Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: pon 20. zář 2010 13:36:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. srp 2009 8:27:37
Příspěvky: 35
Myslíte si, že definice ICT gramotnosti pomůže při formulování konkrétních vzdělávacích cílů pro jednotlivé stupně vzdělávání v oblasti ICT?

_________________
Daniela


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: úte 21. zář 2010 15:18:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 21. zář 2010 15:06:49
Příspěvky: 81
Samozřejmě, že ano.
Otázkou ale je, kdo bude dané vzdělávací cíle určovat. Jedním z problémů našeho vzdělávacího systému je "přejímání definic" do strategických záměrů škol a potažmo individuálních plánů.

Správné definování dostatečně ambiciózních cílů a přitom realisticky nastavených měřitelných ukazatelů jejich splnitelnosti je jednou z oblastí, ve kterých máme nemalé rezervy.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: čtv 14. říj 2010 17:11:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
A ono se někde plánuje, že se bude RVP upravovat?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: čtv 14. říj 2010 19:33:13 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Doba rychle utíká, my stárneme a RVP s námi. Počti si tady

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: čtv 28. říj 2010 18:24:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Mimochodem 24.-25.11. se koná konference Informační gramotnost - vědomosti a dovednosti pro život (Jak ovlivňují a mění informační vzdělávání moderní technologie?).

Jak souvisí práce na definici ICT gramotnosti s jejím pojetím, o kterém bude řeč na konferenci?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Pomůže definice ICT gramotnosti formulování vzděl. cílů?
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 19:53:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. srp 2009 8:27:37
Příspěvky: 35
Lucie Slejšková píše:
Mimochodem 24.-25.11. se koná konference Informační gramotnost - vědomosti a dovednosti pro život (Jak ovlivňují a mění informační vzdělávání moderní technologie?).

Jak souvisí práce na definici ICT gramotnosti s jejím pojetím, o kterém bude řeč na konferenci?


Vztah informační gramotnosti a ICT gramotnosti je jedna ze dvou základních otázek, na které je, myslím, nutné si v dnešní době ujasnit odpověď. Druhá je vztah oborových a ICT dovedností. Ani jedna odpověď ovšem není vůbec snadná! :)

Informační, ICT, digitální, počítačová gramotnost. Trochu to vypadá, že každý, kdo trochu přičuchne k teoretickým východiskům vzdělávání, informací a technologií má potřebu definovat svou vlastní gramotnost.

Přeskočím jeden krok, hodím ICT, digitální, počítačová do jednoho pytle kompetencí, jež se vážou na technologie, a zaměřím se na rozdíl mezi informační a ICT (zástupně za ty ostatní jmenované) gramotností.

Především neexistuje jedna správná odpověď. Definic existují když ne stovky, tak desítky. Lze vypozorovat, že se začaly oddělovat proudy definující informační gramotnost a ICT gramotnost. Vím, začíná to vypadat jako nudná teorie, která je održené od praxe a naprosto bez významu pro učitele stojícího tváří v tvář žákům. Ale důvody vyplývaly z praktických zkušeností v reálném životě a ve třídě, sledovaly vývoj technologií a jejich pronikání do nejrůznějších našich činností. Na počátku byla informační gramotnost, ale postupně její rámec přestal vyhovovat popisu situací, k nimž dochází v životě i ve výuce.

V literatuře je to docela hezky popsáno jako "spor" knihovníků (librarians) a vzdělavatelů/učitelů (educators). Je to na delší pojednání, s vědomím, že si vysložím kritiku, se to pokusím shrnout takto: přestože by se dalo malování vnímat jako tvorba vizuální informace, pro potřeby výuky s využitím ICT to je příliš úzký kabátek.

Jak k tématu budou přistupovat na konferenci, nevím. (Je knihovnická :) )

Zeptám se.

_________________
Daniela


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron