Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: pon 20. zář 2010 13:39:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. srp 2009 8:27:37
Příspěvky: 35
Myslíte si, že současné rámcové vzdělávací programy nastavují dostatečně podmínky k rozvoji ICT gramotnosti, případně k rozvoji ICT kompetencí, které vy považujete za základní a nezbytné?

_________________
Daniela


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: pát 01. říj 2010 6:30:51 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Domnívám se, že problém není v RVP. Ten je tak vágní (v mnoha směrech), že kdo chce, může si tam v podstatě naroubovat, co by rád (a naopak).
Zásadní je ŠVP - jak ho kolegové nastavili, co všechno zařadili obsahově do jednotlivých předmětů apod.

Myslím, že je nám všem jasné, že ICT (gramotnost) nelze chápat jen jako náplň jednoho z předmětů v rozvrhu. Pokud chceme "vypouštět" ze základních škol opravdu gramotné žáky, pak je třeba integrovat ICT do co největšího množství předmětů.
Děje se tak?
Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: stř 13. říj 2010 9:38:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Pavlína Hublová píše:
Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?


Dobrý den,
v první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy. V první řadě jsou kompetence učitelů. Doporučuji prohlédnout zvláště první video v tomto článkuhttp://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495, je to moc pěkné.
Přeji hezký den.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: stř 13. říj 2010 19:12:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Tak to vypadá, že prubířským kamenem nebude ICT gramotnost žáků, ale učitelů :-).

Problémem možná je, jak některé učitele motivovat k tomu, aby měli zájem na svých IT kompetencích pracovat. Jak to děláte na svých školách?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: čtv 14. říj 2010 17:10:06 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Martin Rusek píše:
V první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy.


Když ono někdy milé a příjemné slovo nefunguje. Můžete se usmívat, můžete doporučovat, můžete motivovat - ale když vše selže, nelze než prásknout do stolu a zavelet. Tak nějak jsem to myslela.

Ale máte pravdu, vše souvisí se vším...
  • Jaký vztah má vedení k moderním technologiím, takový tlak bude vyvíjen na učitele.
  • Pokud chceme, aby učitelé používali technologie, musí na škole být. :lol: A musí mít nějakou únosnou úroveň.
  • Pokud učitelé mají k dispozici technologie, musí je umět ovládat, tj. je třeba zajistit vzdělávání. A to není zrovna nejlehčí úkol. Zajistit kvalitu kurzu, suplování, motivaci učitelů...
  • Velký problém je v tom, že děti s počítači vyrůstají, zato učitelé se vše musí "doučit"....

Sepsala jsem jen pár věcí, jistě najdeme společně i další problémy.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
PříspěvekNapsal: pát 12. led 2018 17:16:15 
Já osobně si myslím, že krom ICT gramotnosti učitelů, je nezbytnou podmínkou k tomu, abychom mohli rozvíjet ICT gramotnost u žáků, mít na školách dostatečné materiální a technické vybavení(interaktivní tabule ve všech učebnách, PC, tablety ......). Pak bude i integrace ICT do ostatních předmětů snažší.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: