Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=473&t=15999
Stránka 2 z 4

Autor:  Hana Antonínová Hegerová [ čtv 30. zář 2010 15:30:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Interaktivní tabule se na školu pořídila nově, osobně mám za sebou pouze úvodní školení a to mě dost zahltilo, zatím neumím s interaktivní tabulí efektivně pracovat. Problém je i technický, že je např. pouze v jedné třídě, kam vy nemáte přístup tak často, jak byste si i mohli přát.

Autor:  Petr Koubek [ čtv 30. zář 2010 15:32:26 ]
Předmět příspěvku:  spolupráce v týmu učitelů/-ek

Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ čtv 30. zář 2010 15:32:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Dobrý den, zajímá mě, zda byli žáci v dřívější hodině seznámeni s formou sonet nebo to byla jejich první zkušenost.

Autor:  Hana Antonínová Hegerová [ čtv 30. zář 2010 15:35:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Nová pro ně byla forma Shakespearových sonetů, z dřívějších hodin znali italské Petrarcovy sonety.

Autor:  RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová [ čtv 30. zář 2010 15:38:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Dobrý den, děkuji paní profesorce za natočení hodiny. Jakožto nečeštinářka jsem šťastná, že mám možnost se setkat po dlouhé době se sonety.
Velice mě zaujaly pacovní listy. Oceňuji, že jsou velmi podrobné a žák zkrátka nemá úniku z textu a tématu, což je jistě také cíl.
Vím, že je to asi problém, ale líbilo by se mi, kdyby došlo v hodině k "nejhoršímu" - totiž k recitaci. Je na to někdy prostor v hodinách?

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ čtv 30. zář 2010 15:40:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Inspirován Vaší hodinou jsem si znovu vzal do ruky Shakespearovy sonety. Texty jsou to těžké a mnohovýznamové. Přemýšlel jsem, jak asi Vámi vystavěnou hodinu prožíval introvert, který potřebuje tiché soustředění a vlastní promýšlení významu. Pokud máte ve třídě někoho takového, dáváte mu možnost individuální práce?

Autor:  Jana Vejvodová [ čtv 30. zář 2010 15:44:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: spolupráce v týmu učitelů/-ek

Petr Koubek píše:
Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek

Tohle je velmi zajímavé téma - odlišovat osobnost tvůrce a jeho dílo. Ano, či ne? Děkuji za odpověď.

Autor:  Mgr. Alena Hesová [ čtv 30. zář 2010 15:46:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

Dobrý den,

chtěla jsem Vám poděkovat, že jste si pro natáčení vybrala právě Sonety od W. Shakespeara.

Dílo je to krásné, ale i náročné a lehce kontroverzní. Vhodně zvolená metodika proto podle mého názoru hraje klíčovou roli. Výuka pak může být dost "riziková".

Co pro Vás bylo "rizikem" této výuky? Co byste příště udělala jinak? Zajímala by mě taková "malá metodická rozvaha" :-)

Děkuji

Autor:  Hana Antonínová Hegerová [ čtv 30. zář 2010 15:46:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: spolupráce v týmu učitelů/-ek

Petr Koubek píše:
Vážená paní kolegyně,
opakovaně jsem si prohlédl Vaši hezkou a živou hodinu literární výchovy. Potěšilo mne stejně jako kolegy, že věnujete vrcholné tvorbě více času. Žákům a žákyním už to samotné rozhodnutí pedagožky ukáže cestu a zaměří jejich pozornost na určité hodnoty, učitel jde příkladem ;) A pomůže jim to i při přípravě na maturitu. :lol:
Chci ale otevřít jiné téma, možná Vám to přijde jako z Marsu, ale když se Vám stane, že zjistíte, že žáci nejdou po tématu textů, ale ujedou k hodnocení autora, je u Vás na škole zvykem/ možné toto konzultovat v týmu, například s učitelem občanského a společenskovědního základu? Ten by potom téma tolerance mohl zapracovat do svých hodin. A nebo s učitelem historie, který by mohl ukázat na téma odlišnosti kultur ve svých hodinách (nebo geografa, a ten by mohl...)
Nezlobte se za naivní dotaz. A přeji Vám hodně zdaru!
Petr Koubek

Dobrý den,
děkuji za povzbudivou zpětnou vazbu. Chvilku jsem musela přemýšlet, jak vašemu dotazu rozumět, mám na mysli to téma "konzultování". Nestalo se mi to při odbočení od tématu, většinou o tom zvládám hovořit se studenty sama - při literatuře. Vybavuji si ale, že např. v hodinách jazyka se otevře téma romštiny a významu slov Cikán - Rom. Pokud se ve třídě objeví otevřené xenofobní postoje ( a bohužel mám nemilou zkušenost, že tomu tak je), pak to konzultuji s výchovnou poradkyní nebo s vyučující ZSV.

Autor:  Hana Antonínová Hegerová [ čtv 30. zář 2010 15:51:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00

RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Dobrý den, děkuji paní profesorce za natočení hodiny. Jakožto nečeštinářka jsem šťastná, že mám možnost se setkat po dlouhé době se sonety.
Velice mě zaujaly pacovní listy. Oceňuji, že jsou velmi podrobné a žák zkrátka nemá úniku z textu a tématu, což je jistě také cíl.
Vím, že je to asi problém, ale líbilo by se mi, kdyby došlo v hodině k "nejhoršímu" - totiž k recitaci. Je na to někdy prostor v hodinách?

Dobrý den,
v mých hodinách k "nejhoršímu" také dochází, ale netroufla bych si toto zařadit při natáčení. Mým cílem v hodině bylo vytvořit i bezpečné prostředí jak pro studenty, tak pro mě. V běžných hodinách tomu je tak, že studenti všech ročníků se musejí během roku naučit zpaměti pár textů (básní) a ty zarecitovat. I když upřímně - ona to vlst. moc recitace není, pouze u těch, kteří se nestydí a dramatický projev je jim blízký, ostatní - zvlášť starší ročníky - mi spíše přeříkají text komorně, tj. nestojí před celou třídou na stupínku.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/