Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:43:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Magdaléna Štaffová píše:
Dobrý den !
Vaše hodina se mi velmi líbila. Oceňuji, že jste se nebál jít takto "s kůží na trh" (jako první z hudebníků) :P Velmi se mi líbilo, jak jste aktivizoval žáky. Ve třídě byla uvolněná až neformální atmosféra (a věřím, že je ještě uvolněnější, když tam není natáčecí štáb). Myslím, že i ta metoda dedukce tam trochu byla (např. když studenti vyvozovali z notového zápisu písně harmonické schéma rock´n´rollu). Líbil se mi též referát studentů. Chtěla jsem se zeptat, jaké je zadání referátu ? Prezentaci si vytvářejí vždy ve dvojicích ? Dáte jim nějaké podklady, příp. internetové odkazy, či si vše musí vyhledat sami ? Kolik na to mají času ? (Předpokládám, že jej vytvářejí doma).
Děkuji

Dobrý den, děkuji!!Máte pravdu, atmosféra tam bývá výrazně uvolněnější. Zadání referátu je buď určitý styl a z něj si studenti vybírají kapelu nebo interpreta, někdy ale přímo "nabídnu" konkrétní osobu jako právě v tomhle případě. Obvykle to studenti zpracovávají sami, mohou ale i ve dvojicích - učí se komunikovat a rozdělovat si role. Podklady jim nedávám vůbec, jen nabízím některé tituly, takže si mohou půjčit, ale většinou si to vytvářejí ze svých zdrojů. A pochopitelně doma.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:46:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:48:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 21:00:30
Příspěvky: 10
Dlouho jsem přemýšlela, jak pracovat s referátem, aby výsledkem nebylo pouhé opsání látky a následné přečtení (hurá, mám to za sebou). Pokud zadávám referáty, snažím se kloubit dva dílčí týkající se jednoho problému. Donutí to žáky vzájemně se poslouchat a i při tvoření trochu víc dumat nad tím, aby to mělo hlavu a patu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:52:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Bylo bezvadné, že druhá část hodiny byla vlastně zkouška třídního souboru, třídní kapely.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:52:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Marta Gratzová píše:
Dobrý den, srdečně zdravím oba profesory. Hodina se mi moc líbila, našla jsem si v ní množství inspirací. Zajímalo by mě, jak moc podrobně se pan profesor Sládek věnuje v hodinách harmonii? Děkuji...

Dobrý den, děkuji! Moje představa je taková, že by studenti na konci kvarty (vlastně je to devátá třída) měli mít alespoň ponětí o základní harmonii, tj. tónika, dominanta, subdominanta. A měli by umět to také využít a rozumět tomu při zpěvu písní - prostě vědět proč jsou nad notovou osnovou ty akordy, které tam jsou! Ale u starších záleží trochu na tom, jak moc jim to jde, například u jedné třídy jsme v sextě dělali teoreticky (a někteří i prakticky) i mimotonální dominanty, klamné závěry ap., až jsem žasl, jak jim to šlo a snad i bavilo!!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:53:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 21:00:30
Příspěvky: 10
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 16:58:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Naprosto souhlasím s paní Klimešovou. Je na učiteli, aby vymyslel způsob, jak KAŽDÉHO ve třídě do muzicírování zapojit, i kdyby jeho "činnost" spočívala ve dvou nebo v jednom úderu do bubnu.


Naposledy upravil Jiří Holubec dne stř 03. lis 2010 17:01:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:00:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Eva Klimešová píše:
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.

Stoprocentně! Pochopitelně se musí velmi operativně reagovat na to, jak co komu jde a využívat jejich shcopností a dovedností. Strašně špatně se to plánuje časově, prakticky to nejde a někdy jde hodně o improvizaci na místě. O to je to možná zajímavější - člověk si v tom jejich prkatickém provedení písně musí najít to, co vypíchne, pochválí a tím je zároveň popstrčí dopředu (i se sebevědomím).
Také máte pravdu s tím referátem - to je zajímavé, zkusím se tím inspirovat, díky!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:01:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. lis 2010 19:51:27
Příspěvky: 7
Libor Sládek píše:
Marta Gratzová píše:
Dobrý den, srdečně zdravím oba profesory. Hodina se mi moc líbila, našla jsem si v ní množství inspirací. Zajímalo by mě, jak moc podrobně se pan profesor Sládek věnuje v hodinách harmonii? Děkuji...

Dobrý den, děkuji! Moje představa je taková, že by studenti na konci kvarty (vlastně je to devátá třída) měli mít alespoň ponětí o základní harmonii, tj. tónika, dominanta, subdominanta. A měli by umět to také využít a rozumět tomu při zpěvu písní - prostě vědět proč jsou nad notovou osnovou ty akordy, které tam jsou! Ale u starších záleží trochu na tom, jak moc jim to jde, například u jedné třídy jsme v sextě dělali teoreticky (a někteří i prakticky) i mimotonální dominanty, klamné závěry ap., až jsem žasl, jak jim to šlo a snad i bavilo!!

A jakým způsobem začínáte v harmonii tzv. od nuly? Spíš teoreticky přes hledání 1.4.5. stupně ve stupnici, nebo přes slyšenou hudbu a hledání změn?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:02:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Jiří Holubec píše:
Naprosto souhlasím s paní Klimešovou. Je na učiteli, aby vymyslel způsob, jak KAŽDÉHO ve třídě do muzicírování zapojit, i kdyby jeho "činnost" spočívala ve dvou nebo v jednom úderu do bubnu.

Někdy je možná těžké zapojit každého, máte nějakou metodu - osvědčenou :) teda kromě síly osobnosti

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: