Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:07:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
V příspěvku se záznamem hodiny máme možnost nahlédnout i do výsledné práce žáků - Rituálu pro čokoládu. Jak hodnotili tento výstup sami žáci - ti, kteří se na jeho přípravě podíleli, i ti, kteří ho sledovali jako díváci?

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:09:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:27:17
Příspěvky: 10
Jitka Krausová píše:
Leonora Kitzbergerova píše:
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Naše škola - Gymnázium Na Zatlance v Praze - se zatím k uplatnění integrujího tématu teprve chystá. Naplánovali jsme si dvou až třídenní tvůrčí soustředění pro třetí ročník, s tím, že budeme vycházet z toho, že žáci už mají výuku hudební i výtvarné výchovy uzavřenou. Ale realizace nás čeká až v příštím školním roce, proto jsem velmi zvědava na všechny zkušenosti. S kolegyní hudebnicí se na celou akci docela těšíme a máme spoustu plánů a představ, co bychom chtěli realizovat.

Přemýšleli jste také nad možností zapojit i další předměty?


Zatím jsme spíš uvažovali o pozvání hostů - aktivních umělců. Ale myslím, že konkrétní obrysy budeme tvořit až na jaře 2011.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:12:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Přeji dobrý den, odpovím, jak to vypadá u nás na gymnáziu.
Naši učitelé zařadili společné integrující téma do výuky každý do svého předmětu ze svého pohledu. Některým věcem jako nevýtvarník nehudebník úplně nerozumím, ale třeba "uvědomuje si význam osobně založených podnětů na vznik estetického prožitku;..." je zařazeno celkem loicky ve výtvarné i v hudební výchově.
Nic podobného, jako jsme viděli v hodině, nerealizujeme - možná je to ale dobrá inspirace.
Děkuji za ni!

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:27:17
Příspěvky: 10
Zuzana Kostincová píše:
Mgr. Alena Hesová píše:
A ještě mám v zásobě jednu otázku - výuka byla realizací společného integrující tématu (určeného pro hudební i výtvarný) UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE. Dostává se tento integrující tematický celek do výuky ještě i jinak než v podobě výjezdního kurzu?

Bylo významnou změnou pro výuku výtvarného (a hudebního oboru) zařazení integrujícího tématu do RVP a posléze do ŠVP? Zasáhlo zařazení integrujícího tématu UMĚLECKÁ TVORBA A KOMUNIKACE školní praxi, případně jak se výuka těchto oborů proměnila?

Náročné otázky, jsem si toho vědoma, ale integrující téma pro 2 obory (i když blízké) je novým prvkem RVP, proto mě zajímá odezva z praxe :-)


Pracujeme s integrujícím tématem i v hodinách, např. při projektech, nyní jsme přihlášeni do projektu Libereckého kraje"Evropa v srdcei Evropy" - který nám nabízí možnost propojení prakticky všech předmětů včetně pohybové výchovy a divadla.


Zuzko, mám dojem, že integrace a mezipředmětové vztahy jsou také tématem Tvé lektorské práce.(?) Je možné se někde podívat, jak to u vás ve škole děláte?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:14:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Zařazení integrujícího tématu určitě ovlivnilo obsah výuky a samozřejmě vyučovací metody. Při výuce žák musí být více aktivní, samostatný, nesmí se bát vystupovat se svými názory a je často konfrontován s názory druhých.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:28:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Na některých školách využívají celý týden k realizaci projektů napříč všemi předměty. Máte někdo tuto zkušenost?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:33:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:27:17
Příspěvky: 10
Jak vyplývá z online debaty, která běží jako zvukový podkres, zdá se, že některé školy realizují integrující téma jako rozsáhlé projekty, které propojují různorodé předměty a oblasti (včetně např. historie apod.) Je skvělé, že téma kolegy zajímá a že se chtějí na jeho realizaci podílet. Mohlo by se ale stát, že by se v tak velkorysém záběru mohl vytratit původní záměr zařazení integrujícího tématu, totiž důraz na uměleckou tvorbu a komunikaci. Tedy nejen žádoucí a důležité rozvíjení tvořivosti žáků v různých směrech a oblastech, ale také setkání se současným uměním v jeho - řekněme - profesionální, "vážné" podobě. Čili rozvíjení specifických dovedností, které souvisejí s vnímáním uměleckého díla, s formováním aktivního a informovaného "poučeného diváka". Asi by měli mít v těchto projektech vždy mít hlavní slovo vyučující výtvarného a hudebního oboru, a to v oblasti přípravy, realizace i evaluace.


Naposledy upravil Leonora Kitzbergerova dne stř 22. zář 2010 16:40:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:36:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Kurz se líbí, vždy je důležité u žáků odbourat ostych a obavy, že s jim jejich spolužáci budou smát. Zatím mám zkušenosti, že se ve třídě vždy najdou tzv. "tahouni", kteří mají zkušenosti s dramatických kroužků či tanečních klubů a ti právě pomáhají ostatním zbavit se ostychu.
Žáci na kurzu pracují ve dvojicích či větších skupinách, takže si navzájem hodně při formulování osobní výpovědi pomáhají. Nikoho nikdy násilnou cestou nepřesvědčujeme, že by měl dělat něco, co mu nesedí. Každý má možnost si najít svoji cestu.
Při závěrečné zpětné vazbě - hodncení kurzu společně, se žáky, sami velice kladně hodnotí změny ve svém chování a jsou překvapeni svými výsledky. V dalších hodinách, ji ve škole, jsou pak mnohem komunikativnější, a odvážnější.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:38:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Jitka Krausová píše:
Na některých školách využívají celý týden k realizaci projektů napříč všemi předměty. Máte někdo tuto zkušenost?


U nás je tradice taková, že v každém ročníku (osm let) je jeden kurz. Je to vymyšleno tak, aby byly v rovnováze kurzy s převážnou náplní přírodovědnou a s převážnou náplní společenskovědní. Pak je tam jeden sportovní kurz. Většinou jde o kurzy, které mají skutečně mnohopředmětový charakter.
Ve společenskovědních kurzech jsou i prvky z výtvarného umění a hudby - ale zejména z historie, vlastní tvorba tam není - možná ke škodě věci.

_________________
Petr Krupka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 9. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 16:44:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. zář 2010 14:01:43
Příspěvky: 13
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V příspěvku se záznamem hodiny máme možnost nahlédnout i do výsledné práce žáků - Rituálu pro čokoládu. Jak hodnotili tento výstup sami žáci - ti, kteří se na jeho přípravě podíleli, i ti, kteří ho sledovali jako díváci?


Bezprostředně po svém výstupu, měli pocit, že se jim rituál podařil, jejich spolužáci je velmi ocenili. Ale musím ještě dodat, že i ostaní jejich spolužáci měli připraveny své rituály. Viděli jsme tak celkem 4 a každý na jiné téma. Žci pak porovnávali, diskutovali atd.

Žáci pak viděli nahrávku se svým rituálem a to byla pro ně daší zkušenost, vidět přímo sebe sama v akci.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: