Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:23:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. říj 2009 9:59:26
Příspěvky: 26
Úvodní diskusi k tématu "Wovon träumen wir?" bych možná podpořila psaným brainstormingem na tabuli. Chápu, že ale hodina měla jasný plán a právě při větším brainstormingu by se hodina mohla zdržet.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:27:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:46:57
Příspěvky: 9
Zdravím paní Frýbovou a chtěla bych se zeptat na pár praktických věcí, se kterými se každý němčinář potýká: 1) jak řeší ohromné množství slovní zásoby, které mají žáci zvládnout ke každé lekci. Navíc v Direktu je slovní zásoba řazena abecedně, a ne podle jednotlivých stránek v lekcích.
2) V této lekci jsou z gramatiky obsaženy vazby sloves. Opět, z mé vlastní zkušenosti, je jejich velké množství. Jakou volíte taktiku k jejich aktivnímu zvládnutí žáky? Z natočené hodiny je patrné, že pro některé už byl oříšek zapamatovat si vazbu träumen von (Dat).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:28:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 04. lis 2010 16:29:32
Příspěvky: 10
Mgr. Ivana Frýbová píše:
Pavla Zapletalová píše:
Chtěla jsem se Ivany zeptat (já doufám, že můžu i nadale tykat, když se známe) na gramatický jev kondicionál který se v hodině hojně používal. Žáci jej už znali předem a měli ho procvičený, nebo se s ním prostřednictví textů setkali poprvé? Děkuji.P. Zapletalová


Zdravím Pavlo :D k vám do dalekého kraje. Děkuji za dotaz a krátce odpovím. V předcházející lekci pracovali žáci s konjunktivem modálních sloves, probírala se zde látka, jak někomu poradit - man sollte, man musste etc. V této hodině jsme se zabývali kondicionálem pravidelných a nepravidelných sloves a částečně i konjunktivem.


Děkuju. Při sledování hodiny jsem si právě říkala, že s ním ještě trochu bojují, že ho nemají příliš zažitý a jestli by právě nebylo vhodné ho ještě před aktivním používání, když už se žáci soustřeďují především na obsah, ho více procvičit a upevnit? Jinak s učebnicí Direkt právě začínáme, takže ještě s ní nemám velkou zkušenost, co se týká metodické koncepce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:29:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 04. úno 2008 8:28:44
Příspěvky: 19
Stanislava Podolková píše:
Jana Nálepová píše:
Jak se Vám líbila metoda, kterou paní Frýbová zvolila pro svoji hodinu?

Hodina paní Frýbové jako úvodní motivační hodiny se mi líbila, žáci jsou aktivní a snaží se co nejvíce komunikovat. Metoda vnitřního a vnějšího mě moc neoslovila, působila na mě trochu rušivým dojmem. Ale je vidět, že žáci jsou na tuto metodu zvyklí.


Dobrý den, paní Podolková,

děkuji za váš názor.
V hodinách preferuji práci ve skupinách, často skupiny měním a žáci jsou na tento způsob výuky zvyklí. Využívám ji často u reprodukce různých textů a všichni žáci se dostanou ke slovu. Zároveň odbouráváme strach z mluvení, z možnosti udělat chybu. :o
Co se týká metody "Kugellager", tak tu využívám ráda pro krátké dialogy i nácvik jednoduchých gramatických struktur. Je pravda, že místnost je značně malá a možná i proto vás hluk v učebně rušil. Já mám s touto metodou ale jen dobré zkušenosti.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:30:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. říj 2009 9:59:26
Příspěvky: 26
Ivo, je něco, co tě hned po skončení hodiny napadlo, že bys v hodině změnila?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:32:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 04. úno 2008 8:28:44
Příspěvky: 19
Mgr. Kamila Sladkovská píše:
Úvodní diskusi k tématu "Wovon träumen wir?" bych možná podpořila psaným brainstormingem na tabuli. Chápu, že ale hodina měla jasný plán a právě při větším brainstormingu by se hodina mohla zdržet.


Ahoj Kamilo,

také jsem o brainstormingu uvažovala jako o vhodném úvodu, pak jsem se rozhodla pro jiný způsob, protože pak pracují žáci hodně ve skupinách. Neměla jsem prostě tolik času.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:38:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 04. úno 2008 8:28:44
Příspěvky: 19
Stanislava Podolková píše:
Zdravím paní Frýbovou a chtěla bych se zeptat na pár praktických věcí, se kterými se každý němčinář potýká: 1) jak řeší ohromné množství slovní zásoby, které mají žáci zvládnout ke každé lekci. Navíc v Direktu je slovní zásoba řazena abecedně, a ne podle jednotlivých stránek v lekcích.
2) V této lekci jsou z gramatiky obsaženy vazby sloves. Opět, z mé vlastní zkušenosti, je jejich velké množství. Jakou volíte taktiku k jejich aktivnímu zvládnutí žáky? Z natočené hodiny je patrné, že pro některé už byl oříšek zapamatovat si vazbu träumen von (Dat).


1) slovní zásobu zadávám pouze tu, kterou jsme v hodině probrali, žáci si zapísují slovíčka většinou z dvojstrany v učebnici.

2) slovesné vazby nejsou tématem této hodiny, ale u slovesných vazeb používám i drilovou metodu. :D


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:41:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 14:41:35
Příspěvky: 16
Stanislava Podolková píše:
Zdravím paní Frýbovou a chtěla bych se zeptat na pár praktických věcí, se kterými se každý němčinář potýká: 1) jak řeší ohromné množství slovní zásoby, které mají žáci zvládnout ke každé lekci. Navíc v Direktu je slovní zásoba řazena abecedně, a ne podle jednotlivých stránek v lekcích.
2) V této lekci jsou z gramatiky obsaženy vazby sloves. Opět, z mé vlastní zkušenosti, je jejich velké množství. Jakou volíte taktiku k jejich aktivnímu zvládnutí žáky? Z natočené hodiny je patrné, že pro některé už byl oříšek zapamatovat si vazbu träumen von (Dat).


Pži zvolené metodě byla slovesná vzaba procvičována, což si myslím, že je ideální řečení pro nácvik. Jinak než takto aktivně vazby používat se asi nedají zautomatizovat. Neznám ale moc dobře učebnici Direkt, nevím, jak velká je aktivní zásoba v jednotlivých lekcích.


Naposledy upravil Jana Nálepová dne čtv 11. lis 2010 16:43:15, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:42:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 04. úno 2008 8:28:44
Příspěvky: 19
Mgr. Kamila Sladkovská píše:
Ivo, je něco, co tě hned po skončení hodiny napadlo, že bys v hodině změnila?


Po zhlédnutí hodiny bych se už asi příště tolik nevěnovala "Vermutungen", ale více metodě "Kugellager", abychom více natrénovali novou slovní zásobu i gramatiku. :P


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 11. 11. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 11. lis 2010 16:44:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 15:46:57
Příspěvky: 9
Mgr. Ivana Frýbová píše:
Stanislava Podolková píše:
Zdravím paní Frýbovou a chtěla bych se zeptat na pár praktických věcí, se kterými se každý němčinář potýká: 1) jak řeší ohromné množství slovní zásoby, které mají žáci zvládnout ke každé lekci. Navíc v Direktu je slovní zásoba řazena abecedně, a ne podle jednotlivých stránek v lekcích.
2) V této lekci jsou z gramatiky obsaženy vazby sloves. Opět, z mé vlastní zkušenosti, je jejich velké množství. Jakou volíte taktiku k jejich aktivnímu zvládnutí žáky? Z natočené hodiny je patrné, že pro některé už byl oříšek zapamatovat si vazbu träumen von (Dat).


1) slovní zásobu zadávám pouze tu, kterou jsme v hodině probrali, žáci si zapísují slovíčka většinou z dvojstrany v učebnici.

2) slovesné vazby nejsou tématem této hodiny, ale u slovesných vazeb používám i drilovou metodu. :D


Ono asi bez drilové metody nejde :-) Ale moji žáci vždy, když uviděli přes stranu A4 slovesa a jejich vazby, tak "omdlívali"


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: