematické termíny

Autor:  Lucie Slejšková [ čtv 28. říj 2010 17:53:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

A "slovníčky" si sestavujete samy (buď znáte, nebo vyhledáte ve slovníku), nebo máte nějaký zdroj, z něhož čerpáte?

Autor:  Tereza Šmídová [ čtv 28. říj 2010 18:42:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Reaguji na první otázku v diskuzi - Myslím, že začít s CLILem je nejjednoduší na první stupni ZŠ, kdy se propojení nabízí - učitel, který má B1 v cizím jazyce by neměl mít obtíže, jelikož metodiku obsahu i jazyka učiva 1.stupně dobře zvládá. A žáci? Nejlépe začít v 1. třídě např. právě u těch dětí, které se seznámily s jazykem již v mateřské škole. Mnoho škol, které má posílenou výuku cizích jazyků, již toto praktikuje, např. ZŠ Nám. Curieových v Praze 1 nebo ZŠ SNP Hradec Králové.

Autor:  Dagmar Csatová [ pát 29. říj 2010 7:30:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odkdy je vhodné propojovat cizí jazyk s dalšími předměty

Dobrý den, rozhodně bych se neomezovala ve třídě pouze na děti, které měly cizí jazyk již v předškolním vzdělávání. Jak k tomu přijdou ty ostatní? Ale jsem pro nenásilné, postupné zavádění CJ do nejazykových předmětů např. formou již zmíněných Language showers (kolegové, co mají za sebou CLIL školení, vědí...) a k tomu je právě 1.st ideální...
D.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/