Peter Krupka píše:
Jitka Krausová píše:
Na některých školách využívají celý týden k realizaci projektů napříč všemi předměty. Máte někdo tuto zkušenost?
U nás je tradice taková, že v každém ročníku (osm let) je jeden kurz. Je to vymyšleno tak, aby byly v rovnováze kutŕzy s převážnou náplní přírodovědnou a s převážnou náplní společenskovědní. Pak je tam jeden sportovní kurz. Většinou jde o kurzy, které mají skutečně mnohopředmětový charakter.
Ve společenskovědních kurzech jsou i prvky z výtvarného umění a hudby - ale zejména z historie, vlastní tvorba tam není - možná ke škodě věci.
Rozhodně nechci kritizovat Vaši praxi, je obdivuhodné, že jste si vytvořili a udržujete tak pěknou tradici. Jen bych chtěla - spíše pro kolegy, kteří sledují debatu - připomenout, že integrující téma, o němž dnes debatujeme, se má týkat Umělecké tvorby a komunikace a vyučující výtvarné a hudební výchovy na všech školách by měli mít možnost a pravomoc je realizovat zcela podle svých záměrů. Ono je to asi těžké, skloubit a zorganizovat více kurzů a ještě jim zachovat jejich specifický charakter, ale my výtvarníci (i hudebníci) se o ně budeme muset silně hlásit.