Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:30:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Interaktivní tabule se na školu pořídila nově, osobně mám za sebou pouze úvodní školení a to mě dost zahltilo, zatím neumím s interaktivní tabulí efektivně pracovat. Problém je i technický, že je např. pouze v jedné třídě, kam vy nemáte přístup tak často, jak byste si i mohli přát.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: spolupráce v týmu učitelů/-ek
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:32:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:32:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Dobrý den, zajímá mě, zda byli žáci v dřívější hodině seznámeni s formou sonet nebo to byla jejich první zkušenost.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:35:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Nová pro ně byla forma Shakespearových sonetů, z dřívějších hodin znali italské Petrarcovy sonety.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:38:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 8:56:30
Příspěvky: 64
Dobrý den, děkuji paní profesorce za natočení hodiny. Jakožto nečeštinářka jsem šťastná, že mám možnost se setkat po dlouhé době se sonety.
Velice mě zaujaly pacovní listy. Oceňuji, že jsou velmi podrobné a žák zkrátka nemá úniku z textu a tématu, což je jistě také cíl.
Vím, že je to asi problém, ale líbilo by se mi, kdyby došlo v hodině k "nejhoršímu" - totiž k recitaci. Je na to někdy prostor v hodinách?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:40:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Inspirován Vaší hodinou jsem si znovu vzal do ruky Shakespearovy sonety. Texty jsou to těžké a mnohovýznamové. Přemýšlel jsem, jak asi Vámi vystavěnou hodinu prožíval introvert, který potřebuje tiché soustředění a vlastní promýšlení významu. Pokud máte ve třídě někoho takového, dáváte mu možnost individuální práce?

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: spolupráce v týmu učitelů/-ek
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:44:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Petr Koubek píše:
Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek

Tohle je velmi zajímavé téma - odlišovat osobnost tvůrce a jeho dílo. Ano, či ne? Děkuji za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:46:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Dobrý den,

chtěla jsem Vám poděkovat, že jste si pro natáčení vybrala právě Sonety od W. Shakespeara.

Dílo je to krásné, ale i náročné a lehce kontroverzní. Vhodně zvolená metodika proto podle mého názoru hraje klíčovou roli. Výuka pak může být dost "riziková".

Co pro Vás bylo "rizikem" této výuky? Co byste příště udělala jinak? Zajímala by mě taková "malá metodická rozvaha" :-)

Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: spolupráce v týmu učitelů/-ek
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:46:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Petr Koubek píše:
Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek

Dobrý den,
děkuji za povzbudivou zpětnou vazbu. Chvilku jsem musela přemýšlet, jak vašemu dotazu rozumět, mám na mysli to téma "konzultování". Nestalo se mi to při odbočení od tématu, většinou o tom zvládám hovořit se studenty sama - při literatuře. Vybavuji si ale, že např. v hodinách jazyka se otevře téma romštiny a významu slov Cikán - Rom. Pokud se ve třídě objeví otevřené xenofobní postoje ( a bohužel mám nemilou zkušenost, že tomu tak je), pak to konzultuji s výchovnou poradkyní nebo s vyučující ZSV.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:51:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Dobrý den, děkuji paní profesorce za natočení hodiny. Jakožto nečeštinářka jsem šťastná, že mám možnost se setkat po dlouhé době se sonety.
Velice mě zaujaly pacovní listy. Oceňuji, že jsou velmi podrobné a žák zkrátka nemá úniku z textu a tématu, což je jistě také cíl.
Vím, že je to asi problém, ale líbilo by se mi, kdyby došlo v hodině k "nejhoršímu" - totiž k recitaci. Je na to někdy prostor v hodinách?

Dobrý den,
v mých hodinách k "nejhoršímu" také dochází, ale netroufla bych si toto zařadit při natáčení. Mým cílem v hodině bylo vytvořit i bezpečné prostředí jak pro studenty, tak pro mě. V běžných hodinách tomu je tak, že studenti všech ročníků se musejí během roku naučit zpaměti pár textů (básní) a ty zarecitovat. I když upřímně - ona to vlst. moc recitace není, pouze u těch, kteří se nestydí a dramatický projev je jim blízký, ostatní - zvlášť starší ročníky - mi spíše přeříkají text komorně, tj. nestojí před celou třídou na stupínku.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: