Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:41:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Zdravím paní učitelku a další diskutující. Zajímalo by mě, kolik informací k náplni třídenního kurzu dostávají žáci předem, zda jsou například seznámeni se skladbou dílen, s plánovanými výstupy, popř. kolik vstupních informací měli dopředu k dílně Rituál?


Žáci před kurzem dostávájí od vyučujících předmětů Hudba, ICT a Umění a výtvarná komunikace tištěné informace o náplni kurzu, pomůckách, které si s sebou mají vzít a záměrně velmi stručnou informaci o aktivitách, které jsou pro ně připraveny. Pracujem totiž i s momentem překvapení.
O rituálu jsme hovořili již při hodině ve škole - tvořili jsme návrhy rituálních masek.J
S klíčovými kompetencemi jsou vždy žáci seznámeni přímo před jednotlivými aktivitami.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:44:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:46:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Leonora Kitzbergerova píše:
Srdečně zdravím do Liberce kolegyni Zuzanu! Gratuluji k odvaze a upřímně Ti blahopřeji k úspěšnému natočení svěží a svižné hodiny!! Chtěla jsem se zeptat: Vaše škola pořádá tyto kurzy už poněkolikáté? Máte ustálený realizační tým, spolupracujete na společném tématu, nebo se podmínky mění podle okolností?
Lenka


Děkuji, Tvoje hodina byla také perfektní.
Kurzy pořádáme každý rok, vždy pro žáky druhých ročníků vyššího gymnázia. Realizační tým ( 3 lidé) se vždy mění podle toho, kdo v té určité třídě učí Hudební obor a Výtvarný obor. Pouze zůstává kolega s ICT.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:53:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Mgr. Alena Hesová píše:
Dobrý den, zajímalo by mě, jak výuku natočenou výuku ovlivnilo to, že jste měla ve skupině výtvarníky i hudebníky (při běžné výuce nejspíše probíhá výuka výtvarného a hudebního oboru odděleně)?

Děkuji


Je to hodně zajímavá zkušenost. Výtvarníci jsou na mne zvyklí, ale hudebníky znám pouze málo a tak musím přizpůsobit aktivity tak, aby i oni měli šanci být při výtvarných aktivitách spěšní a měli radost z toho, že se jim práce daří. Na kurz často jezdí s obavami, že se po nich budou chtít výtvarná díla ale o to vůbec nejde.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:56:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:27:17
Příspěvky: 10
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Naše škola - Gymnázium Na Zatlance v Praze - se zatím k uplatnění integrujího tématu teprve chystá. Naplánovali jsme si dvou až třídenní tvůrčí soustředění pro třetí ročník, s tím, že budeme vycházet z toho, že žáci už mají výuku hudební i výtvarné výchovy uzavřenou. Ale realizace nás čeká až v příštím školním roce, proto jsem velmi zvědava na všechny zkušenosti. S kolegyní hudebnicí se na celou akci docela těšíme a máme spoustu plánů a představ, co bychom chtěli realizovat.


Naposledy upravil Leonora Kitzbergerova dne stř 22. zář 2010 16:01:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 15:58:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
To zní jako výzva nejen pro žáky, ale i pro učitele, musí najednout výuku rozmýšlet v trošku jiném kontextu...Moc se mi líbí přístup, který popisujete :-)
Zuzana Kostincová píše:
Mgr. Alena Hesová píše:
Dobrý den, zajímalo by mě, jak výuku natočenou výuku ovlivnilo to, že jste měla ve skupině výtvarníky i hudebníky (při běžné výuce nejspíše probíhá výuka výtvarného a hudebního oboru odděleně)?

Děkuji


Je to hodně zajímavá zkušenost. Výtvarníci jsou na mne zvyklí, ale hudebníky znám pouze málo a tak musím přizpůsobit aktivity tak, aby i oni měli šanci být při výtvarných aktivitách spěšní a měli radost z toho, že se jim práce daří. Na kurz často jezdí s obavami, že se po nich budou chtít výtvarná díla ale o to vůbec nejde.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:00:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Zuzana Kostincová píše:
Žáci před kurzem dostávájí od vyučujících předmětů Hudba, ICT a Umění a výtvarná komunikace tištěné informace o náplni kurzu, pomůckách, které si s sebou mají vzít a záměrně velmi stručnou informaci o aktivitách, které jsou pro ně připraveny. Pracujem totiž i s momentem překvapení...


Žáci si na základě informací, které obdrží před kurzem, pravděpodobně udělají nějakou představu o tom, co je asi čeká a přijíždějí s určitým očekáváním. Zkoumáte nějakým způsobem jejich očekávání od kurzu? Porovnáváte je cíleně s jejich dojmy na konci kurzu?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:04:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:27:17
Příspěvky: 10
Zuzana Kostincová píše:
Leonora Kitzbergerova píše:
Srdečně zdravím do Liberce kolegyni Zuzanu! Gratuluji k odvaze a upřímně Ti blahopřeji k úspěšnému natočení svěží a svižné hodiny!! Chtěla jsem se zeptat: Vaše škola pořádá tyto kurzy už poněkolikáté? Máte ustálený realizační tým, spolupracujete na společném tématu, nebo se podmínky mění podle okolností?
Lenka


Děkuji, Tvoje hodina byla také perfektní.
Kurzy pořádáme každý rok, vždy pro žáky druhých ročníků vyššího gymnázia. Realizační tým ( 3 lidé) se vždy mění podle toho, kdo v té určité třídě učí Hudební obor a Výtvarný obor. Pouze zůstává kolega s ICT.


Děkuji za odpověď. :P Moje další otázka je, jaká je zpětná vazba od žáků, jejich reakce na kurz. Předpokládám, že se jim kurz líbí, určitě mají možnost si vyzkoušet spoustu nových činností, ale zajímá mě, zda ho vnímají také jako možnost sebevyjádření, formulování osobní výpovědi.


Naposledy upravil Leonora Kitzbergerova dne stř 22. zář 2010 16:06:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:04:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Leonora Kitzbergerova píše:
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Naše škola - Gymnázium Na Zatlance v Praze - se zatím k uplatnění integrujího tématu teprve chystá. Naplánovali jsme si dvou až třídenní tvůrčí soustředění pro třetí ročník, s tím, že budeme vycházet z toho, že žáci už mají výuku hudební i výtvarné výchovy uzavřenou. Ale realizace nás čeká až v příštím školním roce, proto jsem velmi zvědava na všechny zkušenosti. S kolegyní hudebnicí se na celou akci docela těšíme a máme spoustu plánů a představ, co bychom chtěli realizovat.

Přemýšleli jste také nad možností zapojit i další předměty?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:07:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Pracujeme s integrujícím tématem i v hodinách, např. při projektech, nyní jsme přihlášeni do projektu Libereckého kraje"Evropa v srdcei Evropy" - který nám nabízí možnost propojení prakticky všech předmětů včetně pohybové výchovy a divadla.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: