Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:27:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Jiří Holubec píše:
Byl bych rád, kdyby se do naší debaty připojili i další. Je skutečně o čem diskutovat: téma hodiny, teoretická část, praktické činnosti, poslopnost jednolivých činností, vybavení třídy, výkony studentů, ať již pěvecké , tak i instrumentální. potěší nás každý příspěvek, tak s chutí do toho! :D

Také přeji pěkné odpoledne, při evaluaci hodiny mě zaujal názor na důkladný nácvik písně. Je skutečně důležitý v tomto okamžiku?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:28:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Ano, souhlasím, je to náročné na čas.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:31:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Eva Klimešová píše:
Deduktivní metoda "objevím si sám" je velmi podnětná ale zároveň náročná na čas a na řízení hodiny, aby se žáci neubírali špatným směrem. Každopádně je velmi univerzální co se týče různých žánrů či epoch. Škoda jen, že dotace na hodiny HV je obvykle velmi malá...Vedete u vás ve škole třeba semináře z HV?

Semináře jsou občas v nabídce pro starší studenty, kdysi se skutečně otvíral a dokonce z HV několi studentů maturovalo. Teď od září ale učím na jiném gymnáziu (osmileté), tam je sice horší vybavení (zatím - už se na tom pracuje!), ale vstřícnější přístup ze strany vedení školy, navíc tam mají klasické dělení na humanitní a přírodovědné zaměření, ož znamená, že humanitní větev bude mít hudební výchovu od kvinty až do oktávy 2 hodiny týdně!!! V primě navíc mají děti 2 hodiny týdně také. Všechny hodiny jsou pochopitelně půlené ...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:32:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 21:00:30
Příspěvky: 10
Jiří Holubec píše:
Posílám další námět k diskuzi, možná trochu detailnější, ale to nevadí: poměrně dost času bylo věnováno harmonii,snaze o pochopení zákonitostí. Možná bych se víc u rock rollu věnoval rytmické problematice, stejně to tam nakonec vyústilo.

Souhlasím, navíc z vlastní zkušenosti vím, že práce s rytmem obecně žáky velmi baví.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:32:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Jitka Krausová píše:
Také přeji pěkné odpoledne, při evaluaci hodiny mě zaujal názor na důkladný nácvik písně. Je skutečně důležitý v tomto okamžiku?
Myslím si, že v té chvíli ne. Při evaluaci jsem si spíš představoval, co bude následovat v příští hodině. V té předvedené byl nácvik podřízen tématu, šlo spíše o dokumentaci probrané látky na příkladu. V takovém případě by mi nevadila absence detailního nácviku. Ten by vše zpomalil a hodina by vyzněla do ztracena. Postup byl dle mého názoru správný, v dalších lekcích by se určitě materiál procvičil.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:36:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 10:04:34
Příspěvky: 11
Dobrý den !
Vaše hodina se mi velmi líbila. Oceňuji, že jste se nebál jít takto "s kůží na trh" (jako první z hudebníků) :P Velmi se mi líbilo, jak jste aktivizoval žáky. Ve třídě byla uvolněná až neformální atmosféra (a věřím, že je ještě uvolněnější, když tam není natáčecí štáb). Myslím, že i ta metoda dedukce tam trochu byla (např. když studenti vyvozovali z notového zápisu písně harmonické schéma rock´n´rollu). Líbil se mi též referát studentů. Chtěla jsem se zeptat, jaké je zadání referátu ? Prezentaci si vytvářejí vždy ve dvojicích ? Dáte jim nějaké podklady, příp. internetové odkazy, či si vše musí vyhledat sami ? Kolik na to mají času ? (Předpokládám, že jej vytvářejí doma).
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:37:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Jitka Krausová píše:
Jiří Holubec píše:
Byl bych rád, kdyby se do naší debaty připojili i další. Je skutečně o čem diskutovat: téma hodiny, teoretická část, praktické činnosti, poslopnost jednolivých činností, vybavení třídy, výkony studentů, ať již pěvecké , tak i instrumentální. potěší nás každý příspěvek, tak s chutí do toho! :D

Také přeji pěkné odpoledne, při evaluaci hodiny mě zaujal názor na důkladný nácvik písně. Je skutečně důležitý v tomto okamžiku?

Je to určitě věc názoru, jde mi vždycky spíš o to, aby děti nejen vzaly zpěvník nebo papír do ruky a jednou si to zazpívaly, protože pokud je to pro ně nová píseň, zase ji vzápětí zapomenou. Jsem zároveň sbormistr, takže i v hodinách HV se snažím trochu víc "nacvičovat" a ne jen přezpívávat :)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:38:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Chtěl bych dodat, že jsem při výuce na gymnáziu postupoval při instrumentální hře podobně jako Libor. Pro nástroje jsem buď používal jednoduchý notový-rytmický zápis patternů, nebo jsem stejně jako Libor předvedl, co mají hrát. Studenti si to většinou bez problémů zapamatovali. Instrumentální hra je kořením výuky, umožňuje zapojit každého. A tak to má být. Nebo ne?


Naposledy upravil Jiří Holubec dne stř 03. lis 2010 16:39:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:39:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. lis 2010 19:51:27
Příspěvky: 7
Dobrý den, srdečně zdravím oba profesory. Hodina se mi moc líbila, našla jsem si v ní množství inspirací. Zajímalo by mě, jak moc podrobně se pan profesor Sládek věnuje v hodinách harmonii? Děkuji...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:42:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Než odpoví Libor, zdravím paní Gratzovou. :D Kromě odvození harmonie mě potěšilo, že byla přítomna (harmonie, ne paní Gratzová)i při vysvětlování doprovodu hráči na piáno (mimochodem výbornému) a také hráčce na kontrabas.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: