Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:02:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Jiří Holubec píše:
Naprosto souhlasím s paní Klimešovou. Je na učiteli, aby vymyslel způsob, jak KAŽDÉHO ve třídě do muzicírování zapojit, i kdyby jeho "činnost" spočívala ve dvou nebo v jednom úderu do bubnu.

Přesně - i ten největší sígr se dá "utáhnout na vařené nudli", někdy to ale chvilku trvá... :D


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:04:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Libor Sládek píše:
Jiří Holubec píše:
Naprosto souhlasím s paní Klimešovou. Je na učiteli, aby vymyslel způsob, jak KAŽDÉHO ve třídě do muzicírování zapojit, i kdyby jeho "činnost" spočívala ve dvou nebo v jednom úderu do bubnu.

Přesně - i ten největší sígr se dá "utáhnout na vařené nudli", někdy to ale chvilku trvá... :D

To je pravda, ale pak to teprve stojí za to.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:05:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Jitka Krausová píše:
Jiří Holubec píše:
Naprosto souhlasím s paní Klimešovou. Je na učiteli, aby vymyslel způsob, jak KAŽDÉHO ve třídě do muzicírování zapojit, i kdyby jeho "činnost" spočívala ve dvou nebo v jednom úderu do bubnu.

Někdy je možná těžké zapojit každého, máte nějakou metodu - osvědčenou :) teda kromě síly osobnosti

To je opravdu těžké - vědomou metodu nemám, měl bych je dost dobře znát a vědět, v čem nemají (nebo naopak mají) problém - rytmus, noty, koordinace, hlas. Někdo se tomu zapojení vehementně brání, tak se na něj zase nesmí moc "tlačit". Je to všechno spíše o komunikaci ... :)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:07:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 10:04:34
Příspěvky: 11
Eva Klimešová píše:
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.

Myslím, že osobnost učitele Hv je nesmírně důležitá. Měl by být dobrým hudebníkem, a to navíc v celé škále hudebních činností (a že jich není málo :P ), zároveň pedagogem, někdy i psychologem...Měl by mít dobrý vztah k studentům, příp. žákům, se kterými pracuje, a dokázat na ně přenášet své nadšení z hudby a muzicírování. Když k tomu připočteme podmínky, v jakých mnohde pracuje, je to velmi obtížné...Otázkou je, nakolik toto jeho v pravém slova smyslu poslání dnešní společnost doceňuje...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:09:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 21:00:30
Příspěvky: 10
Magdaléna Štaffová píše:
Eva Klimešová píše:
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.

Myslím, že osobnost učitele Hv je nesmírně důležitá. Měl by být dobrým hudebníkem, a to navíc v celé škále hudebních činností (a že jich není málo :P ), zároveň pedagogem, někdy i psychologem...Měl by mít dobrý vztah k studentům, příp. žákům, se kterými pracuje, a dokázat na ně přenášet své nadšení z hudby a muzicírování. Když k tomu připočteme podmínky, v jakých mnohde pracuje, je to velmi obtížné...Otázkou je, nakolik toto jeho v pravém slova smyslu poslání dnešní společnost doceňuje...

Přesně tak, uvařit z mála je někdy opavdu uměním (jak příznačné :) )


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:11:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Návštěvník píše:
Libor Sládek píše:
Marta Gratzová píše:
Dobrý den, srdečně zdravím oba profesory. Hodina se mi moc líbila, našla jsem si v ní množství inspirací. Zajímalo by mě, jak moc podrobně se pan profesor Sládek věnuje v hodinách harmonii? Děkuji...

Dobrý den, děkuji! Moje představa je taková, že by studenti na konci kvarty (vlastně je to devátá třída) měli mít alespoň ponětí o základní harmonii, tj. tónika, dominanta, subdominanta. A měli by umět to také využít a rozumět tomu při zpěvu písní - prostě vědět proč jsou nad notovou osnovou ty akordy, které tam jsou! Ale u starších záleží trochu na tom, jak moc jim to jde, například u jedné třídy jsme v sextě dělali teoreticky (a někteří i prakticky) i mimotonální dominanty, klamné závěry ap., až jsem žasl, jak jim to šlo a snad i bavilo!!

A jakým způsobem začínáte v harmonii tzv. od nuly? Spíš teoreticky přes hledání 1.4.5. stupně ve stupnici, nebo přes slyšenou hudbu a hledání změn?

Po notách, intervalech a stupnicích studentům vlastně jen poskytnu "nové názvy" 1., 4. a 5. stupně a zároveň se to učíme poslouchat a vidět v běžných písních. Ještě jim říkám pár základních pravidel - před závěrečnou tónikou je drtivou většinou dominanta ap. Velmi rychle zjistí a "naposlouchají" všechny základní harmonické akordy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:12:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Návštěvník píše:
Libor Sládek píše:
Marta Gratzová píše:
Dobrý den, srdečně zdravím oba profesory. Hodina se mi moc líbila, našla jsem si v ní množství inspirací. Zajímalo by mě, jak moc podrobně se pan profesor Sládek věnuje v hodinách harmonii? Děkuji...

Dobrý den, děkuji! Moje představa je taková, že by studenti na konci kvarty (vlastně je to devátá třída) měli mít alespoň ponětí o základní harmonii, tj. tónika, dominanta, subdominanta. A měli by umět to také využít a rozumět tomu při zpěvu písní - prostě vědět proč jsou nad notovou osnovou ty akordy, které tam jsou! Ale u starších záleží trochu na tom, jak moc jim to jde, například u jedné třídy jsme v sextě dělali teoreticky (a někteří i prakticky) i mimotonální dominanty, klamné závěry ap., až jsem žasl, jak jim to šlo a snad i bavilo!!

A jakým způsobem začínáte v harmonii tzv. od nuly? Spíš teoreticky přes hledání 1.4.5. stupně ve stupnici, nebo přes slyšenou hudbu a hledání změn?

Připojím se k debatě o harmonii: se studenty jsme se snažili T a D (S) nejprve "cítit" , tedy na počátku jsme šli opravdu spíše cestou hledání změn a hledání charakteru funkcí. Teoretický výklad byl potom snadnější. Vše jsme procvičovali na písních a při společném (instrumentálním) muzicírování.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:15:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Každý si vyzkoušel "basování" na base, baskytaře nebo klávesách nejprve podle záznamu a pak i u jednodušších skladeb podle citu...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:17:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Jiří Holubec píše:
Byl bych rád, kdyby se do naší debaty připojili i další. Je skutečně o čem diskutovat: téma hodiny, teoretická část, praktické činnosti, poslopnost jednolivých činností, vybavení třídy, výkony studentů, ať již pěvecké , tak i instrumentální. potěší nás každý příspěvek, tak s chutí do toho! :D

Ještě se zeptám- v čem by byla přínosná změna pořadí jednotlivých částí hodiny?

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Ptám se Libora, i ostatních diskutujících: rytmické figury, patterny pro perkuse, píšete do not, nebo spíše předzpíváváte? Jak daleko se "dostáváte" v rytmické výchově? Noty-tedy zápis? Nebo spíše procvičování bez zápisu?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: