Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
PRVNÍ DOJMY https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=477&t=16201 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Zdeňka Švecová [ pon 04. říj 2010 13:03:20 ] |
Předmět příspěvku: | PRVNÍ DOJMY |
Viděli jste videozáznam vyučovací hodiny německého jazyka z gymnázia v Čáslavi, nebo jeho části? Jaké jsou vaše první dojmy z hodiny? Zaujalo nebo překvapilo vás něco? Těšíme se na vaše příspěvky. |
Autor: | Návštěvník [ ned 31. říj 2010 19:53:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
Hodina je velmi hezky metodicky postavena. Líbí se mi, že učitelka mluví celou hodinu německy. Měla by ale zapracovat na svých jazykových nedostatcích. Celou hodinu oslovuje děti 3 .osobou mn. č. - sie - oni se podívají, oni můžou začít, oni mají 5 minut čas : sie können beginnen, seien sie so nett , was wissen sie(co oni vědí), sagen sie (oni mi řeknou), místo řekněte mi (2.osobou mn.č. -vy všichni ), - místo seid (ihr) so nett (buďte tak hodní), to je opravdu hrubá chyba, kterou si paní učitelka nejspíš ani neuvědomuje. Chybí také odlučitelné předpony na konci věty (schauen sie...........nach) a používá špatné koncovky. Rozkaz tvoří také špatně (jednotlivci nemůže říct :Zeigen sie das Bild, ale: zeige das Bild). Považovala jsem za nutné tento nedostatek uvést, paní učitelka si jistě chybu připustí a příští hodiny tomu přizpůsobí a přestane děti oslovovat oni. Děkuji |
Autor: | Návštěvník [ ned 31. říj 2010 20:22:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
Jestli to nebude tím, milý Návštěvníku, ža paní profesorka svým studentům vyká, což na střední škole je docela běžné. Takže o žádné hrubé chybě nelze hovořit. Sonst muss ich diese Unterrichtsstunde loben. |
Autor: | Návštěvník [ pon 01. lis 2010 11:11:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
To bylo to první co mě napadlo, bohužel, když k nim mluví jednotlivě používá ,,du" , proč tedy jednotlivcům tyká? , když celé skupině vyká? v češtině tyká také. Proto jsem vykání v tomto případě vyloučila a chtěla ji touto cestou pouze upozornit. Jak jsem již napsala, hodina je moc pěkně sestavená a líbí se mi. Mgr. Nosková |
Autor: | Vlastimil Kudláček [ čtv 04. lis 2010 16:40:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
Zdravím a dovoluji si paní učitelce poblahopřát k vyučovací jednotce, která byla dle mého názoru dobře připravena i zrealizována. Občasná přeřeknutí a drobné nepřesnosti v komunikaci bych vzhledem k zaměření jednotky, kterým byla komunikace, neviděl jako problém - všichni jsme přeci jen lidé a tu a tam se dopouštíme nějakých těch chybiček, neb je to přeci lidské. Za sebe mohu říci, že se mi prezentovaná vyučovací jednotka velmi líbila a byl jsem mile překvapen tím, v jakém rozsahu a jak ochotně žáci komunikovali a spolupracovali. Z vlastní zkušenosti vím, že přimět mládež ke spolupráci bývá někdy dosti obtížné ba dokonce nemožné - nemluvě o tom, když mají komunikovat v cizím jazyce. Za toto paní učitelce tleskám a pokud to ve všech jejích hodinách vypadá takto, tak jí i tiše zavídím. Vlastimil Kudláček |
Autor: | Mgr. Ivana Frýbová [ pát 05. lis 2010 15:34:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
Návštěvník píše: Hodina je velmi hezky metodicky postavena. Líbí se mi, že učitelka mluví celou hodinu německy. Měla by ale zapracovat na svých jazykových nedostatcích. Celou hodinu oslovuje děti 3 .osobou mn. č. - sie - oni se podívají, oni můžou začít, oni mají 5 minut čas : sie können beginnen, seien sie so nett , was wissen sie(co oni vědí), sagen sie (oni mi řeknou), místo řekněte mi (2.osobou mn.č. -vy všichni ), - místo seid (ihr) so nett (buďte tak hodní), to je opravdu hrubá chyba, kterou si paní učitelka nejspíš ani neuvědomuje. Chybí také odlučitelné předpony na konci věty (schauen sie...........nach) a používá špatné koncovky. Rozkaz tvoří také špatně (jednotlivci nemůže říct :Zeigen sie das Bild, ale: zeige das Bild). Považovala jsem za nutné tento nedostatek uvést, paní učitelka si jistě chybu připustí a příští hodiny tomu přizpůsobí a přestane děti oslovovat oni. Děkuji Dobrý den, studentky a studenty neoslovuji "oni", ale vykám jim. Často je oslovuji jménem, ale vykám jim; tedy např. Ivo, seien Sie so nett und kommen Sie an die Tafel. V poslední době mi to ale přináší spíše problémy, protože děti nechtějí vykání. Snažím se tedy přejít na tykání, a proto se i v natáčené hodině objevuje střídání tykání a vykání. Vím, že to není dobře, ale nemohu se starému zvyku tak lehce odnaučit. Mgr. Ivana Frýbová |
Autor: | Mgr. Ivana Frýbová [ pát 05. lis 2010 15:42:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PRVNÍ DOJMY |
Vlastimil Kudláček píše: Zdravím a dovoluji si paní učitelce poblahopřát k vyučovací jednotce, která byla dle mého názoru dobře připravena i zrealizována. Občasná přeřeknutí a drobné nepřesnosti v komunikaci bych vzhledem k zaměření jednotky, kterým byla komunikace, neviděl jako problém - všichni jsme přeci jen lidé a tu a tam se dopouštíme nějakých těch chybiček, neb je to přeci lidské. Za sebe mohu říci, že se mi prezentovaná vyučovací jednotka velmi líbila a byl jsem mile překvapen tím, v jakém rozsahu a jak ochotně žáci komunikovali a spolupracovali. Z vlastní zkušenosti vím, že přimět mládež ke spolupráci bývá někdy dosti obtížné ba dokonce nemožné - nemluvě o tom, když mají komunikovat v cizím jazyce. Za toto paní učitelce tleskám a pokud to ve všech jejích hodinách vypadá takto, tak jí i tiše zavídím. Vlastimil Kudláček Dobrý den, děkuji za milý příspěvek. Občas se do hodiny tak zaberu, že nevnímám drobné chybičky, kterých se dopouštím. Při prohlížení videa z natáčené hodiny jsem si je také uvědomila. Asi by neškodilo přihlásit se na stipendijní jazykový pobyt od Goethe Institutu! Mgr. Ivana Frýbová |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |